Części i regeneracja

6 miesięcy temu  04.04.2022, ~ Administrator   

Porady specjalistów od instrukcji naprawczych

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach.

BMW Seria 5
Niesprawność spryskiwaczy przedniej szyby
Pytanie: Nasz klient posiada BMW serii 5 z 2017 r. W samochodzie wystąpił problem z układem spryskiwaczy przedniej szyby, woda nie wydostaje się z ich dyszy. Wymieniliśmy przewód spryskiwaczy przedniej szyby, ponieważ był pęknięty/uszkodzony. Niestety po zaledwie kilku miesiącach samochód wrócił do warsztatu z tym samym problemem. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Inni właściciele modelu BMW serii 5 zgłaszali też ten problem. Przyczyną występowania usterki jest odłączenie wspornika mocującego przewód spryskiwaczy przedniej szyby od rozpórki gazowej maski, co powoduje uszkodzenie przewodu spryskiwaczy. Zdemontuj wspornik mocujący przewód spryskiwaczy przedniej szyby. Sprawdź go pod kątem uszkodzeń i w razie potrzeby napraw. Dokładnie oczyść wspornik mocujący przewód spryskiwacza przedniej szyby. Przytnij taśmę samoprzylepną na odcinek o wymiarach 12 x 40 mm i nałóż ją na wspornik mocujący rurki spryskiwacza szyby przedniej we wskazanym obszarze (fot. 1.1). Przyklej wspornik mocujący przewód do rozpórki gazowej maski. Zamontuj przewód spryskiwaczy przedniej szyby do wspornika mocującego przewód. Upewnij się, że pomiar położenia między znakiem odniesienia na rurce spryskiwacza szyby przedniej a klipsem montażowym wspornika ustalającego wynosi 5 mm (fot. 1.2). Zabezpiecz przewód spryskiwaczy przedniej szyby na miejscu za pomocą opaski kablowej (fot. 1.3).

Kia Sportage
Odgłos szumu wiatru z przodu pojazdu podczas jazdy 
Pytanie: Mamy problem ze zdiagnozowaniem przyczyny występowania odgłosu szumu wiatru z przodu w modelu Kia Sportage z 2016 r. Słyszeliśmy ten odgłos podczas jazdy próbnej, ale nie zlokalizowaliśmy jeszcze źródła usterki. Sprawdziliśmy wizualnie gumowe uszczelki drzwi, ale nie znaleźliśmy usterek. Czy słyszeliście o takim problemie?
Odpowiedź: Tak, opisany odgłos jest nam znany z modeli Sportage wyprodukowanych na Słowacji. Przyczyną jego występowania jest nieprawidłowa szczelina połączenia karoserii między przednim zderzakiem i przednim błotnikiem. Usuń przedni zderzak i uchwyt mocujący zderzaka (fot. 2.1). Dokładnie wyczyść przedni błotnik, a następnie przyklej do wskazanej powierzchni samoprzylepną podkładkę piankową dostępną w dziale części Kia (fot. 2.2). Czynności te powtórz po drugiej stronie samochodu. Ponownie zamontuj uchwyt mocujący zderzaka i przedni zderzak. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Porsche Cayenne
Na tablicy przyrządów z zapisanymi kodami usterek producenta wyświetla się komunikat ostrzegawczy „All-wheel drive system defective” (uszkodzony układ napędowy na wszystkie koła) 
Pytanie: Jeden z naszych klientów ma problem z autem marki Porsche Cayenne z 2007 r. W pojeździe na tablicy przyrządów wyświetla się komunikat ostrzegawczy „All-wheel drive system defective” (uszkodzony układ napędowy na wszystkie koła) oraz kody usterek producenta: 2033, 2039, 2041 i 2042, zapisane w pamięci błędów komputera sterującego napędu na cztery koła. Nie mamy informacji na temat tych kodów usterek. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Usterka ta występuje w modelach Cayenne produkowanych do 30.10.2009 z układem napędowym na cztery koła. Problem wynika prawdopodobnie z uszkodzonego komputera sterującego napędu na cztery koła, co powoduje przegrzewanie pompy sprzęgła napędu na cztery koła. Zamontuj nowy komputer sterujący napędu na cztery koła. Zamontuj nową pompę sprzęgła napędu na cztery koła (fot. 3.1). Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

Suzuki Vitara
Rezonans lub nieprawidłowy odgłos z tyłu samochodu podczas jazdy
Pytanie: Jeden z naszych klientów, który ma auto marki Suzuki Vitara z 2016 r., skarży się na wibracje i nietypowe odgłosy z tyłu pojazdu podczas jazdy. Sprawdziliśmy wizualnie podwozie, ale nie znaleźliśmy żadnych usterek. Przypuszczamy, że doszło do uszkodzenia tylnego mechanizmu różnicowego, ale nie chcemy go wymieniać, ponieważ to droga część. Czy inni właściciele Suzuki Vitara zgłaszali występowanie takich odgłosów?
Odpowiedź: Tak, spotkaliśmy się już wcześniej z opisaną usterką występującą w modelach Vitara z napędem na cztery koła. Przyczyną rezonansu i hałasu jest nieodpowiednia konstrukcja ramienia montażowego tylnego mechanizmu różnicowego. Nowe ramię montażowe tylnego mechanizmu różnicowego i tłumik drgań skrętnych można kupić w dziale części Suzuki i są one niezbędne do usunięcia tej usterki. Wymontuj i zutylizuj ramię montażowe tylnego mechanizmu różnicowego. Wstaw tłumik drgań skrętnych na nowe ramię montażowe tylnego mechanizmu różnicowego i dokręć nakrętkę mocującą prawidłowym momentem dokręcania – 18-28 Nm (fot. 4.1). Wstaw nowe ramię montażowe tylnego mechanizmu różnicowego w kolejności odwrotnej do wyjmowania. Wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

Odwiedź www.autodatagroup.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy Solera.

B1 - prenumerata NW podstrony

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony