W nowej siedzibie firmy, zlokalizowanej przy ulicy Tynieckiej 118E w Krakowie, powstało pierwsze centrum technologiczne, gdzie sztab inżynierów „ulepsza fabryki” producentów pojazdów i gdzie lada moment ruszą pierwsze szkolenia dla firm, które chcą się włączyć w budowę pierwszej tego typu sieci warsztatowej w Polsce.
- Otrzymaliśmy certyfikaty zgodności od najważniejszych producentów pojazdów użytkowych i dostawczych – wyjaśnia Michał Sekuła, odpowiedzialny w firmie Elcamp za sieć z logo Goldschmitt. - Nasze zadanie na najbliższe miesiące to zbudowanie sieci współpracujących z nami warsztatów, które chcą się podjąć zleceń służących optymalizacji i maksymalizacji pracy zawieszenia seryjnego, a także poprawę trakcji. W naszym centrum na potrzeby firm, instytucji, klientów indywidualnych i szkoleń przyszłych dilerów oddaliśmy kompletnie wyposażone stanowiska, na których montujemy pełną pneumatykę, tzw. Full-Air, zawieszenie częściowo pneumatyczne, tzw. Semi-Air; wreszcie układy sterowania, tzw. Intelli-Ride, i płytki dystansowe, które zwiększają rozstaw kół.
Nowa siedziba (ponad 800 metrów kw.) ma 6 stanowisk serwisowych i magazyn części. Elcamp, wzorem firmy Goldschmitt, współpracuje z zespołami projektowymi wytwórców wyposażenia oryginalnego, aby zapewnić rozwój zestawów zawieszeń dających płynną i komfortową jazdę. Wszystkie produkty są proste do zamontowania, proste w użytkowaniu i oczywiście odpowiadają wymogom, określonym przez wytwórców wyposażenia oryginalnego OEM (Elcamp otrzymał aprobaty i homologację od firm Renault, Opel, Fiat, Peugeot, Nissan, Volkswagen – żeby wymienić tylko kilku producentów). Częściowo pneumatyczny system zawieszenia Semi – Air to rozwiązanie, w którym pneumatyczne resory pomocnicze są montowane pomiędzy ramą i zawieszeniem. Gwintowane poduszki pneumatyczne z przewężeniem, przeznaczone do pracy ciężkiej, poprawią jakość jazdy przy równoczesnej realizacji potrzeb dotyczących wypoziomowania w kierunku strona lewa – prawa; góra – dół. Pneumatyczne resory pomocnicze (typu: Coil – Rite) są montowane wewnątrz istniejącego zawieszenia z otwartymi resorami sprężynowymi. To daje możliwość regulacji sztywności sprężyny i dużo lepszą charakterystykę pracy od tej jaką daje standardowe zawieszenie z resorami sprężynowymi. Szczytowym osiągnięciem jest system pełnego zawieszenia pneumatycznego, które można adaptować do pojazdów wyposażonych seryjnie w zawieszenia z resorami sprężynowymi lub piórowymi. Systemy zawieszenia pneumatycznego powstały na bazie wachlarza poduszek pneumatycznych, które optymalizują warunki jezdne przy maksymalnym obciążeniu pojazdu (dmc). Te systemy mają możliwość regulacji w celu dopasowania ich do różnych potrzeb klienta. Samochody można opuszczać (np. na czas załadunku – tylko tylną oś) lub podnosić do pozycji off-road. Za działanie pneumatyki odpowiada sprężarka powietrza, systemy zaworów, oprogramowanie i czujniki elektroniczne.
- Dzięki palecie rozwiązań jesteśmy w stanie zwiększać stateczność i prowadzenie pojazdu, szczególnie w sytuacji, gdy pojazd jest w pełni załadowany – zapewnia Michał Sekuła.
Rafał Dobrowolski
Fot. R. Dobrowolski
Zabudowy specjalistyczne, pojazdy służb technicznych, pogotowia czy wreszcie te narażone na wyjątkowe zmęczenie zawieszenia – z myślą o podniesieniu komfortu i bezpieczeństwa powstają kompletne rozwiązania, które adaptuje się w miejsce seryjnego. Krakowska firma Elcamp, wyspecjalizowany diler wielomarkowy pojazdów kempingowych, jest także autoryzowanym przedstawicielem firmy Goldschmitt, lidera w technologii pneumatyki dla samochodów użytkowych i dostawczych.
Komentarze (0)