Części i regeneracja

ponad rok temu  12.05.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 2 minuty

Prawdziwa rewolucja w łożyskach [LIVE]

fot. Rafał Dobrowolski

Na specjalne zaproszenie grupy Schaeffler nasz dziennikarz udał się do Austrii, aby naocznie sprawdzić jak przebiega produkcja zestawu łożysk SmartSET marki FAG. To może być prawdziwa rewolucja w tej dziedzinie - dość powiedzieć, że do jego wymiany potrzebna jest tylko jedna osoba a czas pracy skrócił się o około dwie godziny.

Nasz dziennikarz mógł naocznie przekonać się jak wygląda produkcja łożyska, które jeszcze w ubiegłym roku na targach Automechanika było prezentowane jako „nowość w fazie testów”. Fabryka, którą widać na poniższym filmie, jest gotowa do produkcji 12 tysięcy takich łożysk na dzień. 

Prace nad łożyskiem FAG trwały 3 lata. „To rewolucja” - mówią inżynierzy odpowiedzialni za projekt. Dlaczego?

Po 137 latach standardu jakim jest łożysko stożkowe w osiach m.in. pojazdów ciężarowych czy naczepach prezentujemy łożysko autorskiego projektu, którego zalety pozna w pierwszym rzędzie aftermarket. 

Skąd jednak słowo „rewolucja”? Wymiana takiego łożyska wykonywana jest w 11 krokach a nie, jak do tej pory, w 20-kilku. Do takiej naprawy potrzeba wyłącznie jednego pracownika (a nie dwóch) i skraca się jej czas o około 2 godziny. Sekret innowacyjności? Łożyska SmartSET marki FAG jest wstępnie zmontowane, z ustawionym luzem i przede wszystkim nasmarowane (dotychczas smarowanie odbywało się ręcznie). To gwarantuje czystość pracy i przekłada się bezpośrednio na przebiegi. Na łożysku FAG od grupy Schaeffler możemy przejechać nawet 1.2 mln kilometrów (i więcej w zależności od eksploatacji). 

Jak udało nam się dowiedzieć, testy zakończyły się ostatecznie w kwietniu, produkcja już rusza (co można podejrzeć na poniższym video) a w niedalekiej przyszłości być może takie łożyska będą produkowane na tak zwany pierwszy montaż. Pierwsze kontrakty już udało się podpisać.

Więcej informacji o tej nowości będzie można przeczytać w najnowszym wydaniu Nowoczesnego Warsztatu.

Media do artykułu

GALERIA ZDJĘĆ

Prawdziwa rewolucja w łożyskach [LIVE]
Prawdziwa rewolucja w łożyskach [LIVE]
Prawdziwa rewolucja w łożyskach [LIVE]
Prawdziwa rewolucja w łożyskach [LIVE]
Prawdziwa rewolucja w łożyskach [LIVE]
Prawdziwa rewolucja w łożyskach [LIVE]
Prawdziwa rewolucja w łożyskach [LIVE]
Prawdziwa rewolucja w łożyskach [LIVE]
Prawdziwa rewolucja w łożyskach [LIVE]
Prawdziwa rewolucja w łożyskach [LIVE]
Prawdziwa rewolucja w łożyskach [LIVE]
Prawdziwa rewolucja w łożyskach [LIVE]

Komentarze (3)

dodaj komentarz
  • ~ do Trafic 3 ponad rok temu nowe jest to że łożysko jest zamknięte, ma ustalony odpowiednio luz i jest fabrycznie nasmarowane więc takiego już nie posmarujesz nieodpowiednim smarem i nie wybrudzisz. czyli nie da się zepsuć przy montażu...
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Trafic 2 ponad rok temu co w tym takiego nowego ?? ja i tak łożyska smaruje po swojemu, bo te smarowanie fabryczne to takie na sucho
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Josep 1 ponad rok temu Gdzie video ?
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony