Klimatyzacja

15 dni temu  06.04.2021, ~ Administrator   

Prawidłowe napełnianie kompresora klimatyzacji olejem

Podczas wymiany kompresora klimatyzacji należy pamiętać o kilku ważnych sprawach, które pozwolą zapobiec bezpośredniej awarii nowego kompresora lub szkodom następczym w układzie klimatyzacji.

Płukanie

Podczas wymiany kompresora klimatyzacji lub w przypadku zanieczyszczeń w obiegu czynnika chłodniczego system trzeba dokładnie przepłukać. W zależności od stopnia zanieczyszczenia można do tego celu zastosować czynnik chłodniczy R134a lub R1234yf albo specjalny roztwór płuczący. Ponieważ nie wolno przepłukiwać komponentów klimatyzacji, takich jak osuszacz (zasobnik) i zawory rozprężne/dysze dławiące, należy je wymontować przed rozpoczęciem płukania, a następnie wymienić. Dopiero wtedy układ klimatyzacji będzie całkowicie pozbawiony oleju chłodniczego i ewentualnych zanieczyszczeń.

Olej chłodniczy

Nowe kompresory klimatyzacji MAHLE są standardowo wstępnie napełnione olejem chłodniczym. Ten sam kompresor klimatyzacji może być stosowany w różnych pojazdach lub instalacjach, dlatego przed montażem kompresora trzeba koniecznie sprawdzić i w razie potrzeby skorygować poziom oleju. W tym celu należy spuścić olej przez śrubę spustową do czystego naczynia i zmierzyć jego ilość.

Teraz – w zależności od wytycznych producenta – zebraną ilość oleju trzeba uzupełnić świeżym olejem lub zredukować, ściśle przestrzegając przy tym odpowiednich specyfikacji oleju. Następnie należy ponownie wlać do kompresora klimatyzacji cały olej chłodniczy przewidziany dla układu i zamontować śrubę spustową z nową uszczelką. Aby zapewnić optymalne smarowanie pierścienia uszczelniającego wału, kompresor klimatyzacji należy ustawić przed montażem na trzy minuty w pozycji pionowej (z kołem pasowym skierowanym w dół), a następnie w pozycji poziomej 10 razy obrócić ręcznie koło pasowe.

WAŻNE! Istnieją pojedyncze typy kompresorów klimatyzacji bez śruby spustowej, w przypadku których nie ma możliwości spuszczenia lub uzupełnienia oleju chłodniczego. Takie kompresory klimatyzacji są dostarczane z odpowiednią dla danego pojazdu ilością oleju chłodniczego w systemie. Uprzednie płukanie układu klimatyzacji jest bezwzględnie konieczne, aby zapobiec przepełnieniu układu!

Porada pochodzi z Technical Messenger Mahle.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 8

  • 3
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 2
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ AC serwis 1 9 dni temu Witam - jakim typem i lepkością oleju są zalane kompresory MAHLE ?
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony