Diagnostyka

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

PRECYZYJNE INNOWACJE Z BYDGOSZCZY
Wieloletnie doświadczenia techniczne i produkcyjne owocują tym, że bydgoska Precyzja może sprostać światowej konkurencji w produkcji urządzeń do pomiaru geometrii kół wszystkich samochodów. Według informacji spółki, w programie produkcji od początku 2011 roku, oprócz cieszącego się niesłabnącym popytem GTO Laser, jest unowocześniony GTL Truck do pomiaru pojazdów ciężarowych oraz zupełnie nowy przyrząd do regulacji ustawienia geometrii kół GeoTest 60.

Urządzenie pojawi się w ofercie Precyzji-Service z Bydgoszczy w pierwszym kwartale przyszłego roku. Producentem urządzenia jest Precyzja-Technik, która posiada bogate doświadczenie w zakresie wytwarzania warsztatowych urządzeń pomiarowych. W założeniu GeoTest 60 ma oferować światową jakość za polską cenę. Najnowszy przyrząd rodzimej produkcji występuje w dwóch wersjach: kablowej i radiowej. Różnica między nimi polega jedynie na sposobie przesyłu danych odczytanych przez czujniki do jednostki centralnej – może to nastąpić przewodowo lub z użyciem nadajnika radiowego. Każdy z czterech zespołów pomiarowych GeoTest ma dwie kamery CCD do odczytu kątów poziomych (w sumie jest ich osiem w standardzie) oraz jeden innowacyjny dwuosiowy elektroniczny czujnik pochylenia. W wersji Radio dodatkowo zespoły pomiarowe są wyposażone w moduły radiowe Bluetooth do przesyłania danych odczytanych przez czujniki. GeoTest posiada komputer PC z preinstalowanym systemem operacyjnym Windows 7.


W przyrządzie zastosowano zupełnie nowe oprogramowanie pomiarowe, napisane z uwzględnieniem sugestii  praktyków diagnostów. W ten sposób powstał program intuicyjny i uniwersalny, dający możliwość pracy w sposób dla danego użytkownika najbardziej dogodny. Program zawiera zintegrowaną bazę danych z wzorcami pojazdów, którą można dowolnie edytować. Baza danych regulacyjnych została opracowana na licencji renomowanego brytyjskiego wydawnictwa Autodata i obejmuje 30 tysięcy modeli. GeoTest 60 oferuje trzy sposoby kompensacji bicia układu koło-zacisk: diagnosta może wybrać pomiędzy tradycyjną kompensacją z podniesieniem pojazdu, kompensacją przez przetaczanie pojazdu lub kompensację pojedynczego koła. Przyrząd, który jest w całości wynikiem polskiej myśli technicznej, zadebiutował na wrześniowych targach Automechanika we Frankfurcie, gdzie spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem wśród profesjonalistów z branży motoryzacyjnej. Teraz jest gotów wkroczyć do seryjnej produkcji.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony