Pierwszy samochód zasilanany CNG - 1941 foto: Auto Gaz Śląsk sp. z o.o.
Rozmawiamy z Teresą Flekiewicz, dyrektorem zarządzającym Auto Gaz Śląsk sp. z o.o.
Proszę w kilku zdaniach przedstawić firmę Auto Gaz Śląsk.
Firma Auto Gaz Śląsk sp. z o.o. działa na rynku polskim od 1994 roku . Od początku reprezentuje na rynku polskim włoską firmę Tartarini. Firma Tartarini założona w 1941 roku przez Aleardo Tartariniego, pioniera w zakresie wykorzystania gazu do zasilania samochodów. Wraz z rozwojem techniki motoryzacyjnej nadążały produkty oferowane przez firmę Tartarini do zasilania silników spalinowych sprężonym gazem ziemnym jak i gazem płynnym. Oferujemy kompletne instalacje mieszalnikowe na bazie reduktora G/79 i G79Se do samochodów gaźnikowych oraz z wtryskiem benzyny starszej generacji. Instalacje wtrysku ciągłego przeznaczone do samochodów z mechanicznym wtryskiem benzyny i pierwszych samochodów z plastykowymi kolektorami dolotowymi. Instalacje sekwencyjne na bazie sterownika EVO 01, listwach wtryskowych EVO08 i EVO08G , przeznaczone do wszystkich silników wolnossących i turbodoładowanych nowej generacji.
Dedykowane Instalacje sekwencyjne przeznaczone do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny , również na bazie sterownika EVO01. W tym roku oferta została poszerzona o produkty firmy Vialle, w ofercie posiadamy instalacje LiquidiSi wtrysku gazu w fazie płynnej.
Jesteście autoryzowanym dystrybutorem produktów firmy Tartarini. Co można powiedzieć o tych produktach?
Produkty firmy Tartarini, firmy która była prekursorem wykorzystania paliw alternatywnych do zasilania silników spalinowych na gaz, cechują się wysoką jakością. Firma zawsze nadąża za zmieniającymi się technologiami i jako jedna z pierwszych proponuje rozwiązania techniczne do coraz to bardziej rozbudowanych systemów sterowania układami zasilania w nowych samochodach. I tak w okresie gdy wprowadzano systemy wtryskowe z sondą lambda - firma Tartarini wprowadziła sterownik typu COMEL, który później ewoluował do TEC 97, 99 i 99 Evolution. W momencie dalszego rozwoju sterowników benzynowych , wprowadzono system wtrysku ciągłego Etagas a później w 2002 roku systemy sekwencyjnego wtrysku gazu.
Jak często instalacja gazowa powinna zostać poddana kalibracji? Tylko w przypadku zauważonych nieprawidłowości w pracy silnika i instalacji, czy także „rutynowo"?
Dla bezpiecznej eksploatacji samochodu zasilanego paliwem gazowym zalecamy sprawdzenie instalacji gazowej z wymiana filtrów raz do roku lub co 15 -20 tys km w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. W trakcie weryfikacji parametrów pracy w zależności od jej efektów może być konieczna ponowna kalibracja układu zasilania paliwem gazowym. Na pewno wymagana jest w przypadku stwierdzenia nieprawidłowej pracy układu zasilania paliwem gazowym.
Zajmujecie się projektowaniem instalacji na indywidualne zamówienie klienta. Z jakim najciekawszym zamówienie spotkała się firma?
Staramy się spełnić wymagania klientów, dokonujemy ich jednak w zakresie dozwolonym przepisami, tak aby nie narazić klienta na problemy przy badaniu technicznym samochodu. Jesteśmy dostawcą systemów zasilania paliwami gazowymi dla sieci dealerskiej Fiata, dlatego też zobowiązani jesteśmy do przygotowania wzorcowych montaży w samochodach nowych. Każda tego typu zabudowana instalacja jest dla nas nowa i ciekawa.
Komentarze (0)