Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Prezentacja sekcji  „Technika silnika”
www.repxpert.pl to specjalistyczny portal techniczny, dedykowany właścicielom warsztatów samochodowych i mechanikom. Zapewnia kompetentną i precyzyjną wiedzę o naprawach pojazdów. Jest również cennym źródłem wiedzy dla dealerów samochodowych oraz wszystkich osób i instytucji związanych z branżą motoryzacyjną. Dzięki niemu użytkownicy mają nieograniczony dostęp do najbardziej aktualnych danych o pojazdach i szczegółowych informacji technicznych, przydatnych w codziennej pracy.

Wielu cennych wskazówek teoretycznych i praktycznych dostarcza użytkownikom portalu RepXpert sekcja Technika Silnika. Składa się ona z kilku podsekcji:
- Wiedza podstawowa,
- Produkty,
- Diagnoza,
- Naprawa,
- Szkolenie.


W zakładce Wiedza podstawowa opisano mechanizmy rozrządu w silnikach spalinowych (ciekawym rozwiązaniem są liczne interaktywne animacje ukazujące sposób działania i naprawy Hydraulicznych Popychaczy Zaworów INA). W podsekcji Produkty znajdziemy listę wszystkich dostępnych produktów (zrzut 1) wraz z ich szczegółową charakterystyką (zrzut 2). Sekcja Diagnoza zawiera konkretne przykłady problemów diagnostycznych wraz z ich najczęstszymi rozwiązaniami (wg schematu: skarga klienta, co odkrył warsztat, analiza). Stanowi ona nieocenione źródło praktycznej wiedzy warsztatowej. W sekcji omówiono następujące sytuacje diagnostyczne:
- całkowite uszkodzenie części,
- kiedy napięcie paska jest niewłaściwe?,
- napinacz paska zamontowany nieprawidłowo (zrzut 3),
- niedokładne wycentrowanie,
- niewłaściwe przenoszenie – prowadzi do przedwczesnego uszkodzenia,
- niewłaściwy montaż prowadzi do problemów,
- uszkodzenie silnika przez wysoką temperaturę,
- używanie właściwego momentu dokręcającego,
- zniszczenie przy użyciu siły.

Zakładkę Naprawa tworzą z kolei bogate wskazówki montażowe i naprawcze następujących podzespołów: napinacza paska i jego elementów, układu zaworów, rolek napinających, sprzęgiełka alternatora, paska wieloklinowego i paska rozrządu. Powyżej pokazujemy, na przykładzie sprzęgiełka alternatora, schemat usunięcia awarii tłumika drgań alternatora (zrzut 4).

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony