- Muszą być idealnie wyważone.
- Nie może być żadnego bicia bocznego lub w górę.
- Felgi – prawidłowa praca.
- Mocować tylko zgodnie z przewidzianym momentem mocującym (na krzyż).
- Dobry stan ogólny.
- Nieuszkodzone osłonki.
- Tłoczki – swoboda poruszania.
- Elementy prowadzące w porządku.
- Nowe klocki – swobodne przesuwanie w zacisku.
- Stosować tylko oryginalne klocki, np. ATE, lub inne spełniające wymogi producenta.
- Dokładnie dopasować rodzaj klocka.
- Pierwsze 200 km – bez gwałtownego hamowania i przeciążania klocków hamulcowych.
- Wymiana tylko osiowo (z jednego opakowania).
- Należy dokładnie usunąć powłokę antykorozyjną właściwym środkiem.
- Powierzchnia mocowania (centrowania) musi być czysta i bez uszkodzeń.
- Przy tarczach wentylowanych należy zwrócić uwagę na kierunek obrotu; klamry wyważające – nie usuwać !
- Wycentrować i zgodnie z przypisanym momentem mocującym we właściwej kolejności przykręcić. Wskazówki producenta: głównie na krzyż. Jednakże z praktyki: często dwustopniowo, zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
- Wraz z tarczami hamulcowymi należy zamontować nowe oryginalne klocki, np. ATE, lub inne spełniające wymogi producenta.
- W przypadku problemów należy przymocować tarczę zgodnie z momentem mocującym. Należy sprawdzić bicie boczne miernikiem zegarowym w odległości 10 mm od brzegu tarczy.
- Pokrywająca tarcze powłoka antykorozyjna przeznaczona jest tylko na czas transportu i magazynowania, a przed montażem powinna być dokładnie usunięta właściwym środkiem zmywającym .
- Dokładnie oczyścić miejsce mocowania, musi być metalicznie czyste.
- Nie nakładać żadnych past, np. pasty miedzianej.
- Nie może być śladu rdzy lub brudu.
- Miejsce mocowania nie może być skrzywione lub uszkodzone.
- Sprawdzić ewentualnie skrzywienie miejsca mocowania. UWAGA! Skrzywienie piast prowadzi w efekcie do podwójnie dużego bicia bocznego tarcz.
- Podczas montażu tarcz należy zastosować się do właściwego momentu mocowania oraz właściwej kolejności (na krzyż).
- Sprawdzić wybicie poduszek (silentblok).
- Można je wymienić na twardsze.
- Sprawdzić wybicie poduszek stabilizatora.
- Amortyzator musi być sprawny i bez usterek.
- Parametry nastawienia osi przedniej muszą spełniać wymogi producenta pojazdu.
- Sprawdzić zużycie i ewentualne uszkodzenia.
- Nastawić zgodnie z zaleceniami i zabezpieczyć.
- Sprawdzić zużycie mechanizmu napędowego.
- Sprawdzić końcówki drążka.
- Prawidłowe działanie amortyzatorów i poduszek układu kierowniczego.
Komentarze (0)