
Kilka dni temu opublikowaliśmy statystyki dotyczące pożarów aut typu BEV. Grupa Renault opracowała procedurę i teraz bezpłatnie udostępnia branży motoryzacyjnej licencję na Fireman Access - jedyną w swoim rodzaju technologię z dziedziny bezpieczeństwa przeznaczoną do samochodów elektrycznych, opracowaną we współpracy ze strażą pożarną.
Opatentowana technologia umożliwia zespołom ratowniczo-gaśniczym ugaszenie płonącego akumulatora samochodu elektrycznego w ciągu kilku minut, a nie godzin, jak to ma miejsce w przypadku braku takiego rozwiązania. Grupa Renault udostępnia za darmo całej branży motoryzacyjnej patenty na rozwiązanie Fireman Access. Za pośrednictwem platformy współpracy dostępnej pod adresem http://www.renault.fr/universalpatent każdy producent samochodów lub wyposażenia może bezpłatnie uzyskać licencję na tę innowacyjną technologię. W zamian zgodnie z zasadą współpracy, licencjobiorca zobowiązuje się udostępnić całej społeczności wszelkie opracowane przez siebie ulepszenia tego rozwiązania.
- Innowacja na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego jest wpisana w DNA Renault. Jesteśmy szczególnie dumni z partnerstwa ze strażą pożarną nawiązanego przed kilkoma laty w tym obszarze. Technologia Fireman Access to namacalny dowód na to, co może dać połączenie kompetencji Grupy Renault jako producenta samochodów z kompetencjami osób, które zawodowo zajmują się bezpieczeństwem. Bardzo się cieszę, że od dziś ta innowacja będzie mogła służyć jak największej liczbie osób, ponieważ bezpieczeństwo jest kwestią, która nie powinna napotykać żadnych barier. Z tego względu nawiązaliśmy również partnerstwo z ONZ, aby mobilność stawała się bezpieczniejsza na całym świecie - powiedział Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.
Fireman Access to wyjątkowa innowacja opracowana w ramach ścisłej współpracy Grupy Renault ze strażakami, która umożliwia służbom ratowniczo-gaśniczym ugaszenie płonącego samochodu elektrycznego w czasie porównywalnym z samochodem spalinowym. Z technicznego punktu widzenia rozwiązanie polega na tym, że w obudowie akumulatora trakcyjnego zostaje wykonany otwór, który jest następnie zamykany samoprzylepnym krążkiem, zapewniającym szczelność niezbędną w codziennym użytkowaniu. W przypadku pożaru samochodu obejmującego akumulator strumień wody z węża strażackiego wypycha krążek i umożliwia zalanie ogniw wodą, co jest jedynym skutecznym i szybkim sposobem na przerwanie procesu nagrzewania się akumulatora.
Dzięki temu ugaszenie pożaru akumulatora zamiast kilku godzin zajmuje kilka minut i wymaga dziesięciokrotnie mniejszej ilości wody niż w przypadku braku takiego rozwiązania. Fireman Access oznacza zatem szybsze zakończenie akcji gaśniczej i gotowość strażaków do podjęcia kolejnych interwencji. Technologia jest objęta siedmioma patentami i aktualnie są w nią wyposażone wszystkie samochody elektryczne i plug in hybrid wprowadzane do sprzedaży przez Renault, Dacia, Alpine i Mobilize na całym świecie.
Inicjatywa jest pierwszym przedsięwzięciem zrealizowanym w ramach współpracy Grupy Renault z Jeanem Todtem, Specjalnym Wysłannikiem Sekretarza Generalnego ONZ ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Celem działań podejmowanych wspólnie przez Grupę i Specjalnego Wysłannika jest podnoszenie świadomości na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego na świecie i wdrażanie innowacji technologicznych ratujących życie na drogach.
Fot. Grupa Renault
Komentarze (0)