Części i regeneracja

ponad rok temu  08.10.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Produkt tańszy nie oznacza produktu gorszej jakości

Zregenerowane rozruszniki testowane są na specjalnym stole probierczym

Znana na rynku marka Stardax, oferująca rozruszniki i alternatory, poszerza swoją ofertę o produkty fabrycznie regenerowane. Jak odróżnić nową część Stardax od regenerowanej? O tym, że produkt został poddany fabrycznej regeneracji, informują zielone logo z napisem „green line” i numer referencji kończący się na literę R.

Park samochodowy w Polsce jest bardzo zróżnicowany, dlatego dystrybutorzy działający na rynku niezależnym – aby zaspokoić oczekiwania kierowców przyjeżdżających do warsztatów – oferują produkty różnych segmentów: od marek premium po części linii ekonomicznych. Tańsze części do swoich ofert wprowadzają nawet producenci samochodów i autoryzowane serwisy. Wszystko po to, aby być elastycznym i dostarczyć klientom towar, którego poszukują, w cenie, jaka jest dla nich akceptowalna. Dzisiaj to, że produkt jest tańszy, niekoniecznie musi oznaczać, że z jego jakością jest coś nie tak.

R jak regenerowane
Do tej pory oferta części Stardax, dostępna w sieci Inter Cars, obejmowała produkty nowe. Teraz dzięki wprowadzeniu „zielonej linii” klienci zyskują większą możliwość wyboru. Obie linie produktów – zarówno te nowe, jak i fabrycznie regenerowane – charakteryzują się wysoką jakością przy zachowaniu korzystnej ceny. Dzięki ofercie marek Stardax i Stardax Green Line warsztaty mogą zaproponować swoim klientom korzystne cenowo produkty nowe lub regenerowane. Ich dostępność w sieci Inter Cars zapewnia szybką i bezproblemową dostawę na terenie całego kraju, co jest szczególnie ważne w przypadku awarii powodujących unieruchomienie samochodu.

Najczęstsze awarie
Co i dlaczego psuje się w rozruszniku? Eksperci wyliczają kilka najczęstszych powodów awarii tego podzespołu:

  • przegrzanie (np. w wyniku zbyt długiego „kręcenia” rozrusznikiem, kiedy auto nie chce odpalić),
  • wadliwy elektromagnes (powodujący problemy z „wzbudzeniem” rozrusznika),
  • uszkodzenia wewnętrzne (np. w wyniku awarii instalacji elektrycznej, kiedy mechanizm sprzęgający nie zostanie wycofany w odpowiednim momencie),
  • korozja i uszkodzenia mechaniczne (powstałe często z błędów montażowych).

Jakie są natomiast najczęstsze powody awarii układu ładowania? Zerwanie paska (nie zawsze winny musi być alternator), spalony regulator, uszkodzenie płyty diodowej, spalony stojan, uszkodzony wirnik i zużyte łożyska lub koło pasowe.
Jedno jest pewne – w przypadku awarii rozrusznika lub alternatora należy unikać wybiórczej naprawy. W podzespołach tych znajduje się wiele elementów, które mogą ulec awarii. Elementy te zużywają się równomiernie. Nie warto zatem dokonywać wybiórczej naprawy, np. wymiany jedynie regulatora w alternatorze, ponieważ za jakiś czas może się okazać, że wyeksploatowane są także łożyska i znowu trzeba będzie demontować alternator, co w wielu samochodach jest coraz bardziej złożoną czynnością.

Kontrola jakości
Zanim produkty Stardax trafią do sprzedaży, muszą przejść rygorystyczne testy. Konieczna jest weryfikacja pod kątem poprawności wykonania indeksu – uchwytów i otworów montażowych, złącz, konektorów, wtyczek. Właściwej np. ilości zębów w elemencie sprzęgającym, tzw. bendiksie, średnicy i konstrukcji koła w alternatorze, czyli elementów decydujących o zastosowaniu danej aplikacji, czyli zgodności z danymi katalogowymi konstrukcyjnymi pojazdu. I najważniejsze – wszystkie produkty muszą przejść test funkcjonalny.
Podczas testu mierzone są wydajnościowe parametry elektryczne porównywane z parametrami wzorcowymi. Każdy indeks traktowany jest indywidualnie w oparciu o zgromadzone dane wyjściowe. Przeprowadzany jest test funkcjonalny, polegający na symulowaniu chwilowych najcięższych warunków, z jakimi może się spotkać dany zespół w trakcie normalnego użytkowania. Alternatory testowane są pod zmiennym obciążeniem – natężeniem przy różnych zakresach prędkości obrotowej. Obserwowane są przebiegi prądowe, wzbudzenie, komunikacja z jednostką sterującą. W przypadku rozruszników test odbywa się na hamowni, gdzie weryfikowane są sprawność, moc i wydajność rozrusznika. Dodatkowo w trakcie testu sprawdzane są również elementy składowe (ich poprawne funkcjonowanie), a mianowicie elektromagnes i sprzęgło kierunkowe. Testy przeprowadzane są na najnowocześniejszych urządzeniach specjalnie do tego celu zaprojektowanych, m.in. Dactem Ruby i Topaz Premium. Pozwalają one na realizację powtarzalnych testów, w oparciu o które możliwe jest dokonywanie analiz danych prowadzące do eliminacji słabych elementów, podzespołów w danym wyrobie. Dane te są gromadzone i na bieżąco porównywane z prowadzonymi statystykami reklamacyjnymi. Wszystkie dokonywane czynności, czy to w przypadku alternatorów, czy rozruszników Stardax, prowadzą do uzyskania finalnie sprawnego produktu spełniającego wszelkie wymagania i europejskie normy.

Gwarancja
Powstaniu marki Stardax przyświecała idea, aby wprowadzić na rynek niezawodny produkt dobrej jakości, który objęty będzie długim okresem gwarancji. Wszystko po to, aby zapewnić kierowcom i mechanikom poczucie bezpieczeństwa. Właściciele warsztatów, mechanicy nie mogą pozwolić sobie na to, aby montować części nieodpowiedniej jakości, ponieważ może to uderzyć w ich reputację. Jeśli produkt objęty jest długim okresem gwarancji, jest to jasny sygnał, że jego producent jest pewien jakości. Wszystkie części dostępne pod marką Stardax i Stardax Green Line objęte są 24- -miesięcznym okresem gwarancji.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Wymiana podzespołów
Wyniki testów są szczegółowo analizowane

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony