Lauber prowadzi regenerację kilku linii produktowych. Są to m.in. alternatory i rozruszniki, przekładnie kierownicze, zaciski hamulcowe czy wtryskiwacze CR
– Regeneracja często mylona jest z naprawą. Tymczasem regenerowane części samochodowe są wspaniałą alternatywą dla zakupu części nowych. W tym przypadku możemy oszczędzić nawet 50%. To też lepszy wybór niż zakup taniego zamiennika – podkreśla w rozmowie z „Nowoczesnym Warsztatem” Grzegorz Nowaczyk, manager ds. sprzedaży firmy Lauber ze Słupska. Rozmawia red. Piotr Łukaszewicz.
- Na polskim rynku motoryzacyjnym firma Lauber znana jest jako ekspert od regeneracji. Jakie podzespoły poddajecie tej procedurze?
Mamy ponad 20-letnie doświadczenie w regeneracji. W naszej ofercie znajduje się kilka linii produktowych poddawanych regeneracji z układu elektrycznego silnika: alternatory i rozruszniki, z układu wspomagania kierownicy: przekładnie kierownicze hydrauliczne i hydrauliczne pompy wspomagania. Z układu hamulcowego regenerujemy zaciski hamulcowe. Posiadamy również regenerowane wtryskiwacze i pompy wtryskowe CR.
- Co jest, w Pana ocenie, kluczem do właściwej regeneracji części zamiennych?
Jednym z kluczowych elementów jest zapewnienie jakości części, które poddawane regeneracji zyskują na rynku tzw. drugie życie. W firmie Lauber każdy produkt przechodzi wieloetapowy proces kontroli jakości oraz jest na niego udzielana dwuletnia gwarancja. Innym kluczowym elementem dla firm takich jak nasza jest dostępność corów (rdzeni), pozyskujemy je z wielu źródeł m.in. poprzez odkup od klientów, którzy decydują się na zakup naszych części.
- Niejednokrotnie w cenie części regenerowanej można na rynku dostać zupełnie nową. Mówimy oczywiście o tańszych odpowiednikach, zwykle importowanych z Azji. Jakie argumenty przemawiają za tym, by wybrać część po profesjonalnej regeneracji?
O regenerowanych częściach samochodowych wciąż krąży w Polsce wiele szkodliwych mitów. Część kierowców uważa, że regeneracja „używki” nie ma sensu i lepiej kupić nowy zamiennik. Wiąże się to z ograniczoną wiedzą w tym temacie. Regeneracja często mylona jest z naprawą. Tymczasem regenerowane części samochodowe są wspaniałą alternatywą dla części nowych. Przy ich zakupie możemy oszczędzić nawet 50%. To też lepszy wybór niż zakup taniego zamiennika.
Zregenerowany oryginalny rozrusznik czy sprzęgło osiąga te same parametry techniczne, idealnie dopasowane do potrzeb danego modelu pojazdu, jak część nowa. Tanie zamienniki zazwyczaj przynoszą tylko pozorne oszczędności – szybko się psują lub są powodem kolejnych awarii, które niosą za sobą dodatkowe koszty. Nawet dobrej jakości zamiennik przez specjalistów często uważany jest za gorszy wybór niż używany, ale oryginalny element. Regeneracja części samochodowych przez renomowane firmy wiąże się z przyznaniem gwarancji na taką część. Właściciel pojazdu nie musi martwić się więc, że kupując część używaną, wyrzuca pieniądze w błoto.
- Jakie korzyści oferują Państwo kierowcom, użytkownikom aut, a jakie warsztatom? Proszę opowiedzieć więcej o współpracy z serwisami, dostępności i dostarczaniu produktów.
Każdy, niezależnie od tego, czy jest to warsztat, serwis, z którym współpracujemy, czy kierowca, użytkownik naszego produktu, znajdzie wiele korzyści, dokonując zakupu produktu regenerowanego. Mówimy przede wszystkim o jakości oraz bardzo atrakcyjnej cenie, porównując zakup do części fabrycznie nowej, oferowanej na rynku przez dostawców. Można to osiągnąć poprzez zwrot starej części i obniżenie ceny kupionego produktu. Niewątpliwie zaletą naszej oferty jest również bardzo dobra dostępność części, które oferujemy poprzez sieć dystrybucji Inter Cars. Mówimy o ponad 250 filiach w kraju. Nieustannie dążymy do poprawiania dostępności w każdej linii produktowej, nasze portfolio to referencje do samochodów ze starszego parku samochodowego, wciąż wprowadzane są również indeksy do aut 3-5-letnich, czyli tuż po gwarancji.
- Jak w firmie Lauber wygląda kontrola jakości regenerowanych części?
Na weryfikację jakości składa się proces obejmujący kilka etapów dla każdej linii produktowej, są to m.in.: kontrola zgodności indeksu przez cały proces produkcyjny, kontrola techniczna i technologiczna części składowych, kontrola wzrokowa części składowych i wyrobu gotowego, nadzór nad doborem nowych części zamiennych. Proces ten obejmuje też cykliczną analizę i kontrolę dostaw, nadzór nad montażem części składowych oraz test wyrobu gotowego według kryteriów odbioru technicznego.
- Rynek regeneracji rośnie choćby z tego powodu, że poza wskazanymi już zaletami, jest jeszcze ekologia – wspierana unijnymi dotacjami. Co, w Pana ocenie, jest główną przewagą firmy Lauber na rynku firm oferujących usługi szeroko pojętej regeneracji?
Myślę, że w dobie ekologii rynek regeneracyjny będzie rósł, a przewagę zyska na nim ta firma, która zapewni bardzo dobrą dostępność w linii, w jakiej się specjalizuje. Musi to iść jednak w parze z zapewnieniem jakości, potwierdzonym udzieleniem gwarancji. Na tym aktualnie koncentrujemy się w firmie Lauber, aby realizować naszą misję i zapewnić klientom szeroką dostępność części poprzez sieć dystrybucji, zminimalizować czas oczekiwania na ich dostarczenie do warsztatu.
- Dziękuję za rozmowę.
Komentarze (0)