Wydarzenia

ponad rok temu  23.07.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 8 minut

ProfiAuto Show – zaczęło się od bankietu inaugurującego wysoką kulturę i biznes

Podczas rekordowych pod względem frekwencji targów mieliśmy szansę obserwować absolutną czołówkę wystawców, jeśli chodzi o rynek części zamiennych, akcesoriów i wyposażenia warsztatów

150 wystawców, 20 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej i 40 tysięcy gości, spośród których niemal co czwarty to mechanik – za nami 15. edycja największych targów motoryzacyjnych na Śląsku. Przed nami echa imprezy, którą zorganizowano pod hasłem „motoryzacja przyszłości”.

Targi odbyły się w Katowicach w pierwszy weekend wakacji (23-24 czerwca), a swoim zasięgiem objęły nowoczesne centrum wystawiennicze MCK i kultowy Spodek oraz tereny zewnętrzne między nimi. W przeddzień targów organizator zaprosił wystawców na wieczorny bankiet. Ten okazał się swoistym preludium, by wspomnieć recital organowy w wykonaniu prof. Władysława Szymańskiego, który odbył się w zabytkowej auli koncertowej Akademii Muzycznej w Katowicach, i uroczystą kolację. Preludium, bo przemówienie prezesa Moto-Profil Piotra Tochowicza nie pozostawiało wątpliwości, że firma zamierza mocno potrząsnąć polskim aftermarketem, by ten mógł dotrzymać kroku erze nowej motoryzacji. Niektórzy odczytali ów komunikat niczym wiecowe zawołanie Gierka: pomóżcie, rozmówcie się między sobą, bo rynek niezależny trawi wyniszczające licytowanie się na rabaty i po prostu zaczyna brakować pieniędzy na inwestowanie w rozwój. Hasło przewodnie tegorocznej edycji nie pozostawiało wątpliwości, jak wielkim wyzwaniem będzie elektromobilność. I właśnie od stoisk skrojonych na miarę „ery nowej motoryzacji” rozpoczniemy naszą relację z ProfiAuto Show 2018.
Ku motoryzacji przyszłości
Hengst i Hepu – obie firmy razem to warta zapamiętania wolta. Jedno, wspólne stoisko po raz pierwszy komunikowało zwarcie szyków.
– Dlaczego tak? Ano od podpisania umowy Moto-Profil, a po rozstaniu z dotychczasowymi naszymi partnerami będziemy dążyli do dalszej konsolidacji. Obserwując poczynania konkurencji, komunikujemy, że mamy produkt klasy premium, a limitowana sieć dystrybutorów gwarantuje godną pozazdroszczenia marżowość – nadmienił Sławomir Góralewski, reprezentant Hengst w Polsce. 

Nissens zdecydował się na bardzo elegancką aranżację stoiska z wydzieloną strefą na czas rozmów biznesowych. W trakcie targów przyjmowano znamienitych gości, by wspomnieć przedstawicieli firmy Martex, spółki należącej do grupy zakupowej Temot International. Z nowości wzrok przykuwały chłodnice do aut elektrycznych i hybryd, np. do Tesli i Toyoty Prius.
ZF Aftermarket to bolid zespołu Formuły E zespołu Venturi uzbrojony w zawieszenie Sachs, skrzynię ZF, a z końcem roku najpewniej także w kompletny, hybrydowy napęd. Kilkunastoosobowa załoga długo jeszcze będzie wspominać mały „epizod”, bo tak początkowo miało wyglądać spotkanie z Adamem Małyszem – ambasadorem marki. Skądinąd pomyślne testy półtoragodzinnego oblężenia przez tłumy fanów, gdy utytułowany skoczek dosłownie utonął w tłumie na czas pamiątkowych zdjęć i autografów, przeszła premiera aranżacji stoiska zgodnej z najnowszymi wytycznymi koncernu. I tu komfortowi rozmów sprzyjał czytelny podział stoiska.
Nowej koncepcji stoisko Schaeffler także miało swą odsłonę w Katowicach. Zamiast wyczerpujących 45-minutowych szkoleń z cyklu REPXPERT, kilkunastominutowe sesje z wykorzystaniem eksponatów i zdobyczy multimedialnych, które przemawiają do wyobraźni, by wspomnieć LuK RepSet 2CT.
– Wszystko w formie interaktywnej prezentacji moderowanej przez naszych szkoleniowców i na żywo transmitowanej na ogromnym telebimie, by zapewnić satysfakcjonujący przekaz nie tylko zgromadzonym najbliżej strefy edukacyjnej – przybliżał koncepcję nauki w pigułce Konrad Habit, manager program management Schaeffler Automotive Aftermarket Polska.
Powiew przyszłości mocno akcentowała też Hella, nie dlatego że wzięła we władanie największą powierzchnię stoiska w historii swego udziału w katowickich targach czy angażując 15-osobową załogę.
– Zanim zadebiutuje najnowszy tester diagnostyczny mega macs 77 od Hella Gutmann, w Katowicach można było przetestować jego możliwości, a na długo zanim trafi na warsztat – poznać laserową technologię reflektorów z Audi A7 – przybliżał nowinki Marcin Rozner, dyrektor marketingu i zarządzania produktem Hella Polska. – Mamy coraz więcej do pokazania na rynku motoryzacyjnym, z czterech filarów naszej aktywności najmocniej rozwijamy elektronikę pojazdową, ale że mocno stąpamy na rynku aftermarket, to deklarujemy warsztatom kompleksowe wsparcie, by przygotować się na wyzwania niedalekiej przyszłości wyczekiwanej już dziś, by wspomnieć nasz cykl szkoleń Kompresor Plus, stanowiący ukłon w stronę klienta końcowego.
Jeszcze większe stoisko wziął we władanie Bosch. I tu nie zabrakło nowości, np. geometrii 3D prezentowanej na VW Tiguanie i oczywiście tablic do kalibracji systemów ADAS czy testerów KTS ze wzbogaconym oprogramowaniem. Nie zabrakło też sztandarowych propozycji, m.in. sprzętu dla wulkanizatorów.
Z myślą o najnowszym parku pojazdów zaaranżowano stoisko VARTY, gdzie kluczowe miejsce zajmowała ekspozycja akumulatorów VARTA Silver dynamic AGM i VARTA Blue dynamic EFB przeznaczonych do najbardziej zaawansowanych pojazdów z systemami start-stop. Odwiedzającym prezentowano zalety Programu Testowania Akumulatorów VARTA, w który zaangażowanych jest dziś ponad 2000 zrzeszonych warsztatów samochodowych.
– Przybliżaliśmy też możliwości VARTA Partner Portalu, gdzie udostępniamy szczegółowe informacje dotyczące rekomendowanego akumulatora, jego lokalizacji w pojeździe i szczegółową instrukcję wymiany – podsumował wydarzenie Adam Potępa, key account manager Johnson Controls Power Solutions EMEA.
W Katowicach nie zabrakło oczywiście firmy Exide. I tu ofercie produktowej towarzyszyły konkursy z cennymi nagrodami.

Skoncentrowani na tu i teraz
Gates to stoisko zgoła inne od reszty. – Pierwsi w szeregu, a na pewno w kolejności firm do odwiedzenia, ulokowaliśmy się tuż przy wejściu głównym, a co ważniejsze, potrafiliśmy zatrzymać gości targowych na dłużej – wspomina Marcin Perzyna, district sales manager Poland z firmy Gates Europe BVBA. – Pokaz techniczny tyczył się z pozoru banalnego w naprawach volkswagenowskiego silnika 1.9 TDI, a ile różnych pomp wodnych, uszczelnień, szpilek czy rolek, tyle okazji do potknięć.
Kilka kroków dalej firma SKF prezentowała bogatą ekspozycję produktów przeznaczonych na aftermarket i narzędzi niezbędnych podczas codziennej pracy w warsztacie.
– Praktycznie już w kilka miesięcy po premierze danego modelu samochodu wprowadzamy na polski rynek części zamienne do niego, dzięki temu gwarantujemy pokrycie niemal całego parku pojazdów mechanicznych w skali całego świata – mówił Tomasz Ochman z działu wsparcia technicznego SKF.
Łożyska i piasty kół, części mechanizmu napędowego, układu kierowniczego i zawieszenia…. – prócz kompletnych zestawów montażowych na przybyłych czekała prezentacja nowej wyszukiwarki produktów SKF (www.vsm.skf.com).
Dla ekonomicznie uzasadnionych napraw – tak można by powiedzieć o propozycji firmy Denso, która w Katowicach anonsowała dwie nowe linie produktowe: oporniki dmuchaw nawiewu kabiny i silniki krokowe. 
– Te stanowiły motyw przewodni rozmów, a że trwa sezon klimatyzacji, to także skraplacze, parowniki – dodał Adam Barski, sales executive Poland Denso Aftermarket.
Wzrok przykuwała aranżacja stoiska, która „pięła się w górę”, by w komfortowych warunkach szkolić z układów klimatyzacji i części sterowania silnikiem.
Firma Magneti Marelli prezentowała przede wszystkim części, w tym kilka dopiero uruchomionych linii produktowych na Polskę, m.in. alternatory i rozruszniki, a też mocno rozbudowaną ofertę zamienników (m.in. elektryczne podnośniki szyb) z jakością eQual Quality – o 50% tańszą od propozycji premium.
– Potwierdzone jakościowo są najbardziej rotujące, dziś mamy ok. 350 bestsellerów, które zapełniły katalog i odtąd są jedną z topowych propozycji w naszej ofercie – podkreślała Monika Marzec, product manager Magneti Marelli Aftermarket Sp. z o.o. 
Dodajmy, że firma wprowadziła niedawno do swej oferty zawory EGR.
O inicjatywie budowy sieci warsztatów Ravenol Professionals komunikowano na stoisku specjalisty od skrzyń biegów.

Polski kapitał & Go to Brand
Linex, Tomex i WP na jednym dużym stoisku pod wspólnym hasłem „A czy Ty wspierasz Polskich Producentów?” – to pomysł wart naśladowania, mając w pamięci program PARP promocji marek produktowych.
– Coraz częściej wystawiamy się na wspólnych stoiskach, zarówno na imprezach krajowych, jak i na targach zagranicznych, dzięki czemu docieramy z kompleksową ofertą układu hamulcowego do zainteresowanych klientów, a ci mogą w ten sposób łatwo znaleźć powiązane ze sobą części – mówił Bartosz Nowak, kierownik sprzedaży Tomex Hamulce. – Znamy nasze produkty na tyle dobrze, iż możemy wzajemnie polecać się naszym dotychczasowym partnerom. 
Na jubileuszowej, piętnastej edycji targów ProfiAuto Show nie mogło oczywiście zabraknąć stoiska AS-PL, gdańskiej firmy ze w 100% polskim kapitałem, uczestnika wielu targów krajowych i zagranicznych.
– Targi organizowane przez ProfiAuto okazały się dla nas ogromnym sukcesem, usłyszeliśmy też wiele pochwał oraz ciepłych słów od uczestników targów i partnerów biznesowych, zarówno pod adresem jakości przygotowania naszego stoiska, jak i rozwoju naszej firmy na przełomie ostatnich kilku lat – wspomniał Robert Snider, kierownik działu marketingu i PR w AS-PL.
Magnesem stoiska był „ruchomy” przekrój modelu alternatora A239, a premierę miał folder wizerunkowy zawierający najważniejsze informacje o firmie.
Amtra – producent i dystrybutor chemii samochodowej oraz profesjonalnej chemii sprzątającej – pokazał wybrane przykłady z bogatej oferty produktowej, by wspomnieć linię MA Professional do czyszczenia filtrów DPF czy nowoczesny płyn do chłodnic samochodowych Mobiler LongLife – produkt z rekomendacją mistrza, od 2013 roku ambasadora marki Moje Auto. Trzykrotnego Rajdowego Mistrza Europy goszczono na stoisku Delphi, gdzie tłum w napięciu – punktualnie w południe w sobotę – oczekiwał prezentacji Forda Fiesty R5 w konfiguracji WRC-2 ozdobionego nowym logotypem marki Delphi Technologies, by krótko potem zabiegać o pamiątkowe zdjęcia i autografy.
Rodzimy producent testerów diagnostycznych, firma Axes prezentowała oczywiście absolutną nowość w związku z wprowadzeniem nowego produktu, jakim jest interfejs diagnostyczny NEX, i dynamicznym rozwojem zarówno tego testera, jak i CDIF/3 oraz CDIF/3 Expert. Portfolio rolek, napinaczy oraz zestawów rozrządu prezentował polski producent, firma Dexwal. Tedgum to przede wszystkim szkolenia z obsługi ściągaczy ręcznych do tulei czy konkurs wiedzy z nagrodami, niebywałym zainteresowaniem cieszył się też karykaturzysta Szczepan Sadurski. 

Gwiazdy, show, tłumy fanów, cenne nagrody…
W sąsiedztwie MCK, w mobilnym centrum wystawienniczym – Valeo On Tour, trwały szkolenia trenerów Valeo TechCare. Prezentowano kompletną ofertę produktów. Z nowości wymieńmy: FullPack – zestaw koła dwumasowego ze sprzęgłem i łożyskiem – wszystko w jednym pudełku, bez ryzyka błędu w doborze referencji. Możesz przekonwertować sprzęgło dwumasowe na jednomasowe bez jakiegokolwiek ryzyka – tak rekomendowano walory K4P, prawdziwą odpowiedź na potrzeby kierowców i profesjonalistów. Pośród akcesoriów premierę miała gama wycieraczek Silencio.
Producenci części samochodowych tradycyjnie stanowili największą grupę wystawców MCK. W Spodku mieliśmy wystawę samochodów ekskluzywnych i strefę dealerów, acz nam najbardziej spodobała się propozycja firmy Nano Power by Klimainstal, gdzie prezentowano innowacyjne rozwiązania z zakresu nanotechnologii, preparaty i specjalną chemię techniczną dla motoryzacji. Pełne spektrum wyposażenia warsztatowego, m.in. urządzenia spawalnicze i do napraw blacharskich, sprzęt dla wulkanizatorów czy narzędzia i elektronarzędzia, pokazywano na zewnątrz. Kto w „Strefie Mechanika” wytrwał do końca i brał udział w konkurencjach, ten odjechał z Katowic bogatszy o nagrody warte przynajmniej kilka tysięcy złotych.
ProfiAuto mają w nazwie show. Wśród przygotowanych atrakcji znalazły się m.in. liczne koncerty muzyczne, drift, widowiskowe pokazy jazdy na jednym kole, konkursy samochodów RC, tor kartingowy czy popisy Bikini Car Wash. Zainteresowanie spotkaniami z największymi, motoryzacyjnymi gwiazdami nieraz przeszło wyobrażenie pomysłodawców. Mobilne laboratorium olejowe Total okazało się idealnym miejscem do spotkania z mechanikami i prezentacji prowadzonych przez członków Team Total. Klaudia Podkalicka, Patryk Mikiciuk, Adam Klimek – ich obecność była wystarczającą zachętą, by tłum z niecierpliwością wyczekiwał pamiątkowych zdjęć. Rozmach imprezy przypadł do gustu wystawcom z zagranicy, czego dowodzi komentarz reprezentantów firmy GSP z Chin, która działa w Europie via centrala w Niemczech.
– To świetnie zorganizowana impreza, a my cieszymy się z wizyt na stoisku, bo mieliśmy okazję potwierdzić, że nasza firma jest coraz lepiej kojarzona przez fachowców – zapewniał Umut Tercanli.
Na brak zainteresowania nie narzekał też debiutant – firma Arnott Europe pokazała przeznaczone na rynek wtórny systemy zawieszenia pneumatycznego. Z kolei Scangrip, duński producent lamp warsztatowych, cieszył się z zainteresowania nowej serii Lite. Acz dedykowane profesjonalistom, to skrywają system audio. Głośniki Bluetooth mają uprzyjemnić pracę. Skądinąd i bez tego było gwarno na stoiskach. Na szczęście można się było też zrelaksować i odpocząć w motoryzacyjnym kinie sygnowanym znakiem jakości Brembo. 

Tekst i fot. Rafał Dobrowolski

GALERIA ZDJĘĆ

Był Falken, a też Triangle, którego reprezentował Angelo Giannangeli, marketing director Europe Triangle Tyre Co., Ltd
Jakkolwiek producenci części samochodowych tradycyjnie stanowili największą grupę wystawców, to nie zabrakło dostawców narzędzi
Na terenach zewnętrznych, w „Strefie Mechanika” zwycięzca konkurencji dla wulkanizatorów mógł cieszyć się z wyważarki ATH W42
Johnson Controls przygotował dwa interesujące szkolenia z zakresu swych produktów i usług. Były także konkursy z nagrodami
Ogromnym zainteresowaniem gości cieszyły się spotkania z motoryzacyjnymi gwiazdami
Z myślą o diagnostach samochodowych wystawiała się oczywiście Texa
Z terminem targów w Katowicach zbiegły się obchody stulecia NTN-SNR

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony