Wydarzenia

wczoraj  05.06.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

ProfiAuto zorganizowało nietypowy casting

Sieć poszukiwała Influencera-Mechanika, który stanie się nową twarzą marki w mediach społecznościowych. W konkursie wzięli udział doświadczeni fachowcy, którzy udowodnili, że wiedza techniczna i pasja mogą iść w parze z umiejętnością tworzenia angażujących treści wideo. Zwyciężył Adam Bomba, który prowadzi swój warsztat w miejscowości Góra Włodowska.

Nie ma dziś branży, która nie działa w mediach społecznościowych. Firmy z sektora motoryzacyjnego nie są tutaj wyjątkiem i śmiało publikują treści na takich kanałach jak YouTube, Facebook, Instagram czy Tik Tok. Casting przeprowadzony przez ProfiAuto miał na celu nie tylko znalezienie nowej twarzy sieci, ale także popularyzację zawodu mechanika, jako eksperta w obszarze motoryzacji. Był również odpowiedzią na rosnącą rolę materiałów wideo w komunikacji firmy, a także zapotrzebowaniem na treści w kanałach digitalowych przygotowane przez fachowców, którzy na co dzień zajmują się naprawą samochodów.  

Z warsztatu do internetu

Sieć hurtowni motoryzacyjnych, należąca do firmy Moto-Profil, zaprosiła do udziału przedstawicieli ProfiAuto Serwisów. W pierwszym etapie konkursu mechanicy mieli za zadanie przesłać w dowolnej formie próbki swoich medialnych możliwości. Uczestnicy castingu udostępnili filmy, rolki lub linki do swoich kanałów społecznościowych.
- Finalnie otrzymaliśmy kilkadziesiąt zgłoszeń. Trzeba przyznać, że kandydaci zaprezentowali zróżnicowane podejścia do formy i narracji tworzonych treści, ale na pewno łączyła ich wspólna cecha: motoryzacja to ich pasja, którą potrafią zaprezentować przed kamerą. Spośród wszystkich zgłoszeń wyłoniliśmy trójkę finalistów. Pod uwagę braliśmy między innymi jakość i atrakcyjność wizualną publikowanych treści, zróżnicowanie kanałów, w których działa kandydat czy umiejętność dostosowania przekazu do różnych grup odbiorców - wyjaśnia Łukasz Kopiec, wiceprezes firmy Moto-Profil będącej właścicielem sieci ProfiAuto.

W drugim etapie castingu znaleźli się właściciele warsztatów Bomba Auto Serwis, Pit Stop Serwis oraz Devil-Tech Auto Serwis. Każdy z finalistów miał przygotować materiał wideo na wskazany przez organizatora temat. Poruszone zostały kwestie stawek za pracę mechanika, uczestnictwa w specjalistycznych szkoleniach oraz wymiany płynu hamulcowego.
Wszystkie nagrania zostały opublikowane na oficjalnym fanpage’u ProfiAuto, gdzie mogła je zobaczyć i ocenić ponad stutysięczna społeczność marki. Ostatecznie najlepszy okazał się Adam Bomba, który prowadzi swój serwis w miejscowości Góra Włodowska. Zwycięzca otrzymał nagrody o łączonej wartości kilku tysięcy złotych, ale pozostali dwaj finaliści także nie odeszli z pustymi rękami.
 - Jestem naprawdę zaskoczony i nie spodziewałem się takich efektów, kiedy zgłaszałem się na casting. To niesamowite uczucie – robić to, co się kocha i jednocześnie dzielić się tym z innymi. Udział w konkursie pokazał mi, że mogę nie tylko serwisować auta, ale też inspirować i przede wszystkim edukować. Nie ma co ukrywać, że jest to dla mnie również świetne narzędzie promocji, dlatego cieszę się, że ProfiAuto dało nam taką przestrzeń - mówi Adam Bomba, właściciel Bomba Auto Serwis.

Wsparcie w komunikacji

Casting na Influencera-Mechanika to nie jednorazowe działanie, lecz zapowiedź szerszej strategii ProfiAuto, zakładającej komunikację w kanałach social media opartą także na ludziach tworzących sieć warsztatową. Mechanicy mogą być nie tylko specjalistami od napraw, lecz także autorami wartościowych i angażujących treści. Dlatego marka planuje nawiązanie współpracy nie tylko ze zwycięzcą konkursu, ale również z pozostałymi finalistami.  
- Media społecznościowe od zawsze były integralną częścią naszej strategii komunikacyjnej. Prezentując naszych serwisantów w roli twórców, stawiamy na autentyczność, zaufanie i eksperckość. Casting pokazał, że w naszych szeregach są nie tylko świetni fachowcy, ale też - mam nadzieję - przyszli liderzy opinii - podsumowuje Łukasz Kopiec.


Fot. ProfiAuto

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony