Intensywna ekspozycja wycieraczek na promienie słoneczne skraca ich żywotność. Trico radzi, aby w miarę możliwości parkować w cieniu lub – jeśli to niemożliwe – regularnie sprawdzać stan wycieraczek i w razie potrzeby wymieniać je częściej niż zwykle.
Światło ultrafioletowe emitowane przez słońce przyspiesza zużycie wycieraczek. Szczególnie wrażliwe są gumowe pióra. Intensywne światło w połączeniu z wysoką temperaturą może negatywnie wpływać na gumę, powodując jej pękanie. Objawem tego uszkodzenia są smugi na szybie, pozostawiane przez pracujące wycieraczki. Inne niepokojące sygnały świadczące o zużywających się wycieraczkach to charakterystyczne przeskakiwanie po szybie (tzw. chattering) oraz rozmazywanie zanieczyszczeń.
Wycieraczki potrzebne także latem
– Wiele osób myśli o wymianie wycieraczek głównie zimą, ale problem ich zużywania się pojawia się również latem. Promieniowanie UV oraz wysokie temperatury potrafią czasem zaszkodzić elementom gumowym i tworzywom sztucznym bardziej niż mróz. Warto, aby pamiętali o tym nie tylko kierowcy, ale i mechanicy, którzy powinni sprawdzać pióra wycieraczek podczas rutynowych przeglądów w warsztatach – radzi Jose Casao, starszy specjalista ds. marketingu w firmie Trico.
W zasadzie każdy kierowca zdaje sobie sprawę z roli, jaką sprawne wycieraczki odgrywają jesienią i zimą. Bardzo często zapominamy jednak, jak ważna jest funkcja wycieraczek latem. Niedokładnie usunięty brud z przedniej szyby i resztki owadów bardzo poważnie ograniczają widoczność podczas jazdy pod słońce. Generowane odblaski niekiedy zmuszają wręcz do zatrzymania samochodu i ręcznego oczyszczenia szyby.
Pamiętajmy zatem o wycieraczkach także teraz, kiedy wydaje się, że są one znacznie mniej potrzebne niż zimą.
Komentarze (0)