Warto wiedzieć

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Promocja niezależnych serwisów samochodowych

Jednym ze statutowych celów działania Stowarzyszenia Niezależnych Warsztatów Samochodowych jest promowanie niezależnych serwisów na lokalnych rynkach. Wspólne akcje mające na celu pozyskanie klientów, wspólna reklama to nie tylko obniżenie kosztów działań promocyjnych, ale przede wszystkim stworzenie warunków na powstanie lokalnego środowiska osób związanych z niezależnym rynkiem motoryzacyjnym i skutecznego konkurowania w przyszłości z zagranicznymi kapitałowymi sieciami szybkiej obsługi i coraz prężniej działającymi w sektorze aftermarketowym stacjami autoryzowanymi.

Warsztaty niezależne mogące zapewnić znacznie szerszy i wyższy poziom obsługi od fast-fitów oraz zdecydowanie atrakcyjniejsze ceny od serwisów autoryzowanych, wsparte odpowiednimi działaniami marketingowymi, stanowią najlepszą alternatywę dla posiadaczy samochodów poszukujących dobrej jakości usług za rozsądną cenę.
W ostatnim okresie swojej działalności Stowarzyszenie wraz ze wspomagającymi działanie firmami handlowymi zorganizowało szereg akcji promujących zrzeszone warsztaty.

Mobilne testery amortyzatorów

Jednym z pomysłów na przyciągnięcie klientów do warsztatów niezależnych jest organizowanie bezpłatnych akcji przeglądowych. Od lipca 2004 roku organizacja tego rodzaju przedsięwzięć została poszerzona o możliwość wypożyczania przez koła regionalne SNWS mobilnych urządzeń diagnostycznych: testerów amortyzatorów, urządzeń do diagnostyki hamulców, elektroniki, klimatyzacji. Podczas jednego weekendu z bezpłatnych przeglądów i badań stanu pojazdu korzysta kilkuset właścicieli samochodów – potencjalnych klientów na późniejsze naprawy, informacja o samej akcji oraz o zaangażowanych w nią niezależnych serwisach dociera do kilku tysięcy.
Cykliczne organizowanie tego rodzaju przedsięwzięć w miejscach, gdzie przewija się spora liczba posiadaczy samochodów (parking przy centrum handlowym, rynek), poszerza bazę klientów warsztatów biorących w niej udział. Jest doskonałym sposobem reklamy świadczonych przez nie usług. A połączenie takiej akcji z promocją cenową, udzieleniem specjalnego rabatu na części i usługi w okresie po jej zakończeniu jest w stanie w sposób znaczący podnieść ilość klientów w serwisach.

Przeglądy sezonowe

Innego rodzaju akcją promocyjną organizowaną przez warsztaty zrzeszone w SNWS są bezpłatne przeglądy sezonowe samochodów. Przeglądy, wykonywane według wspólnej procedury, opracowanej na podstawie instrukcji serwisowych, przyciągają bardzo wielu klientów chcących sprawdzić stan swojego samochodu przed dłuższymi wyjazdami. Wakacje, święta, początek sezonu zimowego, to doskonałe okazje do zaproponowania klientom bezpłatnego przeglądu. Stowarzyszenie w tym wypadku koordynuje akcję, dostarcza materiały promocyjne, procedury i listy przeglądowe. Przeglądy dokonywane są w serwisach i niejednokrotnie już podczas samego przeglądu klienci umawiają się na naprawę. Tak jak w wypadku organizowania akcji z mobilnymi urządzeniami diagnostycznymi, połączenie przeglądu dokonywanego w warsztacie z promocją cenową na części usługi przyciąga klientów do serwisów niezależnych.
W tym roku koła regionalne Stowarzyszenia Niezależnych Warsztatów Samochodowych zorganizowały kilkadziesiąt wspólnych akcji promocyjnych. Działanie takie, staje się coraz bardziej potrzebne w świetle nasilającej się w sektorze aftermarketowym konkurencji. Konieczne jest nie tylko stałe podnoszenie swoich kwalifikacji, wiedzy technicznej, jakości wyposażenia i poszerzania wachlarza usług, ale ważne jest także nowoczesne podejście do prowadzenia warsztatu, stosowanie nowoczesnych technik promocji, obsługi i szeroko pojętego marketingu zakładów usługowych.

Olgierd Langer
SNWS


Więcej informacji na temat bieżącej działalności SNWS można znaleźć na stronie internetowej stowarzyszenia www.snws.pl
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony