Pojazdy użytkowe

2 dni temu  17.04.2025, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Przebieg pomniejszony o 160 tys. km. Historia z YouTube

Fot. carVertical

Większość kierowców łączy temat cofania liczników i ukrywania wypadkowej przeszłości z luksusowymi samochodami osobowymi. Te zjawiska dotyczą również samochodów dostawczych!

Jakiś czas temu, jeden z twórców motoryzacyjnych treści na platformie YouTube - Korsir - kupił używanego Fiata Ducato. Chciał na nim zbudować kampera. Takie przeróbki są bardzo popularne, jednak w tym przypadku twórca postanowił dokładnie zbadać przeszłość samochodu, który kupował. Skorzystał w tym celu z raportu carVertical. 

Okazało się, że ten bus miał licznik cofnięty aż o 160 tys. km. Samochód był wcześniej eksploatowany w Niemczech, później trafił do Polski. Tu w jednych rękach przez dwa lata przejechał 40 tys. km i ze stanem licznika 180 tys. km został ponownie wystawiony do sprzedaży.

Co więcej, dotychczasowy użytkownik nie zdawał sobie nawet z tego sprawy. Na reklamacje do dealera, który sprowadzał auto było już za późno, ponieważ w myśl polskich przepisów sprawa już zdążyła się przedawnić.

- Cieszę się, że wykupiłem raport przed dokonaniem transakcji. Ostatecznie i tak kupiłem tego busa, ale miałem znacznie lepszą pozycję negocjacyjną i zapłaciłem niższą cenę - mówi Korsir.

Dlaczego to ważne?

O ile może się zdarzyć, że astronomiczny, ale „autostradowy” przebieg nie pogorszył w znaczący sposób stanu technicznego samochodu, o tyle problemem staje się zaburzenie harmonogramu przeglądów. Nabywca nie wie, kiedy powinien wykonać podstawowe czynności obsługowe, które zazwyczaj wiążą się nie tylko z wiekiem pojazdu, ale także z przebiegiem. Jedną z najważniejszych jest np. okresowa wymiana rozrządu (w samochodach z paskiem rozrządu), albo regulacja luzu zaworowego (w modelach, które tego wymagają).

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony