- profesjonalny system regałów i logistyki Scholz
Nie tylko wymiana opon, ale również ich przechowywanie to dobry pomysł na rozwój swojego zakładu. Magazynowanie kół stwarza więcej możliwości kontaktu z klientem w serwisie samochodowym i salonie sprzedaży. Im lepiej przeprowadzona analiza zużycia opon klienta, tym bardziej indywidualnie można przygotować ofertę opon wymiennych. Wszystkie te elementy zwiększają zaufanie klientów i zapewniają sukces finansowy całego przedsiębiorstwa.
Tak powinny wyglądać poukładane (przechowywane) koła w każdym warsztacie.
Częstotliwość przeglądów technicznych dla pojazdów z nowoczesnymi silnikami to przebieg 30-50 tys. km albo co dwa lata. Przy przeciętnym rocznym przebiegu w granicach 17 tys. km klient, który kupił nowy samochód, pojawi się ponownie w serwisie najwcześniej po upływie 24 miesięcy. W tym czasie może już związać się w kwestii ogumienia i akcesoriów z innym zakładem. Dlatego też, warto pomyśleć o stworzeniu profesjonalnego serwisu do przechowywania ogumienia. Przynosi to obrót dla firmy i inne dodatkowe szanse na sprzedaż usług i towarów. Jeżeli jednak obiekt nie posiada wystarczającej powierzchni, to może warto rozważyć skorzystanie z rozwiązania systemowego w postaci przechowywania kół w obiekcie obcym. Zakładając, że serwis ma odpowiednią przestrzeń do magazynowania, potrzebne będą regały. Dotychczas określenie prawidłowych, dokładnych ich wymiarów nie było tak proste, gdyż w stosowanych rozwiązaniach brak było jednoczesnego określenia wymiarów tych regałów, konstrukcja nie była dostosowana do manewrowania przy wkładaniu i wyciąganiu kół z półek, brak było zabezpieczenia konstrukcji regałów przed uszkodzeniem powierzchni lakierowanych obręczy, wreszcie były one ustawione zbyt gęsto, co ograniczało swobodę ruchów przy manewrowaniu kołami. Teraz można natomiast skorzystać z systemu regałów uniwersalnych Scholz z koncepcją przechowywania kół:
Wózek do transportu i podnoszenia kompletu kół z operatorem.
Zasada 1
Zestawy modułowo rozbudowanych regałów jedno- lub dwurzędowych.
Zasada 2
Szerokość regału jest dostosowana do czterech kół. Wymiary koła w systemie Scholza określają szerokości regału. Opony o rozmiarze 225 albo mniejsze układane są w regałach typu „Blue”. Opony o rozmiarze 255 albo szersze układane są w regałach typu „Yellow”, „Silver”, „Red”.
Zasada 3
Odstęp między poprzeczkami, gdzie zagłębione jest koło wynosi tylko 30 cm. To ułatwia wtaczanie i wytaczanie kół. Czteropunktowe podparcie na odpowiednio wyprofilowanej poprzeczce regału wyklucza deformację opony i eliminuje konieczność okręcania kół w regale.
Zasada 4
Redukcja wysokości całkowitej regału dzięki optymalizacji wypełnienia przestrzeni w regale. Dzięki temu uzyskujemy przy trzech poziomach kół ok. 20 cm. A to pozwala na dopasowanie regału 3-poziomowego np. do pomieszczeń piwnicznych o niższych stropach: trzy poziomy „Blue”= wysokość 1920 mm, cztery poziomy „Blue” = wysokość 2640 mm.
System regałów Scholza dostosowany jest także do przechowywania kół jako regał wysokiego składowania ośmioma poziomami kół = 5160 mm wysokości.
Plakietka na koło z numerem pola magazynowego i oznaczeniem pozycji na pojeździe.
Ważny jest również system logistyki przechowywania kół. I tu pomocą będzie system Rad-Mark Scholz do oznakowania i pozycjonowania kół, który składa się z trzech podstawowych elementów:
1. Tabliczki z wygrawerowanym numerem kolejnym danego zestawu kół oraz pozycją koła w układzie jezdnym pojazdu (np. 213LP, 213PP, 213 LT, 213 PT).
2. Tabliczki z zakresem numerów dla zestawów kół umieszczonych w danym regale (np. 15-28).
3. Nalepki z nadanym numerem kolejnym pola w regale dla danego zestawu kół. Umieszczone we wnęce drzwi samochodu klienta, np: obok tabliczki olejowej.
Przykład wielopoziomowego modułu regału Scholz.
System Rad-Mark Scholz to pełny zestaw do oznaczenia i numeracji kół. Ilość tych zestawów jest zależna od liczby przechowywanych kompletów kół. Pamiętajmy o protokole stanu technicznego ogumienia, w którym określany jest stan i stopień zużycia ogumienia. Stanowi to doskonały materiał informacyjny dla klienta i podstawę do opracowywania oferty nowego ogumienia przez doradcę serwisowego albo sprzedawcę. Mając tak dobrze przygotowany warsztat i system logistyczny, to pracownicy warsztatu ustalają, kiedy przybywają klienci. Poprzez odpowiednie wcześniejsze planowanie na godziny możliwe jest rozładowanie tzw. dni szczytu jesienią i wiosną podczas masowej wymiany opon. Systemy Scholza na pewno w tym pomogą. Unikniemy kłopotliwego wyszukiwania kół i tłumaczenia się przed klientam, dlaczego koła zostały zamienione albo jedno zaginęło.
Więcej na www.precyzja-service.pl
Komentarze (0)