Na denku tłoka wskazano średnicę, luz montażowy oraz kierunek montażu
Denko tłoka zawiera ważne informacje, które są kluczowe dla idealnego montażu i pracy silnika. Tutaj dowiesz się, co oznaczają znajdujące się tam liczby i oznaczenia. Wszystkie tłoki MAHLE są dostarczane w stanie gotowym do montażu i z zamontowanymi pierścieniami tłokowymi. Przed montażem należy jednak sprawdzić ważne kwestie, takie jak średnica cylindra. Informacje na ten temat można znaleźć bezpośrednio na denku tłoka.
Kontrola średnicy tłoka
Aby zapewnić lepsze docieranie, wszystkie tłoki stalowe MAHLE są grafitowane. Ta powłoka jest prawie całkowicie ścierana podczas pracy silnika, tak więc nie jest ona brana pod uwagę przy określaniu średnicy tłoka. Podczas kontroli końcowej w fabryce tłok jest mierzony indukcyjnie, aby upewnić się, że ma określoną średnicę już po usunięciu warstwy. Jeśli średnica jest określana w warsztacie, na przykład za pomocą mikrometru, zmierzona średnica jest około 0,03 do 0,04 mm większa niż wymiar wskazany na denku tłoka, co wynika z obecności warstwy grafitu.
Ustalanie średnicy cylindra
Wartości średnicy tłoka i luzu montażowego wskazane na denku tłoka razem stanowią średnicę cylindra. Przykład obliczeń:


Przegląd różnych symboli określających kierunek montażu
Zwrócić uwagę na kierunek montażu
W zależności od producenta pojazdu, symbol kierunku montażu może wyglądać inaczej. Strzałka wskazująca stronę sterowania (rys. na górze) jest najczęstszym wariantem; przegląd symboli różnych producentów można
Ważne! Tłoki muszą być zawsze zwilżone wystarczającą ilością świeżego oleju silnikowego i zamontowane za pomocą odpowiednich narzędzi (np. taśmy mocującej i tulei montażowej), aby uniknąć uszkodzenia pierścieni tłokowych.
źródło: Mahle Technical Messenger



Komentarze (0)