Rozmawiamy z Dominikiem Ruszkiewiczem z firmy F.A. Polska, zajmującej się regeneracją układów kierowniczych.
- Rozmawialiśmy ostatnio na początku roku 2016. Jak (i czy w ogóle) zmieniła się w tym czasie branża regeneracji? Czy nadal „regeneracja ma się w Polsce dobrze”, jak Pan wówczas stwierdził?
Pozycja firmy i jej udział w rynku pozwalają nam szacować na podstawie obrotów naszych odbiorców, że w roku 2016 kolejny raz wzrosła cała branża regeneracji układów kierowniczych. Przybyło też kilka nowych zakładów, które dzięki gruntownemu przeszkoleniu i poczynionym inwestycjom w profesjonalne, specjalistyczne oprzyrządowanie były w stanie podjąć konkurencję jakościową.
Statystyki dotyczące sprowadzanych przez Polaków aut jasno wskazują, że przed branżą regeneracji układów wspomaganych hydraulicznie jest jeszcze kilka tłustych lat. Szczególnie Pomorze Zachodnie i Wielkopolska wydają się mieć duży potencjał do rozwoju z uwagi na stosunkowo niewielką liczbę warsztatów regeneracyjnych w regionie oraz bliskość odbiorcy z Niemiec.
Wciąż spore rezerwy tkwią w rynku regeneracji przekładni i pomp do pojazdów ciężarowych. Obok kilku naprawdę świetnych i fachowych zakładów, wciąż jeszcze natrafić można na warsztat oferujący atrakcyjną cenę, a nieposiadający nawet minimalnego przystosowania technicznego i merytorycznego do tego typu napraw.
- Jaki był rok 2016 dla firmy? Czy doszła do skutku przeprowadzka do Chwaszczyna, o której rozmawialiśmy?
2016 to dla naszej firmy kolejny rok wzrostu, który osiągnęliśmy dzięki temu, jak rozwijają się nasi klienci. Dla F.A. Polska był to burzliwy, ale bardzo udany okres. Gwałtowny rozwój firmy wymusił na nas (mimo budowy nowego obiektu) przeprowadzkę do większego, ale tymczasowego miejsca. Niemało energii pochłonęły sprawy biurokratyczne, niezbędne do skutecznego przeprowadzenia inwestycji. Poprawiliśmy dostępność towaru do poziomu 93% przy jednoczesnym zwiększeniu asortymentu w magazynie o bez mała 1 000 referencji.
Rok 2016 to również niezwykle udane targi w Poznaniu i Frankfurcie. Jak zawsze były to okazje do spotkania się z naszymi klientami, wymiany doświadczeń i wiedzy technicznej, ale też prywatnych przeżyć. To właśnie relacje z naszymi klientami dają nam na co dzień satysfakcję z pracy i chęć do dalszego rozwoju.
- Co nowego w ofercie F.A. Polska?
Ubiegły rok upłynął pod znakiem wzrostu popytu na nowe listwy zębate. Niedoskonałość konkurencyjnych produktów z Azji spowodowała lawinowy wręcz wzrost zapytań o nowe listwy produkcji naszego włoskiego dostawcy – firmy EMMETEC. W roku 2017 naszym priorytetem jest utrzymanie pełnej dostępności listew, zarówno tych już obecnych w asortymencie, jak i wprowadzenie do sprzedaży kolejnych, bardzo oczekiwanych, jak choćby do Mercedesa ML czy BMW E60.
- Kilka słów o najbliższych planach...
Rozpatrując plany w dłuższej perspektywie, najważniejszym zadaniem stojącym przed nami w tym roku jest przeprowadzka do nowej własnej siedziby, sprawne funkcjonowanie nowego, kilkukrotnie większego magazynu oraz uruchomienie centrum szkoleń technicznych. Nawiązaliśmy w tym celu współpracę z bardzo zdolnym inżynierem. Już teraz mogę obiecać, że od drugiego kwartału 2017 roku jakość szkoleń, które będziemy w stanie zaoferować w dziedzinie regeneracji EPS, nie będzie w niczym ustępować tej oferowanej w centrali we Włoszech. Ta współpraca gwarantuje również naszym klientom stałą opiekę serwisową nad zakupionym u nas oprzyrządowaniem.
Nowy magazyn pozwoli nam docelowo na podwojenie liczby referencji dostępnych z dnia na dzień. Cieszymy się z wciąż rosnącego rynku regeneracji maglownic, ale dostrzegamy znaczący wzrost udziału samochodów ze wspomaganiem elektrycznym i nieuchronność nadejścia europejskiego trendu dominacji EPS. Od kwietnia rozpoczynamy proces rozwoju asortymentu podzespołów do regeneracji wszystkich typów wspomagań elektrycznych.
Przed nami także kolejny rok targowy. Nie zabraknie nas na pewno ani w Madrycie, ani w Amsterdamie na ReMaTec. Targi, oprócz spotkania z klientami, dają doskonałą okazję do zaprezentowania nowych produktów. Tych w nowym roku z pewnością u nas nie zabraknie. Nie chciałbym na razie szerzej o nich opowiadać. Zapraszam wszystkich na targi.
Rozmawiał: Krzysztof Dulny
Komentarze (0)