Opony segmentu X Works (dawniej zwane „Y”) – wykorzystywane na placach budowy, w utrudnionym transporcie regionalnym do przewozu surowców lub odpadów – są szczególnie narażone podczas eksploatacji na ryzyko uszkodzeń i zniszczenia. Podnosi to znacząco koszty funkcjonowania przedsiębiorstw. - Zwiększone ryzyko uszkodzeń jest głównym powodem, dla którego użytkownicy powstrzymują się przed zainwestowaniem w dobrej jakości produkt, ponieważ boją się, że zostanie on szybko zniszczony – komentuje Adam Kossakowski,menedżer ds. Produktu Opony Ciężarowe Michelin Polska S.A.
W transporcie regionalnym i krajowym można zaobserwować na rynku „banalizację” opon przeznaczonych do przyczep i naczep. O ile opony prowadzące traktowane są przez kierowców pojazdów ciężarowych jako podstawa bezpieczeństwa, a napędowe – gwarant mobilności, o tyle opony naczepowe często traktowane są jako produkt „drugiej kategorii”. Idąc tą myślą, właściciele firm transportowych decydują się na zakup tańszych opo, z uwagi na ich relatywnie częstsze uszkodzenia niż na innych pozycjach. Tym samym tracą możliwość obniżenia kosztów przejechania kilometra na oponie.
Tymczasem, opony naczepowe mogą być pogłębiane i bieżnikowane, a dobrej jakości karkas daje możliwość nawet wielokrotnego bieżnikowania (najpierw MICHELIN Remix, a następnie w technologii „na zimno”). Ponadto, z 12 opon zamontowanych w zestawie „ciągnik siodłowy + naczepa” 50 procent stanowią opony naczepowe.Wysoka jakość opon Michelin umożliwia zaoferowanie dodatkowej usługi – „Gwarancji bieżnikowania”. Użytkownik kupując oponę Michelin dokonuje inwestycji w karkas najwyższej jakości. Gwarancja ta daje mu pewność, że będzie mógł skorzystać ze wszystkich etapów życia opony, a co za tym idzie maksymalnie obniżyć koszty eksploatacji pojazdu w swojej firmie. W przypadku, gdy karkas nie nadaje się do bieżnikowania na skutek uszkodzenia mechanicznego (przebicie, przetarcie), czy też innego powodu, Michelin za darmo wymienia go, a użytkownik otrzymuje oponę MICHELIN Remix, płacąc tylko za samą usługę bieżnikowania.Wystarczy zatem, gdy wydarzy się sytuacja awaryjna zareklamować produkt w sieci serwisowej Michelin. Każdy karkas objęty gwarancją automatycznie jest w niej uwzględniany.
Oferta „Gwarancji bieżnikowania” Michelin daje pewność firmom, że możliwe jest bieżnikowanie opon w 100 proc. przypadków. Rozwiązanie to pozwala lepiej wykorzystać potencjał 4 żyć opon Michelin i obniżyć aż do 36 proc. koszty przejechanego kilometra.
Oferta obejmuje opony Michelin wyprodukowane w 2010 roku i oddane do pierwszego bieżnikowania MICHELIN Remix przed końcem 2012 roku oraz wyprodukowane w 2011 roku i oddane do bieżnikowania MICHELIN Remix przed 31 grudnia 2013 roku. Gwarancja bieżnikowania jest również ważna w odniesieniu do opon amontowanych w nowych pojazdach ciężarowych stanowiących ich pierwsze wyposażenie. Zagospodarowanie zużytych karkasów zapewnione jest przez Michelin, niwelując koszty recyklingu ponoszone przez użytkowników. Polska jest czwartym po Francji, Hiszpanii i Niemczech krajem w Europie, w którym Michelin wprowadził gwarancję bieżnikowania.- Gwarancja bieżnikowania Michelin to nie tylko zwrot kosztu karkasu nadającego się do bieżnikowania, ale przede wszystkim możliwość dalszego obniżania kosztów eksploatacji opony. Będąc w stu procentach pewnymi swojego produktu, postanowiliśmy przenieść tę pewność na kierowców, aby nie mieli już obaw przed zakupem opon najwyższej jakości – powiedział Adam Kossakowski.
Gwarancja bieżnikowania Michelin w 2011 roku obejmuje opony:
W segmencie X Works
- MICHELIN 315/80 R 22.5 XZY 2,XDY3
- MICHELIN 385/65 R 22.5 XZY 3
W transporcie regionalnym i krajowym
- MICHELIN 385/65 R 22,5 XTE3 (NOWOŚĆ!)
Podsumowując, cztery etapy życia opon Michelin gwarantują 250 proc. żywotności nowej opony Michelin za około 160 proc. ceny nowej opony, czyli aż do 36 proc. oszczędności.
Decyduje oznaczenie DOT na oponie
Komentarze (0)