Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 11 minut

Przegląd ofert dystrybutorów części

AD Polska

Adres centrali: Autodistribution Polska Sp. z o.o., 39-200 Dębica, ul. Krakowska 47, tel. (014) 680 88 88, fax (014) 680 88 82 e-mail: kontakt@adpolska.pl

Liczba oddziałów lub filii: 60.

Liczba warsztatów w sieci: 114.

Asortyment części (liczba referencji w szt.)
Akcesoria - 14 900
Amortyzatory - 8600
Autoelektryka - 11 200
Filtry - 9200
Karoseria - 9500
Koła - 6000
Nadwozie - 4600
Napęd - 5100
Oświetlenie - 5000
Silnik - 7100
Skrzynia - 2000
Układ chłodzenia - 6700
Układ kierowniczy - 3000
Układ hamulcowy - 24 300
Układ wydechowy - 8000
Układ zawieszenia - 19 000
Wyposażenie - 11 000
Inne - 35 000

Możliwości składania zamówień:
On-line, fax, telefon.
Gwarancje (warunki reklamacji): Gwarancję producentów / zgodnie z prawem konsumenckim i Kodeksem cywilnym.

Dodatkowe warunki współpracy: Szkolenia techniczne, marketingowe, produktowe, programy lojalnościowe, promocje sprzedaży, pomoc techniczna, informatyczna, programy inwestycyjne.

Osiągnięcia firmy na przestrzeni ostatniego roku: Dynamiczny wzrost sprzedaży i udziału w rynku, rozwój konceptów wspierających sprzedaż (BENEFIT), otwarcie Centrum Logistycznego, rozwój programu filii.

Plany na rok 2007: Umacnianie pozycji rynkowej poprzez rozbudowę sieci dystrybucji oraz poszerzanie oferty asortymentowej.

Obrót w 2006 roku: 572 mln zł.

Lucjan Kolbusz Prezes


Fota S.A.


Adres centrali: FOTA S.A., ul. Stryjska 24, 81-506 Gdynia, tel. (058) 690 66 66, www.fota.pl

Liczba oddziałów lub filii: 93 oddziały

Liczba warsztatów w sieci: Na koniec 2006 roku do sieci należało ponad 500 warsztatów, w tym pod marką: ”Leader Service Truck” – ponad 40 warsztatów obsługujących floty samochodów ciężarowych.

Asortyment części (liczba referencji w szt.):
Akcesoria – 6000; Amortyzatory – 4000; Autoelektryka – 13 000; Filtry – 6500; Karoseria - brak; Koła – 7500; Nadwozie - brak; Napęd – 7000; Oświetlenie – 5500; Silnik – 41 000; Skrzynia – brak; Układ chłodzenia - 3000; Układ kierowniczy – 5000; Układ wydechowy – 12 500; Układ hamulcowy – 22 000; Układ zawieszenia – 29 000; Wyposażenie – 1000; Inne – brak.

Możliwość składania zamówień: Bezpośrednio w oddziałach, telefonicznie, faxem lub poprzez pocztę elektroniczną. Od 2000 roku klienci Fota mogą składać zamówienia drogą elektroniczną poprzez Internet, korzystając z dostępu on-line poprzez terminal kliencki lub poprzez Katalog Fota na CD lub poprzez katalog dostępny na stronie www.fota.pl.

Gwarancje (warunki reklamacji): Fota rozpatruje reklamacje zgodnie z zasadami narzuconymi przez dostawców/producentów.

Dodatkowe warunki współpracy: Wyposażanie warsztatu, materiały pomocnicze i chemia warsztatowa. Programy wsparcia finansowego (system ratalny, systemy leasingowe, systemy bonusowe) oraz akcje promocyjne. Szkolenia organizowane w Akademii Technicznej firmy Fota. Kształcenie zawodowe mechaników wspiera również konkurs Mechanika Roku, który jest organizowany od trzech lat.

Osiągnięcia firmy na przestrzeni ostatniego roku: 28 listopada 2006 r. Spółka Fota zadebiutowała na parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Fota oddała do dyspozycji warsztatów specjalizujących się w pojazdach użytkowych nowoczesny, multimedialny poradnik Info-Tech Truck. KAGER zadebiutował z dużym sukcesem na największych targach na świecie Automechanika 2006 we Frankfurcie. Cała oferta własnej marki własnej KAGER znajduje się w najważniejszym w Europie elektronicznym katalogu części zamiennych „TecDoc”. W 2006 roku Fota poszerzyła ofertę handlowa do samochodów włoskich i azjatyckich, oferta została poszerzona także o opony. Szybko umacnia się pozycja rynkowa Foty, jako dystrybutora części do samochodów ciężarowych.

Plany na rok 2007: Celem strategicznym Fota, jest dalsza ekspansja na rynku krajowym oraz na wybranych rynkach Europy Środkowo- Wschodniej. Wzmocnienie swojej pozycji będzie realizować, tak jak w Polsce, poprzez rozwój organiczny ( m.in. zwiększenie liczby oddziałów do 100) i inwestycje kapitałowe. Systematycznie poszerzana będzie oferta handlowa, co pozwoli na zwiększanie udziału w kolejnych segmentach rynku. Ponadto planowany jest rozwój i umacnianie własnej marki KAGER na rynku europejskim.

Obrót w 2006 roku: Dostępne po opublikowaniu wyników.

Bohdan Stankiewicz Prezes


Auto-Elements


Adres centrali: AUTO-ELEMENTS, 40-203 Katowice, al. Roździeńskiego 188-b, tel. (032) 2000-800, www.element.com.pl

Liczba oddziałów lub filii: 1.

Liczba warsztatów w sieci: brak.

Asortyment części (liczba referencji w szt.):
Akcesoria - brak
Amortyzatory - 300
Autoelektryka - brak
Filtry - brak
Karoseria - 70 000
Koła - brak
Nadwozie - 1000
Napęd - brak
Oświetlenie - 8000
Silnik - brak
Skrzynia - brak
Układ chłodzenia - 4000
Układ kierowniczy - brak
Układ hamulcowy - brak
Układ wydechowy - brak
Układ zawieszenia - 600
Wyposażenie - brak
Inne - brak

Możliwości składania zamówień:
Internet, e-mail, fax, telefon.
Gwarancje (warunki reklamacji): do 24 m-cy (zależy od kategorii części i od rodzaju podmiotu nabywającego).

Dodatkowe warunki współpracy: Na miejscu rzeczoznawcy, system wycen Audatex i Eurotax oraz pełna, profesjonalna obsługa warsztatów blacharsko-lakierniczych z zakresu rozliczeń szkód ubezpieczeniowych.

Osiągnięcia firmy na przestrzeni ostatniego roku: Rozwinięto i upowszechniono system, w którym każdy klient otrzymuje gratis program „element” pozwalający nie tylko ustalać ceny Auto-Elements, ale także ustalać ceny części oryginalnych w ASO (jedyny taki produkt w Polsce).

Plany na rok 2007: Nowsza, udoskonalona wersja systemu cennikowo-wycenowego „element”.

Obrót w 2006 roku: 6 mln zł.

Adrian R. Sklorz Prezes


GAU Polska


Adres centrali: GAU POLSKA, Al. Jerozolimskie 44, 04-452 Warszawa, tel. (022) 333 74 11, www.grupauto.com.pl

Liczba oddziałów lub filii: 20 - Częstochowa, Łódź, Mysłowice, Lublin, Warszawa, Białystok, Toruń, Olsztyn, Stawiguda, Brzoza, Żary, Wrocław, Opole, Koprzywnica, Gdańsk, Bielsko-Biała, Święciechowa, Poznań.

Liczba warsztatów w sieci: 50.

Asortyment części (liczba referencji w szt.): średnia liczba ref. w przeliczeniu na dystrybutora
Akcesoria -1500
Amortyzatory - 5600
Autoelektryka - 7550
Filtry - 4050
Karoseria - 12 600
Koła - brak
Nadwozie - 3660
Napęd - 3360
Oświetlenie - 4860
Silnik - 15 000
Skrzynia - 3760
Układ chłodzenia - 3000
Układ kierowniczy - 7700
Układ hamulcowy - 10 800
Układ wydechowy - 6600
Układ zawieszenia - 15 080
Wyposażenie - 800
Inne - 7300

Możliwości składania zamówień: terminal , sklep internetowy, fax, e-mail, telefon, programy dla klientów.

Gwarancje (warunki reklamacji): zgodnie z obowiązującymi przepisami i warunkami producenta.

Dodatkowe warunki współpracy: Szkolenia techniczne i handlowe, urządzenia warsztatowe, umowy inwestycyjne, imprezy integracyjne dla klientów, profesjonalny zespół handlowy - doradztwo.

Osiągnięcia firmy na przestrzeni ostatniego roku: Systematyczne poszerzanie asortymentu, zwiększenie liczby filii oraz liczby serwisów współpracujących w ramach sieci EuroWarsztat zaowocowało znacznym zwiększeniem obrotu GAU Polska. Na uwagę zasługują także przedsięwzięcia podjęte indywidualnie przez niektórych dystrybutorów, np. otrzymanie certyfikatu EN ISO 9001:2000, budowa nowego centrum logistycznego.

Plany na rok 2007: Kontynuacja poszerzania asortymentu oraz tworzenie nowych filii, nowe rozwiązania logistyczne i informatyczne u dystrybutorów.

Obrót w 2006 roku: 204 mln zł.

u niektórych dystrybutorów

Mariusz Dankowski Prezes


Inter Cars S.A.


Adres centrali: Inter Cars S.A., Centrum Logistyczne, ul. Gdańska 15, 05-152 Czosnów, tel. (022) 71 41 710, 0801 80 20 20, www.intercars.com.pl

Liczba oddziałów lub filii: 82 filie w kraju, 4 Regionalne Centra Dystrybucji, 23 oddziały w Czechach, na Słowacji, Ukrainie i Litwie.

Liczba warsztatów w sieci: Spółka jest operatorem sieci Q-Service (402 warsztaty), Q-Service Truck (35) i AutoCrew (54). W sumie sieć liczy 491 warsztatów.

Asortyment części (liczba referencji w szt.):
Akcesoria – 12 065, Amortyzatory – 33 119, Auto-elektryka – 34 649, Filtry - 19 232, Karoseria – 18 146, Koła – 14 884, Nadwozie – 3858, Napęd – 36 141, Oświetlenie – 14 829, Silnik – 78 390, Skrzynia – 5755, Układ chłodzenia – 17 431, Układ kierowniczy – 24 768, Układ hamulcowy – 74 496, Układ wydechowy – 28 000, Układ zawieszenia – 37 331, Wyposażenie – 15 976, Inne - 133 161.

Możliwości składania zamówień. IC Sklep, telefon, fax, internet, e-mail, wizyta w jednej z 82 filii na terenie kraju.

Gwarancje (warunki reklamacji): Przyjmowane i rozpatrywane są zgodnie z warunkami zawartymi w Kodeksie cywilnym, promocyjnie przedłużone okresy gwarancji.

Dodatkowe warunki współpracy: Oprogramowanie ułatwiające pracę warsztatów: IC Warsztat, IC Mechanik, IC Katalog, IC Sklep. Pomoc w wizualizacji warsztatom wstępującym do sieci AutoCrew i Q-Service. Pełna oferta narzędzi ręcznych i specjalistycznych, wszelkich urządzeń warsztatowych, testerów diagnostycznych, a także profesjonalne doradztwo przy ich wyborze. Możliwość przystąpienia do Projektu IC Gaz (szkolenia teoretyczne i praktyczne). Liczne programy partnerskie i lojalnościowe (IC Premia), uproszczone leasingi do pozyskania drogich urządzeń. Szkolenia techniczne oraz marketingowe. Atrakcyjne warunki handlowe (bonusy, dogodne terminy i warunki płatności). Wspólne akcje promocyjne, reklamy prasowe oraz materiały reklamowe. Kompleksowa obsługa serwisowa klientów flotowych w zakresie mechaniki, napraw powypadkowych oraz serwisu ogumienia w wytypowanych przez Inter Cars warsztatach.

Osiągnięcia firmy na przestrzeni ostatniego roku: Utrzymana pozycja lidera w dystrybucji części zamiennych, skorelowana z dynamicznym wzrostem przychodów, znaczną poprawą rentowności netto oraz struktury kapitału pracującego. Cykliczna organizacja targów, rozwój sieci dystrybucji w kraju oraz za granicą.

Plany na rok 2007: Utrzymanie dynamiki wzrostu przychodów, poprawa rentowności netto, organizacja największego konkursu w branży dotyczącej montowania produktów oryginalnych.

Obrót w 2006 roku: Po 3 kwartałach 2006 r. przychody 736,5 mln zł, zysk netto - 14,1 mln zł. Plan na koniec roku - miliard złotych przychodów.

Krzysztof Oleksowicz Prezes Zarządu Inter Cars S.A.


J.R. Motor Services G.B.


Adres centrali: J.R. Motor Services G.B.
Sp. z o.o., ul. T. Wendy 15, 81-351 Gdynia, tel. (058) 620 82 06, www.jrmotors.pl

Liczba oddziałów lub filii: Warszawa, Gdańsk, Sopot, Gdynia. Zagranica: Ukraina (3 oddziały) Wielka Brytania.

Liczba warsztatów w sieci: 21 ASO DELPHI SYSTEMS oraz 8 Autoryzowanych Stacji STANADYNE.

Asortyment części (liczba referencji w szt.):
Akcesoria - 1000
Amortyzatory - 1000
Autoelektryka - 5500
Filtry - 2500
Karoseria -
Koła -
Nadwozie -
Napęd - 2000
Oświetlenie - 800
Silnik - 7500 części ogólne
Skrzynia -
Układ chłodzenia - 900
Układ kierowniczy - 4500
Układ hamulcowy - 14 500
Układ wydechowy - 1000
Układ zawieszenia - 4000
Wyposażenie - 14 000
Inne – 15 000

Możliwości składania zamówień: Telefonicznie, fax, e-mail, skype, przez stronę www.jrmotors.pl

Gwarancje (warunki reklamacji): Zgodnie z polskimi normami - na specjalnie oznaczonych narzędziach dożywotnia gwarancja.

Dodatkowe warunki współpracy: Szkolenie marketingowe w zakresie narzędzi i urządzeń, części hamulcowych oraz części do diesla. Szkolenie w zakresie diagnostyki i naprawy systemów dieslowych Delphi i Stanadyne. Bardzo elastyczne warunki dopasowane do każdego klienta. Przydzielony opiekun w celu stałego kontaktu oraz wizyty u klienta. Specjalne oferty e-mailowe za zgodą klienta. Dostęp 24h do strony internetowej www.jrmotors.pl. Atutem tej strony jest podgląd stanów magazynowych, obrazków produktów, ceny przed i po upuście dla klienta wraz z możliwością szukania wg numeru katalogowego, treści, nazwy, typu samochodu.

Osiągnięcia firmy na przestrzeni ostatniego roku: Powiększenie grona nowych dystrybutorów narzędzi DRAPER oraz ASO DELPHI, udoskonalenie systemu informatycznego, wprowadzenie w oddziale W-wa najnowszej generacji urządzeń do systemu CommonRail, wzrost sprzedaży o dwucyfrowy proc. Wzmocnienie działań marketingowych, bezpośredni kontakt z klientami na terenie całej Polski. Zwiększona dostępność magazynu do ponad 80 proc.

Plany na rok 2007: Prezentacja firmy na poznańskich targach w maju. Rozszerzenie oferty. Powiększenie grona partnerów i sprzedaży. Wprowadzenie rozmaitych akcji promocyjnych. Podpisanie umowy z nową siecią „WashMaster” jako kluczowym dostawcą. Udoskonalenie magazynu i dostępności do poziomu minimum 90 proc. od ręki.

Obrót w 2006 roku: ---

Marek Lubaczewski Prezes


Inter-Team


Adres centrali: Inter-Team Sp. z o.o., ul. Myśliborska 1, 03-185 Warszawa, tel. (022) 339 89 00, fax (022) 339 89 01, e-mail: inter-team@inter-team.com.pl, www.inter-team.com.pl

Liczba oddziałów lub filii: 16 Oddziałów: Warszawa (centrala + 2 oddziały), Katowice, Kielce, Majdan, Łódź, Opole, Pszczyna, Poznań, Radom, Słubice, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Kraków.

Liczba warsztatów w sieci: Sieć O.K. Serwis, 250 warsztatów na terenie całej Polski.

Asortyment części (liczba referencji w szt.):
Akcesoria - 7
Amortyzatory - 6128
Autoelektryka: - 6152
Filtry - 4960
Karoseria - 872
Koła - 2616
Nadwozie - 579
Napęd - 10 718
Oświetlenie - 2726
Silnik - 17 650
Skrzynia - 264
Układ chłodzenia - 4781
Układ kierowniczy - 5143
Układ hamulcowy - 13501
Układ wydechowy - 2307
Układ zawieszenia - 8726
Wyposażenie - 2042
Inne - 9849

Możliwości składania zamówień: Internet, osobiście (w centrali, oddziałach i u przedstawicieli handlowych), telefonicznie, faksem, poprzez e-mail.

Gwarancje (warunki reklamacji): Gwarancje fabryczne, okres gwarancyjny uzależniony od asortymentu, zgłaszanie reklamacji na podstawie własnych formularzy, konieczność dostarczenia reklamowanego produktu do siedziby firmy.

Dodatkowe warunki współpracy: Szeroki program bezpłatnych, cyklicznych szkoleń technicznych i marketingowych; kompleksowa oferta urządzeń i narzędzi warsztatowych od wiodących producentów na atrakcyjnych warunkach finansowych, możliwość refundacji zakupów. Program bonusowo-lojalnościowy InterClub z atrakcyjnymi nagrodami oraz program InterData na preferencyjnych warunkach. Akcje promocyjne o zasięgu regionalnym i ogólnopolskim, kampanie reklamowe na łamach prasy branżowej i własnych wydawnictw. Dla warsztatów sieci O.K. Serwis możliwość wspólnego, jednorodnego, rozpoznawalnego oszyldowania.

Osiągnięcia firmy na przestrzeni ostatniego roku: Wprowadzenie kilkunastu nowych linii asortymentowych, uatrakcyjnienie programu lojalnościowego, ostateczne ustalenie struktury własnościowej i organizacyjnej firmy.

Plany na rok 2007: Znaczące powiększenie oferty, stworzenie nowych narzędzi wsparcia sprzedaży, wzrost liczby filii.

Obrót w 2006 roku: 155 mln zł.

Adam Szewczyk Prezes


Moto-Profil


Adres centrali: Moto-Profil, ul. Asnyka 32, 40-696 Katowice, tel. (032) 604 10 10, www.moto-profil.pl

Liczba oddziałów lub filii: Firma nie posiada oddziałów, prowadzi działalność w oparciu o współpracę z 800 niezależnymi hurtowniami na terenie całego kraju.

Liczba warsztatów w sieci: Firma nie posiada własnej sieci warsztatowej.

Asortyment części (liczba referencji w szt.):
Akcesoria - 1000
Amortyzatory - 5000
Autoelektryka - 9000
Filtry - 7000
Karoseria - brak
Koła - 1500
Nadwozie - 2500
Napęd - 8000
Oświetlenie - 600
Silnik - 22 000
Skrzynia - 600
Układ chłodzenia - 4500
Układ kierowniczy - 5000
Układ hamulcowy - 18 000
Układ wydechowy - 10 000
Układ zawieszenia - 25 000
Wyposażenie - 4000
Inne - brak

Możliwości składania zamówień: Internetem poprzez system MotoNet, e-mail, fax i telefon.

Gwarancje (warunki reklamacji): Standardowe warunki gwarancyjne.

Dodatkowe warunki współpracy: Firma posiada własny dział szkoleń, dział wyposażenia warsztatowego oraz helpdesk techniczny dla warsztatów samochodowych. Firma jest także dystrybutorem pakietu specjalistycznych programów: MotoSerwis, MotoCzęści, MotoBiznes, MotoWarsztat.

Osiągnięcia firmy na przestrzeni ostatniego roku: Wzrost sprzedaży o 57 proc., uruchomienie sieci sprzedaży w Czechach i na Słowacji, zdobycie prestiżowego tytułu “Customer of the Year Award” przyznanego przez Tenneco Automotive, tytuł Gazeli Biznesu, organizacja największej branżowej imprezy targowej „III Międzynarodowych Targów Wiedzy Technicznej i Szkoleń”, organizacja Pierwszych Drużynowych Mistrzostw Mechaników Samochodowych.

Plany na rok 2007: Dalszy rozwój firmy poprzez pogłębianie partnerskich relacji z niezależnymi hurtowniami, poszerzanie obszarów działania firmy, organizacja znaczących wydarzeń marketingowych na rynku motoryzacyjnym.

Obrót w 2006 roku: 187 mln zł.


Piotr Tochowicz Prezes
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony