
8 maja Parlament Europejski przyjął bez zmian propozycję Komisji Europejskiej, wspieraną również przez Radę UE, w sprawie emisji CO2 z samochodów osobowych i dostawczych. Wprowadza ona długo oczekiwany mechanizm uśredniania emisji w latach 2025-2027, który zapewni producentom większą elastyczność w osiąganiu celów klimatycznych.
Co oznacza 3-letnie uśrednianie emisji?
Dotąd producenci byli rozliczani co roku, jeżeli średnia emisja przekraczała dopuszczalne limity, groziły im surowe sankcje finansowe za każdy gram CO₂ ponad normę – i to od każdej sztuki pojazdu. Zgodnie z nowym rozwiązaniem emisje z lat 2025, 2026 i 2027 będą sumowane i dzielone przez trzy. Liczyć się będzie zatem średnia z całego okresu, a nie wynik w poszczególnych latach. Daje to czas na zwiększenie sprzedaży pojazdów niskoemisyjnych i dostosowanie oferty do rynkowego popytu.
To rozwiązanie, zgodnie z...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)