Zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronawirusa i bezpieczna obsługa pojazdów
1. Przestrzegaj aktualnych przepisów i zaleceń rządowych w zakresie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
2. Wyposaż serwis w żele antybakteryjne, maseczki lub przezroczyste przyłbice i gumowe rękawiczki dla pracowników, przeszkól ich i zobowiąż do ich używania. Dotyczy to zarówno pracowników recepcji, jak i hali napraw.
3. Praca na hali napraw i przebywanie pracowników np. w pomieszczeniach socjalnych muszą być tak zorganizowane, by zachowywali od siebie min. 1,5-metrowe odstępy albo korzystali z pomieszczeń pojedynczo.
4. Oddziel stanowisko recepcyjne od poczekalni przezroczystą przegrodą.
5. Żele antybakteryjne i rękawiczki (np. foliowe typu zrywki) muszą być dostępne w widocznym miejscu także dla klientów.
6. Liczba klientów w poczekalni w jednym czasie nie może być większa niż 3-krotność czynnych stanowisk kasowych, np. jeśli kasa jest jedna, to może być tylko 3 klientów.
7. Klienci w poczekalni muszą siedzieć min. 1,5 m od siebie.
8. Jeśli klientów będzie więcej, wydziel miejsce do czekania przed budynkiem w bezpiecznym miejscu z zachowaniem bezpiecznego dystansu (2 m), np. oznaczonego taśmą w paski.
9. Po przyjeździe klienta obsługa samochodu powinna przebiegać bez kontaktu dotykowego z nim i poza kabiną samochodu (zalecane rozwiązanie to wjazd klienta na stanowisko naprawcze pod kierunkiem pracownika i wyjście klienta do poczekalni).
10. Jeśli zakres prac wymaga wejścia do kabiny samochodu klienta, należy zapytać go o zgodę. Po wyjściu z kabiny wszystkie powierzchnie dotykane przez pracownika muszą być wyczyszczone płynem do dezynfekcji, który nie uszkodzi materiałów (np. kierownica, gałka zmiany biegów, panel sterujący, klapka bezpieczników/wejścia OBD, przełączniki).
11. Jeśli podpis klienta na zleceniu papierowym jest konieczny, musi być wykonany długopisem klienta albo takim, który po użyciu zostanie zdezynfekowany płynem do dezynfekcji powierzchni opartym na 60-70-proc. alkoholu.
12. Należy zrezygnować z zabierania w depozyt od klienta kluczyków i dowodu rejestracyjnego pojazdu, chyba że jest to konieczne do wykonania jazd testowych po naprawie. W takiej sytuacji kluczyki wraz z dowodem rejestracyjnym należy umieścić w jednorazowym woreczku, który po użyciu musi być wyrzucony do śmieci.
13. Zalecane jest przyjmowanie płatności kartą. Po każdym użyciu czytnika kart lub podstawki do wydawania reszty przez klienta pracownik ma obowiązek je zdezynfekować płynem do dezynfekcji powierzchni na bazie min. 60-70-proc. alkoholu.
14. Wszystkie klamki drzwi wejściowych, drzwi oddzielających poczekalnię dla klientów, drzwi do pokoju socjalnego i toalet muszą być dezynfekowane przynajmniej raz w ciągu dnia.
15. W miarę możliwości dezynfekuj pomieszczenia nocą lampą UV typu C przez min. 8 godzin, za wyjątkie m pomieszczeń, gdzie są opony – promienie UV niszczą gumę. Ozonowanie nie jest skuteczne wobec wirusów. Ozon niszczy opony i gumowe części.
Materiał Polskiego Związku
Przemysłu Oponiarskiego
Komentarze (0)