Części i regeneracja

ponad rok temu  07.10.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Przewody paliwowe

Są odpowiedzialne za transport paliwa ze zbiornika do silnika. W pierwszej fazie następuje zassanie paliwa przez pompę, a następnie przekazanie poprzez filtr paliwa do wtryskiwaczy (silniki o zapłonie iskrowym) lub do pompy wtryskowej/wysokiego ciśnienia (silniki o zapłonie samoczynnym).

Niejednokrotnie przewody te są pomijane podczas serwisowania samochodu, a przecież nawet niewielkie ich uszkodzenia mogą powodować wycieki, które w przypadku większych uszkodzeń spowodują spadek ciśnienia paliwa dostarczanego do silnika, a tym samym unieruchomienie go. Pierwszym objawem uszkodzenia przewodów może być wydobywający się charakterystyczny zapach paliwa lub widoczne ślady wycieku (wilgotne przewody).
Przewody paliwowe są przez cały czas narażone na oddziaływanie wielu czynników, które mogą prowadzić do obniżenia ich żywotności lub uszkodzenia. Powinny być one odporne na podwyższoną temperaturę, ciśnienie panujące wewnątrz, a także na warunki atmosferyczne i przetarcia oraz wibracje.
Wśród gumowych przewodów paliwowych istnieją dwa podstawowe rodzaje oplotu: wewnętrzny oraz zewnętrzny. W przypadku tekstylnego oplotu zewnętrznego może zachodzić podwyższone ryzyko uszkodzenia zewnętrznej warstwy na skutek przetarcia oplotu lub jego reakcji z zewnętrznymi czynnikami. Oplot tekstylny nie jest też w swojej charakterystyce idealnie szczelny, co może powodować szybsze starzenie się wewnętrznej warstwy gumowej.
W przypadku występowania dodatkowej warstwy zewnętrznej istnieje możliwość zastosowania dwóch różnych rodzajów gumy: wewnętrznej, która będzie odporna na działanie płynów oraz zewnętrznej, odpornej na warunki atmosferyczne oraz przetarcia. W przypadku tej opcji stabilizująca warstwa tekstylna znajdująca się wewnątrz przewodu może dalej pełnić swoją funkcję, jednocześnie będąc chronioną przez zewnętrzną warstwę gumową.
Możliwość zastosowania dwóch różnych mieszanek gumy w wężach z oplotem wewnętrznym pozwala na takie ich dobranie, aby należycie spełniały swoją funkcję, oferując jednocześnie produkt w przystępnej cenie.
W przypadku warstwy wewnętrznej najistotniejszym czynnikiem jest odporność na substancje chemiczne, które będą „podróżowały” danym przewodem paliwowym.


W przewodach paliwowych oferowanych przez firmę TEDGUM element wewnętrzny stanowi syntetyczny NBR (kauczuk akrylonitrylo-butadienowy), który jest kopolimerem butadienu i akrylonitrylu. Charakteryzuje się on odpornością na: oleje silnikowe, opałowe, transformatorowe, smary, płyny hydrauliczne, węglowodory alifatyczne, propan, butan, benzynę, alkohole, wodne roztwory soli. Wewnętrzna, gładka warstwa stanowi łatwy i niezaburzający przepływu materiał. Natomiast w przewodach dla instalacji gazowych LPG i CNG wewnętrzną stronę stanowi izolująca mieszanka na bazie NBR, odporna na przenikanie tych gazów oraz na działanie organicznych związków chemicznych.
Zewnętrzna część przewodów firmy TEDGUM wykonana jest z syntetycznego CR (kauczuk chloroprenowy), którego zadaniem jest ochrona wewnętrznej części z oplotem, aby maksymalnie przedłużyć żywotność przewodu. Materiał ten jest trudnopalny i charakteryzuje się wysoką odpornością na: ozon, kwasy, przetarcia, oleje (mineralne i syntetyczne), starzenie pod wpływem warunków atmosferycznych takich jak temperatura oraz promienie słoneczne.
Ważnym elementem stanowiącym o wartości oferty TEDGUM, poza trwałością przewodów, jest stałe wzbogacanie i powiększanie gamy produktów. Obecnie obejmuje ona przewody o 22 rodzajach średnic, zaczynając od 3,2 aż do 100 mm. Przewody oferowane przez TEDGUM dostosowane są do pracy w temperaturach od -35 do +90oC (maksymalna temperatura to +110oC) oraz przy ciśnieniu roboczym 145 psi (10 barów) i ciśnieniu rozrywającym 435 psi (30 barów). W przypadku przewodów do instalacji gazowych LPG i CNG oferta składa się z 5 średnic: od 5 do 19 mm. Temperatura pracy dla tych przewodów wynosi od -25 do +125oC, a ciśnienie robocze oraz rozrywające jest identyczne jak w przypadku przewodów paliwowych i wynosi odpowiednio 145 psi (10 barów) oraz 435 psi (30 barów).

Arkadiusz Pągowski
TEDGUM

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony