Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Przewody zapłonowe

na 2010 rok na 2010 rok

Dobry stan przewodów zapłonowych ma kapitalne znaczenie w pracy silnika, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym.


Problemy z przewodami zaczynają się zazwyczaj wraz z jesiennymi deszczami, a nasilają zimą. Wszechobecna wilgoć, do której później dochodzi jeszcze sól, tak obficie zazwyczaj sypana na nasze drogi, z jednej bowiem strony sprzyjają upływom i przebiciom prądu, z drugiej zaś korozji połączeń elektrycznych. By zatem mieć pewność ich niezawodności, należy sprawdzić wszystkie kable i jeśli któryś z przewodów budzi zastrzeżenia – niezwłocznie wymienić całą wiązkę na nową.




W tym miejscu pojawia się jednak naturalne pytanie, jaki ich typ wybrać? Generalnie można powiedzieć, że należy stosować te, które spowodują jak najmniejszy spadek napięcia, czyli tym samym zapewnią iskrę o największej energii. A zatem przewody o jak najmniejszym oporze elektrycznym. To właśnie niski opór sprawia, że energia przekazywana na świecę nie jest tłumiona, wyładowanie między elektrodami jest najsilniejsze i trwa dłużej, a tym samym pewniejszy staje się zapłon. Jest to ważne zwłaszcza w przypadku silników zasilanych płynnym gazem i w trudnych warunkach atmosferycznych. Takimi walorami, dzięki swojej konstrukcji, mogą poszczycić się przewody wysokiego napięcia SENTECH. Mają one rdzeń syntetyczny o bardzo małej średnicy, osłonięty materiałem ferromagnetycznym, który pochłania zakłócenia elektromagnetyczne, a jednocześnie przewodzi prąd wysokiego napięcia bez strat energii na całej długości kabla. Gwarantuje to bardzo silną iskrę, a zarazem (bez potrzeby stosowania oporników przeciwzakłóceniowych, które tłumią przepływ prądu) eliminuje zakłócenia, które mają negatywny wpływ na działanie radia, telefonu komórkowego oraz wszelkich innych urządzeń elektronicznych znajdujących się na wyposażeniu samochodu. Drugim istotnym elementem, który należy brać pod uwagę przy wyborze przewodów wysokiego napięcia, jest ich izolacja. Niektórzy wytwórcy przewodów bardzo mocno podkreślają zalety zastosowania w tej roli silikonu, czyli materiału syntetycznego, który jest używany do izolacji kabli wysokiego napięcia od kilkudziesięciu lat. Jednak nie wszyscy producenci samochodów zalecają użycie tego taniego surowca do zewnętrznej ochrony przewodu. Tak bardzo reklamowany silikon nie jest bowiem w stanie spełnić wszystkich wymagań, jakie stawiane są przed dobrą izolacją.




Wiele pozytywnych zmian i ulepszeń w technologii materiałów stosowanych na izolacje wiązek opracowała firma GG Profits – producent marki SENTECH, dzięki czemu osłona zewnętrzna przewodów daje gwarancję maksymalnej szczelności oraz odporności. W tym, rzecz jasna, na działanie wszystkich czynników zewnętrznych, na które są wystawione, czyli wysokiej temperatury, wilgoci, oleju, paliwa, solanki. Jest to szczególnie ważne w pojazdach zasilanych gazem. Najlepiej i najbezpieczniej kupować takie przewody, jakie zaleca producent samochodu. Wybierając wiązki zapłonowe z katalogu SENTECH, mamy pewność, że ich parametry elektryczne i izolacja są dokładnie takie, jak przewiduje wytwórca pojazdu. Pamiętajmy też, że silikon można stosować tylko tam, gdzie jest to wyjątkowo konieczne. Staranny i solidnie wykonany przegląd powinien zapewnić bezawaryjną pracę układu zapłonowego przez co najmniej kilka miesięcy.

www.sentech.pl
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony