Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Przewody zapłonowe do instalacji LPG Ekspert JANMOR radzi kierowcom
Po montażu instalacji LPG mechanik zalecił wymianę zużytych przewodów zapłonowych na nowe, „do LPG”. Czy kosztem lepszej „odporności na gaz” nie pogorszy się praca nowoczesnego układu zapłonowego?

19398 left Silniki wyposażone w instalację LPG wymagają najwyższej jakości przewodów zapłonowych. Środowisko spalania mieszanki gazowej utrudnia bowiem przeskok iskry, który przy spalaniu benzyny jest dużo łatwiejszy. Takie warunki są dodatkowym obciążeniem dla świec, przewodów zapłonowych oraz cewek. W instalacjach pierwszej i drugiej generacji (mieszalnikowych) jakość przewodów zapłonowych odgrywa kluczową rolę, ponieważ sprawne przewody istotnie redukują ryzyko wystrzałów LPG w kolektorze ssącym. Trzeba jednocześnie zaznaczyć, że nawet najlepsze przewody zapłonowe nie zagwarantują bezproblemowej eksploatacji samochodu, jeśli w silniku pozostaną stare, zużyte świece zapłonowe.
W instalacjach trzeciej i czwartej generacji (wtrysk LPG) kiepski stan przewodów zapłonowych nie niesie ze sobą ryzyka wystrzałów LPG, ale może przekładać się na nierównomierną pracę silnika lub automatyczne przełączanie układu zasilania z LPG na benzynę. Niezależnie od rodzaju zastosowanej instalacji LPG najlepszym wyborem w kwestii przewodów zapłonowych będą te produkty, których budowa w pełni odzwierciedla wykonanie przewodów stosowanych na pierwszy montaż.

19399 right JANMOR ProLine
Dla przykładu przewody JANMOR, te z linii ProLine, wykonywane są w dwóch technikach – w oparciu o rdzeń miedziany oraz rdzeń „Wire Wound”. Pozwala to jeszcze lepiej dopasować przewody do konkretnego silnika, tak aby idealnie zastępowały przewody oryginalne. Mechanik lub kierowca nie musi zawracać sobie głowy zgłębianiem specyfikacji technicznych i zastanawianiem się, które przewody w danym wypadku będą lepsze. Wystarczy skorzystać z naszego katalogu i na jego podstawie dobrać przewody do samochodu. Przyporządkowanie odpowiednich referencji poszczególnym markom i modelom samochodów uwzględnia nie tylko podstawowe parametry, takie jak np. długość i rodzaj terminali (końcówek), ale także wewnętrzną budowę.

Tomasz Chromiński
ekspert JANMOR

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony