Części i regeneracja

ponad rok temu  25.03.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Przewody zapłonowe – słowniczek terminów

Firma GG Profits przygotowała słowniczek terminów związanych z przewodami zapłonowymi.

- Antyzakłóceniowa oporność – tłumienie emisji zakłóceń radiowych przez zmniejszoną przewodność elektryczną przewodu zapłonowego lub za pomocą dodatkowego, podłączonego szeregowo opornika.

- Budowa przewodu zapłonowego – składają się na nią w rozmaitych kombinacjach następujące elementy: rdzeń (miedziany, węglowy lub ferromagnetyczny), żyłka lub linka nośna, izolacja (silikonowa lub elastomerowa), miedziane konektory zatrzaskowe, osłony konektorów, ewentualnie też oplot z drutu stalowego.

- Cewka zapłonowa – elektromagnetyczny transformator generujący wysokonapięciowe impulsy elektryczne, przekazywane następnie przewodem zapłonowym.

- Dielektryk – materiał o minimalnej lub zerowej przewodności elektrycznej używany do izolowania przewodów.

- Elektromagnetyczne fale – cyklicznie zmienne pola magnetyczne powstające wokół przewodnika, w którym przepływają impulsy napięciowe lub prądowe.

- Ferromagnetyczne materiały – substancje wykazujące trwałe lub doraźne właściwości magnetyczne, należą do nich m.in.: żelazo, kobalt, nikiel oraz wiele metalicznych stopów i innych związków chemicznych.

- GG Profits – znany polski producent przewodów zapłonowych marki Sentech, w tym unikatowej ich wersji wire wound.

- Homologacja – procedura badań laboratoryjnych i eksploatacyjnych potwierdzająca (odpowiednim certyfikatem) zgodność cech części samochodowej z wymogami konstruktora danego modelu pojazdu; dotyczy też markowych przewodów zapłonowych.

- Iskrzenie – niekontrolowany przepływ prądu elektrycznego przez zjonizowane powietrze wokół przewodu pozbawionego izolacji bądź z uszkodzoną izolacją (w przypadku przewodów zapłonowych); iskrzenie pomiędzy miejscowym obnażeniem rdzenia przewodu zapłonowego (przebicia izolacji) jest łatwo zauważalne w ciemności po uruchomieniu silnika i oznacza nadmierne zużycie, czyli konieczność niezwłocznej wymiany całej wiązki przewodów zapłonowych.

- Jonizacja powietrza – występuje w pobliżu nośników wysokiego napięcia, a polega na zamianie elektrycznie obojętnych cząsteczek na dodatnie i ujemne jony, co nadaje powietrzu przewodność elektryczną; w przypadku przewodów zapłonowych jonizacja polega na pojawieniu się wokół nich w ciemności całkowicie nieszkodliwej niebieskiej poświaty i nie jest oznaką zużycia ani uszkodzenia.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony