Wydarzenia

ponad rok temu  03.02.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Przygotuj się z „Nowoczesnym Warsztatem” (cz. 7)

- OTWS coraz bliżej...Już niedługo rusza kolejna edycja Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Samochodowej, a tym samym – wyłonimy najlepszych uczestników naszej zabawy. Tymczasem zachęcamy do zapoznania się z kolejną pulą pytań...

Przypomnijmy zasady. W czerwcowym wydaniu „Nowoczesnego Warsztatu” rozpoczęliśmy publikację pytań z zakresu wiedzy, która obowiązywać będzie uczestników przyszłorocznych eliminacji OTWS. Każdy zestaw to 9 pytań od organizatora i jedno przygotowane przez nas, związane z tematyką aktualnego wydania naszego miesięcznika. Ponieważ z częścią publikowanych tu pytań spotkają się Państwo na ostatecznym teście, do „Nowoczesnego Warsztatu” warto zaglądać co numer. Również dlatego, że najbardziej aktywni Czytelnicy mogą liczyć na nagrody.

Zasady są następujące:
- nagrody rozlosujemy pośród wszystkich, którzy nadeślą do nas odpowiedzi,
- trzej uczniowie, którzy: po pierwsze – odpowiedzą na wszystkie 90 pytań, a po drugie – zdobędą największą liczbę punktów, otrzymają od nas atrakcyjne nagrody.

Poniżej część siódma pytań. Poprawne odpowiedzi oraz kolejny zestaw znajdą Państwo w numerze lutowym „Nowoczesnego Warsztatu”. Życzymy powodzenia!

1. Tak zwane mokre tuleje cylindrów stosowane w silnikach to:
A) tuleje z zalewanymi wkładkami,
B) tuleje montowane do kadłuba z użyciem oleju,
C) tuleje chłodzące przez bezpośredni kontakt z cieczą,
D) tuleje wykonane z płynnego żeliwa.

2. Luzy zaworowe w układzie rozrządu silnika stosuje się w celu:
A) poprawy chłodzenia zaworów,
B) kompensacji rozszerzalności cieplnej elementów układu,
C) zwiększenia współczynnika napełnienia cylindra,
D) wyciszenia pracy rozrządu.

3. Sonda lambda działa w „otwartym” układzie regulacji. Działanie w tym trybie ma miejsce w następującej sytuacji:
A) jazdy ze stałą prędkością przy średnim obciążeniu silnika,
B) zmniejszania prędkości przez hamowanie silnikiem,
C) pracy silnika na biegu jałowym,
D) zapotrzebowania na moc.

4. Skuteczność działania katalizatora zależy od dwóch parametrów:
A) temperatury i składu mieszanki,
B) przepływu ilości spalin i temperatury,
C) temperatury i liczby oktanowej,
D) odparowania paliwa i temperatury.

5. Przede wszystkim w jakich układach stosowana jest funkcja recyrkulacji gazów spalinowych?
A) wtrysk bezpośredni,
B) wtrysk wielopunktowy,
C) wtrysk jednopunktowy,
D) zasilanie LPG.

6. Wpływ perkolacji na pracę silnika:
A) silnik nie osiąga temperatury pracy,
B) zbyt wysokie ciśnienie pracy wtryskiwaczy,
C) niskie obroty silnika,
D) utrudnienie uruchomienia silnika.

7. Jak uruchamiane są wtryskiwacze przy wtrysku sekwencyjnym?
A) jednocześnie,
B) parami,
C) niezależnie,
D) inaczej.

8. Napięcie zasilania wtryskiwaczy wysokiego ciśnienia silników iskrowych może osiągnąć:
A) 12 V,
B) 24 V,
C) 40 V,
D) 70 V.

9. Czas spalania mieszanki od wzniecenia zapłonu do kompletnego spalenia wynosi około:
A) 6 milisekund,
B) 4 milisekundy,
C) 3 milisekundy,
D) 2 milisekundy.

10. Pytanie „Nowoczesnego Warsztatu”. Czego przyczyną NIE są zużyte lub niskiej jakości amortyzatory?
A) wydłużenia drogi hamowania,
B) częściowego lub całkowitego braku możliwości zmiany biegów,
C) przyspieszonego zużycia opon oraz innych elementów zawieszenia,
D) utraty przyczepności przy szybkim pokonywaniu nierówności.

Na odpowiedzi czekamy do końca stycznia pod adresem otws@warsztat.pl.

Poprawne odpowiedzi na pytania z NW 12/2013: 1A, 2D, 3D, 4A, 5D, 6A, 7B, 8A, 9D, 10A.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony