Szczegółowa wycena usługi to tylko jedna z możliwości tego oprogramowania
Tworzenie efektywnego oprogramowania dla warsztatów to proces wiążący się z nieustannym poszerzaniem i ulepszaniem dostępnych opcji. Twórcy systemów warsztatowych najczęściej przyglądają się sposobom działania, wykonywaniu przez mechaników konkretnych zleceń. W konsekwencji tego do programu Firma2000 wdrożono rozwiązania opracowane przez HaynesPro, które realnie wspierają pracę. Jest to zintegrowana obsługa danych naprawczych i serwisowych, która dopełnia zakres funkcjonalności oferowanych przez moduł warsztatowy Firma2000.
Dane HaynesPro dostarczają m.in. informacji na temat przeglądów okresowych, które dostosowane są do konkretnych modeli pojazdów i prezentowane w zależności od czasu użytkowania pojazdu oraz pokonanego dystansu. Dzięki temu dostajemy wytyczne nie tylko odnośnie do czynności wymagających uwagi przy każdym przeglądzie, jak skontrolowanie minimalnej grubości klocków hamulcowych, ale również czynności oraz części opcjonalnych, które mogą zostać wykonane/wymienione podczas przeglądu (także przy serwisowaniu samochodów o wysokim przebiegu lub eksploatowanych w ciężkich warunkach).
System sam podpowiada użytkownikom, jakie dodatkowe czynności mogą lub powinny zostać wykonane przy aktualnie wykonywanej naprawie (nie dublując powtarzających się), informuje także o towarach niezbędnych do jej realizacji. Połączenie danych HaynesPro z kartoteką towarową Firma2000 pozwala na pobieranie towaru bezpośrednio z poziomu modułu danych serwisowych. Dzięki możliwości przypisania różnych stawek za roboczogodziny dla poszczególnych kategorii cena za usługę kalkulowana jest w zależności od czasu jej trwania. Dodatkowo podczas wyceny uwzględniane są rabaty dla odbiorców i ogólna kalkulacja cen w programie.
Wśród udostępnionych danych odnajdziemy również szereg wiadomości ogólnych na temat m.in. pojemności skokowej silnika, pojemności płynów eksploatacyjnych, liczby cylindrów, zaworów na cylindrach, a także danych specjalistycznych dotyczących emisji, układu chłodzenia, elementów elektrycznych, hamulców, układu kierowniczego, klimatyzacji czy wartości momentów dokręcania śrub dla większości istotnych części samochodowych. Otrzymujemy także szczegółowe procedury dotyczące wymiany/odłączenia akumulatora, sposobu resetowania wskaźnika przeglądu olejowego, przeglądu kontrolnego, systemu pomiaru ciśnienia w oponach oraz programowania kluczyka i szyberdachu. Dane te w wielu przypadkach rozszerzone zostały o specjalistyczne rysunki techniczne lub poglądowe ilustracje.
Połączenie systemu sprzedażowo-magazynowego Firma2000 z danymi HaynesPro przeznaczone jest dla wszystkich przedsiębiorców, a w szczególności tych, którzy są zainteresowani podniesieniem zysków przez poprawienie efektywności pracy warsztatu. Realnie przekłada się ono nie tylko na dostęp do szczegółowych informacji prezentujących specyfikację elementów koniecznych do wykonania usługi, powodujących ograniczenie liczby błędów i zaniedbań. Przedsiębiorca otrzymuje także istotną informację o przewidzianym przez producenta czasie wykonania zlecenia. Dzięki temu może sprawować lepszy nadzór nad pracą mechaników, zwiększyć dyscyplinę pracy, wprowadzić efektywniejszy podział obowiązków, a docelowo dokonać trafnej oceny stanu zatrudnienia. Dostęp do danych HaynesPro przyspiesza również pracę mechanika, który zyskuje spis wszystkich istotnych informacji na temat naprawy, jaką będzie wykonywał. Wiąże się on także z zadowoleniem klienta, a to za sprawą błyskawicznej i trafnej wyceny usługi.
Komentarze (0)