Ogumienie

ponad rok temu  10.06.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

PSO wzmacnia sieć serwisów flotowych

Rozmawiamy z Dariuszem Gwiżdż, menadżerem ds. sprzedaży flotowej i rozwoju sieci PSO Flota.

- Już ponad 10 lat temu firma Polskie Składy Oponiarskie Sp. z o.o. powołała do życia projekt PSO Flota, którego celem była profesjonalna, ogólnopolska obsługa klientów instytucjonalnych w nowo tworzącym się obszarze rynku. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, PSO uruchomiło szereg narzędzi oraz sieć certyfikowanych serwisów, które świadczą dziś najwyższej jakości usługi na rzecz flot samochodowych. Co przyczyniło się do sukcesu tego projektu i jakie są plany jego dalszego rozwoju?
PSO Flota jest obecnie jednym z największych projektów flotowych w zakresie obsługi ogumienia w Polsce. Wykorzystując już ponad 10-letnie doświadczenie w branży oraz sieć blisko 140 serwisów, a także dostosowując elementy oferty do rytmu zmian rynkowych i potrzeb klienta, udało nam się rozwinąć współpracę z większością firm z grupy CFM oraz firm mających pojazdy w leasingu. Obsługujemy przede wszystkim duże i średnie floty, których zadowolenie z oferowanych usług potwierdza fakt, że większość nowych klientów trafia do nas z polecenia.
Chcąc pozostać w czołówce branży, cały czas pracujemy nad rozwiązaniami, które usprawnią proces wymiany opon we flotach samochodowych. W ramach współpracy oferujemy również szereg usług dodatkowych, takich jak chociażby ustawianie zbieżności kół/geometria, myjnia samochodowa, szybkie usługi mechaniczne (tzw. fast fit) czy obsługa i serwis klimatyzacji.
Na nasz sukces złożyło się kilka czynników. Nie da się jednak ukryć, że jednym z najistotniejszych elementów oferty okazała się sieć serwisów. Odpowiedni dobór partnerów serwisowych jest bowiem gwarancją jakości świadczonych usług, co przekłada się bezpośrednio na zadowolenie klientów. Jest to wyrazem naszej strategii, która zakłada konkurowanie w oparciu o wyróżniki i jakość oferty, a nie wyłącznie pod względem ceny.


- Jak wygląda taka współpraca? Na czym dokładnie polega dołączenie do sieci certyfikowanych serwisów PSO Flota?
Sieć serwisów PSO Flota jest tworzona sukcesywnie od 2002 roku. Aktualnie w jej ramach funkcjonuje blisko 140 punktów serwisowych, które stopniowo szkolimy i certyfikujemy, wyróżniając najlepszych. Stworzona w ten sposób struktura jest siecią serwisów niezależnych, które działają pod własną nazwą i zachowują swoją tożsamość. Elementem, który biznesowo łączy dany serwis z PSO Flota, jest umowa o współpracy w zakresie obsługi oponiarskiej. Ustalone w niej przejrzyste reguły określają odpowiedzialność partnerów.
Kolejnym ważnym elementem, który znacząco usprawnia współpracę, jest system do zarządzania Extranet PSO. Jest to narzędzie on-line, dzięki któremu serwisy na bieżąco raportują wymiany opon i inne dodatkowe czynności. Program ten ma wśród użytkowników opinię prostego i przejrzystego, co również przemawia na korzyść całej współpracy i staje się szczególnie istotne w okresie sezonu sprzedażowego. Kwestia rozliczania z serwisami też jest bardzo uproszczona – następuje w cyklu jednomiesięcznym na podstawie wykonanych w tym czasie usług i sprzedanych produktów.

- A co w ogóle decyduje o nawiązaniu takiej współpracy i jak zainteresowany serwis może ją najszybciej rozpocząć?
Cenimy sobie tradycję serwisów, ich przywiązanie do korzeni oponiarskich oraz oczywiście jakość, jaką prezentują. Staramy się dobierać partnerów w sposób przemyślany, aczkolwiek przed nikim nie zamykamy drzwi. Warunkiem koniecznym do uczestnictwa w projekcie PSO Flota jest posiadanie minimum dwóch stanowisk do obsługi ogumienia, ponadto poczekalni i magazynu depozytów, a także możliwość umawiania klientów na konkretny termin. Zgłoszenia serwisów zainteresowanych współpracą w zakresie obsługi flot samochodowych najlepiej kierować na adres e-mail: serwisy@pso.pl lub bezpośrednio telefonicznie do działu obsługi PSO Flota: 12 259 19 16. Po takim zgłoszeniu i wstępnej weryfikacji warsztatu sprawdzamy liczbę samochodów naszych klientów, które poruszają się w obrębie danej lokalizacji. Dzięki temu możemy oszacować ewentualne obroty, określić perspektywę rozwoju oraz potencjał wolumenowy współpracy.
Warsztat uczestniczący w projekcie PSO Flota pojawia się na wykazach punktów serwisowych, które otrzymuje każdy klient flotowy. Dodatkowo umieszczany jest na liście serwisów flotowych na naszej stronie internetowej: www.pso.pl. Serwisy, które należą do sieci PSO Flota od lat, posiadają nawet 200 i więcej samochodów w bieżącej obsłudze w każdym sezonie letnim i zimowym. Kalkulując, że większość flot korzysta z usługi oraz pozostawia opony w depozycie po wykonaniu podstawowych obliczeń, okazuje się, że stanowi to znaczący procent obrotu w danym serwisie.

- Może na koniec jakaś rada, sugestia dla serwisów, które planują rozpocząć działalność w segmencie flotowym?
Klient flotowy jest specyficznym klientem. W zamian za lojalność oczekuje dobrego i przystępnego cenowo produktu oraz profesjonalnej obsługi. Warto jednak pamiętać, że jest to zazwyczaj bardzo dobry partner biznesowy, który wymaga, ale też gwarantuje. Natomiast przynależność do projektu PSO Flota daje możliwość pozyskania dodatkowego i znaczącego źródła dochodu. Pojawienie się bowiem w serwisie klienta instytucjonalnego oraz jego finalne zadowolenie z obsługi może zapoczątkować szereg zdarzeń. Istnieje chociażby duże prawdopodobieństwo, że w takim serwisie pojawi się też niedługo klient prywatny, któremu ów serwis polecono.
Chciałbym jeszcze dodać, że PSO Flota traktuje partnerów serwisowych jak klienta w odniesieniu wewnętrznym, bardzo poważnie i partnersko. Zdajemy sobie doskonale sprawę, że bez solidnego partnera biznesowego w postaci serwisu nie byłoby możliwe stworzenie sieci, która sprostałaby oczekiwaniom klientów flotowych.
Zachęcamy zatem do kontaktu. Jesteśmy otwarci na wszelkie zapytania.

- Dziękuję za rozmowę.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony