Chemia w warsztacie

4 miesiące temu  11.05.2022, ~ Administrator   

Regeneracja silnika przez ceramizację. Sprawdź, jakie to proste

Nieprawidłowe korzystanie z pojazdu to częsta przyczyna degradacji i zużycia każdego silnika, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy nowe konstrukcje, naszpikowane elektroniką, są znacznie mniej wytrzymałe od starych, prostych silników. Jednym z przykładów działania na jego szkodę jest nadmierne obciążanie, gdy jest jeszcze nierozgrzany, co skutkuje zanikiem smarowania (tzw. suche starty).

Stopień uszkodzenia silnika decyduje o tym, jak kosztowna będzie naprawa. Typowa diagnostyka obejmuje diagnozę komputerową, pomiar kompresji, sprawdzenie stanu rozrządu i pomiar ciśnienia oleju. Są jednak uszkodzenia, w przypadku których wystarczy wizualna ocena szkód, na przykład zerwanie łańcucha czy przestawienie rozrządu. Wówczas niezbędny jest remont silnika. Jego koszt może być jednak na tyle wysoki, że bardziej opłacalne będzie wymienienie silnika na inny, używany model.

Na czym polega remont silnika?
Wszystko zależy od usterek, z jakimi masz do czynienia. Przykładem elementu, który podlega wymianie, są pierścienie tłokowe. Ich nieszczelność powoduje znaczny spadek kompresji, co przekłada się na utratę mocy i sprawności silnika oraz wzrost zużycia oleju. Poprzez ową nieszczelność olej ze ścianek cylindra jest niedokładnie zgarniany, co powoduje jego spalanie. Kolejnym elementem remontu jest honowanie cylindrów. Polega ono na spolerowaniu gładzi, które skutkuje uzyskaniem odpowiedniej powierzchni, zapewniającej lepszą współpracę między pierścieniami a tulejami cylindrów. Jeśli wymiary cylindrów nie są prawidłowe, wówczas dokonuje się ich przetaczania oraz stosuje nadwymiarowe tłoki.
Jeśli zauważysz oznaki zużycia panewek polegające na charakterystycznym stukaniu, konieczna może być wymiana panewek głównych, panewek korbowodowych i łożyska wałka rozrządu. Często dokonuje się również szlifu czopów wału korbowego na wymiar naprawczy. Podczas rozkręcania silnika nierzadko konieczna okazuje się również wymiana uszczelniaczy zaworowych (jeśli dochodzi do wycieków lub pocenia silnika), pasków klinowych, pompy cieczy chłodzącej, paska rozrządu, świec, oleju, uszczelek, uszczelniaczy wałka rozrządu oraz uszczelniaczy wału korbowego. W specjalistycznych salonach przeprowadzane jest również „szlifowanie głowicy”, czyli uzyskanie za pomocą obróbki mechanicznej idealnie płaskiej powierzchni styku głowicy z blokiem silnika.

Jaki jest koszt wymiany poszczególnych części silnika?
Za usługę mechanika płaci się około 1,5-2 tys. zł, w zależności od miasta oraz tego, czy warsztatowiec specjalizuje się w danej marce samochodu. Koszt montażu i demontażu silnika to około 1000 zł – wyjęcie upchanego pod maską silnika stanowi w zależności od typu samochodu znaczną trudność. Prace związane z wałem i głowicą to koszt rzędu 1,5 tys. zł. Nowe tłoki i pierścienie będą kosztowały tyle, ile montaż i demontaż silnika, z kolei za panewki zapłacimy około 300 zł. Uszczelki kosztują około 500 zł, a nowe śruby głowicy – 100 zł. Płyn chłodniczy – 50 zł, filtr powietrza – 30 zł.

Jakie są alternatywy?
Sympatię zmotoryzowanych zaczynają zdobywać dodatki do oleju silnikowego, paliwa i innych mechanizmów. Na chwilę obecną na rynku jest wiele znanych firm, zarówno zagranicznych, jak i krajowych, oferujących swoim klientom szeroką bazę dodatków do mechanizmów, których zadania to regeneracja danego podzespołu, zabezpieczenie i przedłużenie jego żywotności.
Jedną z takich firm jest Ceramizer. Ten producent chemii motoryzacyjnej oraz dodatków do oleju i paliwa od 1996 roku, bazując na swojej technologii, wdraża i rozwija preparaty ceramiczne zabezpieczające oraz regenerujące podzespoły metalowe, podlegające zużyciu wewnątrz mechanizmu, bez konieczności jego demontażu. Technologia została opracowana tak, by cały proces zachodził bez ingerencji użytkownika, podczas normalnego użytkowania pojazdu. Produkt wystarczy dodać do oleju bądź paliwa przy tankowaniu, aby uzyskać pożądany efekt. Wraz z upływem czasu ta innowacyjna technologia znajdowała swoje zastosowanie w kolejnych mechanizmach: silnikach, skrzyniach biegów, wspomaganiu kierownicy, układzie paliwowym i w coraz to nowych segmentach pojazdów. Wyszła również poza motoryzację, znajdując zastosowanie w przemyśle, np. w przekładniach czy pompach – wszędzie tam, gdzie elementy metalowe podlegają tarciu i zużyciu, wywołując awarie i generując niepotrzebne koszty czy przestoje.
Dobra opinia klientów i ekspertów, potwierdzona branżowymi nagrodami i wyróżnieniami, przekłada się na dalszy dynamiczny rozwój tej polskiej marki. Firma regularnie poszerza gamę swoich produktów, w ostatnim czasie do oferty trafiły wysokojakościowe płukanki do silnika Engine Flush Power oraz Soft, jak również bardzo wydajny i bezpieczny dla gumowych powierzchni penetrator o nazwie Predator.
Produkty firmy Ceramizer, kiedyś postrzegane jako ostatnia deska ratunku przed kapitalnym remontem, dziś odbierane są przez klientów jako forma dbania o pojazd. Świadomy kierowca wie bowiem, że lepiej zabezpieczyć swoje auto przed zużyciem w prosty i skuteczny sposób, niż ponosić koszty uciążliwych i czasochłonnych napraw.

Dlaczego klienci wybierają ceramizery?

  • Regenerują i zabezpieczają samochód przed zużyciem w trakcie eksploatacji.
  • Mają potwierdzoną skuteczność.
  • Cechują się prostą aplikacją, niewymagającą specjalistycznego sprzętu.
  • Prewencja. Pozwala uniknąć wysokich kosztów naprawy.
  • Kierowcy zyskują możliwość usunięcia uciążliwego dymienia i redukcji emisji toksycznych spalin.
  • Gwarantują długotrwały efekt (70-100 tys. km).

Więcej na: www.ceramizer.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony