Warto wiedzieć

ponad rok temu  12.10.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Regeneracja silnika przez ceramizację. Sprawdź, jakie to proste!

Nieprawidłowe korzystanie z pojazdu to częsta przyczyna degradacji i zużycia silnika, zwłaszcza współcześnie – gdy nowe, naszpikowane elektroniką konstrukcje są znacznie mniej wytrzymałe od starych, prostych. Jednym z przykładów działania na szkodę silnika jest nadmierne obciążanie, gdy jest jeszcze nierozgrzany, co skutkuje zanikiem smarowania (tzw. suche starty).

Stopień uszkodzenia silnika decyduje o tym, jak kosztowna będzie naprawa. Typowa diagnostyka obejmuje diagnozę komputerową, pomiar kompresji, sprawdzenie stanu rozrządu i pomiar ciśnienia oleju. Są jednak uszkodzenia, w przypadku których wystarczy wizualna ocena szkód, na przykład zerwanie łańcucha czy przestawienie rozrządu. Wówczas niezbędny jest remont silnika. Jego koszt może być jednak na tyle wysoki, że bardziej opłacalne okaże się wymienienie na inny, używany model.

Na czym polegam remont silnika?
Wszystko zależy od usterek, z jakimi masz do czynienia. Przykładem elementu, który podlega wymianie, są pierścienie tłokowe. Ich nieszczelność powoduje znaczny spadek kompresji, co przekłada się na utratę mocy i sprawności silnika oraz wzrost zużycia oleju. Poprzez ową nieszczelność olej ze ścianek cylindra jest niedokładnie zgarniany, co powoduje jego spalanie.
Kolejnym elementem remontu jest honowanie cylindrów. Polega ono na spolerowaniu gładzi cylindrów, które poskutkuje uzyskaniem odpowiedniej powierzchni zapewniającej lepszą współpracę między pierścieniami a tulejami cylindrów. Jeśli wymiary cylindrów nie są prawidłowe, wówczas dokonuje się ich przetaczania oraz stosuje się nadwymiarowe tłoki.
Jeśli zauważysz oznaki zużycia panewek polegające na charakterystycznym stukaniu, konieczna może być wymiana panewek głównych, panewek korbowodowych i łożyska wałka rozrządu. Często dokonuje się również szlifowania czopów wału korbowego na wymiar naprawczy. Podczas rozkręcania silnika nierzadko konieczna okazuje się również wymiana uszczelniaczy zaworowych (jeśli mamy do czynienia z wyciekami lub poceniem silnika), pasków klinowych, pompy cieczy chłodzącej, paska rozrządu, świec, oleju, uszczelek, uszczelniaczy wałka rozrządu oraz uszczelniaczy wału korbowego. W specjalistycznych salonach przeprowadzane jest również „szlifowanie głowicy”, czyli uzyskanie za pomocą obróbki mechanicznej idealnie płaskiej powierzchni styku głowicy z blokiem silnika.

Ile kosztuje wymiana poszczególnych części silnika?
Za usługę mechanika zapłacisz około 1,5-2 tys. zł, w zależności od miasta oraz tego, czy specjalizuje się on w danej marce samochodu. Za montaż i demontaż silnika zapłacisz około 1-1,5 tys. zł – samo wyjęcie upchanego pod maską silnika stanowi w zależności od typu samochodu znaczną trudność. Prace związane z wałem i głowicą oznaczają koszty rzędu 1,5 tys. zł. Nowe tłoki i pierścienie będą kosztowały tyle co montaż i demontaż silnika, z kolei za panewki zapłacisz około 300 zł. Uszczelki kosztują około 500 zł, a nowe śruby głowicy – 100 zł. Płyn chłodniczy – 50 zł, filtr powietrza – 30-50 zł.
Pamiętaj, że inwestując w samochód, musisz mieć pewność co do stosowanych przez mechanika części i jego profesjonalizmu. Jeśli za generalną naprawę silnika policzy podejrzanie mało, może lepiej wstrzymaj się z decyzją i poproś o radę jeszcze kilku profesjonalistów. Być może to dużo „zachodu”, ale lepiej nie ryzykować.

Jakie są alternatywy?
Sympatię zmotoryzowanych zaczynają zdobywać dodatki do oleju silnikowego, paliwa oraz innych mechanizmów. Na chwilę obecną na rynku jest wiele znanych firm zarówno zagranicznych, jak i krajowych, które oferują szeroką bazę dodatków do mechanizmów – mają one za zadanie regenerację danego podzespołu, zabezpieczenie i przedłużenie jego żywotności.
Możemy do nich zaliczyć producenta chemii motoryzacyjnej oraz dodatków do oleju i paliwa – firmę Ceramizer®. Od 1996 r. przedsiębiorstwo, bazując na swojej technologii, wdraża i rozwija preparaty ceramiczne zabezpieczające i regenerujące podzespoły metalowe, podlegające zużyciu wewnątrz mechanizmu, bez konieczności jego demontażu. Technologia została opracowana tak, by cały proces przebiegał bez ingerencji użytkownika, podczas normalnego użytkowania pojazdu.
Wystarczy dodać produkt do oleju bądź paliwa przy tankowaniu, aby uzyskać pożądany efekt. Wraz z upływem czasu ta innowacyjna technologia znajdowała swoje zastosowanie w kolejnych mechanizmach: silnikach, skrzyniach biegów, wspomaganiu kierownicy, układzie paliwowym oraz w coraz to nowszych pojazdach – samochodach osobowych, motocyklach, samochodach ciężarowych, ciężkim sprzęcie agro i budowlanym. Wyszła również poza motoryzację, znajdując zastosowanie w przemyśle, np. w przekładniach czy pompach – wszędzie tam, gdzie elementy metalowe podlegają tarciu i zużyciu, wywołując awarie i generując niepotrzebne koszty czy przestoje.
Rynek motoryzacyjny z reguły sceptycznie podchodzi do nowości. Liczne próby wprowadzania nowatorskich rozwiązań, po zweryfikowaniu przez klientów, w dość krótkim czasie kończą się fiaskiem. Jedynie rozwiązania, które odpowiadają potrzebom klientów i przynoszą wymierny efekt, mają szansę istnieć i rozwijać się, w przypadku Ceramizera® dzieje się to już od ponad ćwierćwiecza. Dobra opinia klientów i ekspertów, potwierdzona branżowymi nagrodami i wyróżnieniami, przekłada się na dalszy dynamiczny rozwój tej polskiej, silnej marki. Firma nie poprzestaje na sukcesach, regularnie poszerza gamę swoich produktów. W ostatnim czasie do oferty trafiły wysokojakościowe płukanki do silnika – Engine Flush POWER oraz SOFT, jak również bardzo wydajny i bezpieczny dla gumowych powierzchni penetrator o nazwie Predator.

Dlaczego klienci wybierają ceramizery?

  • regenerują i zabezpieczają samochód przed zużyciem w trakcie jego eksploatacji,
  • mają potwierdzoną skuteczność,
  • zapewniają prostą aplikację, niewymagającą specjalistycznego sprzętu,
  • pozwalają uniknąć wysokich kosztów naprawy,
  • kierowcy otrzymują możliwość usunięcia uciążliwego dymienia i redukcję emisji toksycznych spalin,
  • cechuje je długotrwały efekt (70-100 tys. km).

Więcej szczegółów na stronie producenta: www.ceramizer.pl.

Produkty firmy Ceramizer®, kiedyś postrzegane jako ostatnia deska ratunku przed kapitalnym remontem, obecnie odbierane są przez klientów jako forma dbania o pojazd. Świadomy klient wie, że lepiej zabezpieczyć swoje auto przed zużyciem w prosty i skuteczny sposób, niż ponosić koszty uciążliwych i czasochłonnych napraw. Ceramizer® to polska marka motoryzacyjna, która dzięki wytrwałości i skuteczności stała się jednym z globalnych liderów w swojej dziedzinie. Poskutkowało to tym, że dodatki do oleju są określane przez klientów ogólną nazwą „ceramizery”.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Proces uzupełniania ubytków w miejscach tarcia metal o metal po zastosowaniu Ceramizera

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony