Części i regeneracja

ponad rok temu  14.10.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Regeneracja turbosprężarek w portfolio firmy Borg

Duńska firma regenerująca Borg Automotive przejęła hiszpańskie Turbo Motor Inyeccion S.L., zajmujące się regeneracją turbosprężarek.

Borg Automotive, należący do duńskiego konglomeratu przemysłowego Schouw & Co., ogłosił, że przejmie Turbo Motor Inyeccion (TMI) – hiszpańską firmę regenerującą turbosprężarki. TMI, z siedzibą w hiszpańskiej Pampelunie, wygenerował w zeszłym roku dochód w wysokości 105 mln DKK, co przyniosło zysk w wysokości 12 mln DKK. TMI zatrudnia około 135 pracowników i jest jedną z wiodących europejskich firm na rynku regeneracji turbosprężarek samochodowych.
– Borg Automotive ma jasną i ambitną strategię rozwoju, opierającą się zarówno na rozwoju organicznym, jak i przejęciach, przez ostatnie kilka lat pracowaliśmy nad kilkoma konkretnymi przypadkami przejęć – wyjaśnia CEO Borg Automotive Kim Kruse Andersen. – Kupując TMI, robimy pierwszy duży krok w ramach tej strategii. TMI to dobrze funkcjonująca i zarządzana firma rodzinna, specjalizująca się w regeneracji samochodowych turbosprężarek.
Rynek posprzedażowy części samochodowych jest obecnie w trakcie konsolidacji, co utrudnia funkcjonowanie średnich firm. Ze względu na warunki rynkowe TMI musiało dokonać wyboru pomiędzy rozszerzeniem własnej działalności lub włączeniem do większej grupy, takiej jak Borg Automotive. Zdecydowało się dołączyć do Borg Automotive główni e ze względu na dobrą reputację.
– Wraz z rodziną cieszymy się, że dołączamy do Borg Automotive. Jesteśmy w kontakcie od dłuższego czasu i wierzymy, że TMI będzie miało najlepsze warunki do ciągłego rozwoju z Borg Automotive. Osobiście cieszę się również, że moi dwaj synowie nadal będą częścią firmy. Jestem przekonany, że będą nadal angażować się w firmę i pomagać w wykorzystaniu jej potencjału – mówi założyciel i prezes TMI Jesús Lizarraga.
Przejęcie ma zostać sfinalizowane w czwartym kwartale 2020 roku. Wówczas Borg Automotive będzie zatrudniać 1500 osób i posiadać zakłady produkcyjne w Polsce, Anglii i Hiszpanii, a także biura sprzedaży w Danii i Belgii.

Nowy produkt
Dzięki przejęciu Borg Automotive dodaje do swojego portfolio biznesowego produkt szybko rozwijający się:
– Połączona europejska flota samochodowa składa się z około 280 mln pojazdów. Około 140 mln z nich ma jedną lub kilka turbosprężarek, a prognozujemy, że liczba ta będzie rosnąć o 9-10% rocznie. Wynika to z faktu, że większość współczesnych pojazdów jest produkowana z mniejszymi i bardziej energooszczędnymi silnikami. Producenci samochodów używają turbosprężarek, aby skompensować zredukowany wpływ mniejszych silników – wyjaśnia Kim Kruse Andersen.
Borg Automotive sprzedaje swoje produkty pod trzema różnymi brandami: międzynarodową marką Lucas, a także markami własnymi firmy Elstock i DRI. TMI jest również certyfikowanym dystrybutorem części samochodowych Lucas. Według Kima Kruse'a Andersena obecni i nowi klienci skorzystają na TMI, który już dystrybuuje dobrze znaną markę. Dla Borg Automotive ważne jest również rozszerzenie swojej obecności na ważnych rynkach Europy Południowej.
Dziś TMI regeneruje 65 tys. turbosprężarek rocznie i ma zdolność produkcyjną na poziomie 140 tys. sztuk rocznie.

Pierwszy krok w ambitnej strategii rozwoju
Schouw & Co. widzi wielki potencjał w Borg Automotive i niedawnym rozszerzeniu portfolio firmy. Schouw & Co. przejęła Borg Automotive 3 lata temu, a duński konglomerat przemysłowy traktuje wzrost poprzez przejęcia jako jedną ze swoich głównych mocnych stron.
– Borg Automotive jest liderem na atrakcyjnym i zrównoważonym rynku. W warunkach gospodarki o obiegu zamkniętym przemysł motoryzacyjny w wielu obszarach jest daleko do przodu, a Borg Automotive zajmuje wiodącą pozycję na wszystkich rynkach europejskich, na których jest zaangażowana firma – mówi Jens Bjerg Sørensen,  CEO w Schouw & Co., dodając: – Jako aktywny właściciel mamy obowiązek wspierać prężny rozwój, którego Borg Automotive doświadczył w ostatnich latach. Naszym celem jest zwiększenie zarówno rozmiaru, jak i zasięgu, będziemy kontynuować prace nad przeniesieniem firmy Borg Automotive na wyższy poziom. Przejęcie TMI to pierwszy krok, ale nie poprzestaniemy na tym. Naszą ambicją jest dalszy rozwój największego, niezależnego producenta regenerowanych części samochodowych w Europie i mamy determinację oraz siłę finansową, aby to zrealizować.
Ze względu na standardowe przepisy przewiduje się, że zakup TMI zostanie sfinalizowany w czwartym kwartale 2020 r., zatem nie wpłynie to znacząco na oczekiwania wobec roku obrotowego 2020. Borg Automotive spodziewa się przychodów w wysokości około 850 mln DKK i zysku (EBITDA) w przedziale 75-85 mln DKK.

O regeneracji w Borg Automotive
Wszystkie jednostki w Borg Automotive przechodzą sześciostopniowy proces regeneracji: najpierw uszkodzone jednostki są demontowane. Po wstępnym sortowaniu sztuki do regeneracji są czyszczone i poddawane obróbce powierzchniowej, następnie są dokładnie sprawdzane w celu ustalenia, czy nadają się do regeneracji. Po wyczyszczeniu i kontroli rozpoczyna się proces regeneracji części, aby spełniały oryginalne standardy. Regenerowane części są składane w taki sam sposób, jak nowe oryginalne, a na koniec przechodzą test wydajności i niezawodności.
Regeneracja zapewnia wiele korzyści, w tym funkcjonalność, wydajność i wygląd oryginalnych części samochodowych. Oprócz tego energia wykorzystywana do tego procesu jest zredukowana nawet o 85% w porównaniu z produkcją nowej części, a wpływ złomowania na środowisko jest również znacznie ograniczony. To sprawia, że regeneracja jest ważną częścią gospodarki o obiegu zamkniętym.
Zarówno Borg Automotive, jak i TMI sprzedają regenerowane części za pośrednictwem rozległej europejskiej sieci hurtowej oraz bezpośrednio do producentów OEM/OES.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

TMI znajduje się w Pampelunie, na północy Hiszpanii. Firma zatrudnia obecnie 135 pracowników. Teren przedsiębiorstwa to 12 500 metrów kwadratowych, z czego strefa produkcyjna z fabryką i magazynem to ponad 9 000 metrów
Regeneracja turbosprężarek w portfolio firmy Borg

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony