Sieci warsztatowe

ponad rok temu  22.03.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Reklama warsztatu nie taka prosta

Za członkostwem w sieci warsztatów idą liczne korzyści reklamowe

Gdzie najlepiej się reklamować? Jak? Ile warto wydać na reklamę? Wejść w internet, a może wybrać tradycyjne reklamy billboardowe? Spot w lokalnym radiu? Rynek reklamowy oferuje szereg możliwości, nic więc dziwnego, że temat reklamy w warsztacie bywa jednym z trudniejszych spośród tych, z którymi musi się zmierzyć właściciel serwisu.

Rzadko zdarza się, że w warsztacie zatrudniony jest profesjonalny doradca ds. marketingu. Zwykle tymi tematami zajmuje się ktoś „przy okazji” – właściciel, ktoś z rodziny albo dorywczo jeden z pracowników biurowych. Warto zastanowić się, czy w takiej sytuacji efektywniej nie będzie powierzyć to zadanie specjalistom zewnętrznym.
Jednym z rozwiązań jest członkostwo w sieci warsztatów. Przeanalizujemy potencjalne korzyści reklamowe na przykładzie sieci Bosch Car Service. Zarządzający siecią informują o możliwościach skorzystania z różnorodnych profesjonalnych form reklamy. W znakomitej większości przypadków są one finansowane przez firmę Bosch, a więc dla serwisu bezpłatne.
Ważnym czynnikiem dla właściciela warsztatu jest tu nie tylko oszczędność pieniędzy, ale również czasu dzięki przynależności do sieci, która posiada wyspecjalizowany dział marketingu. Wszystkie warsztaty zrzeszone pod szyldem Bosch Car Service otrzymują dostęp do wielu bezpłatnych narzędzi promowania firmy, zarówno na rynku lokalnym, jak i ogólnopolskim.

Z jakich bezpłatnych form reklamy może skorzystać warsztat należący do sieci?
1. Całoroczna reklama sieci w wyszukiwarce Google połączona z akcjami sezonowymi w warsztatach typu: sprawdź klimatyzację, jesienne przeglądy, bezpieczny urlop, sprawdzenie stanu akumulatora itp.
2. Całoroczne reklamy displayowe w internecie (banery internetowe) na popularnych portalach, kierujące klientów do wyszukiwarki serwisów.
3. Profesjonalnie przygotowana wizytówka warsztatu w Google Moja Firma, która pomaga zdobyć dobrą pozycję w Mapach Google.
4. Indywidualna bezpłatna strona internetowa warsztatu widoczna również na smartfonach. Strony są dostępne do edycji przez poszczególne warsztaty, co powoduje, że ich treści i grafika są zindywidualizowane i dopasowane do potrzeb.
5. Centralna strona sieci Bosch Service bosch-service.pl z wyszukiwarką serwisów, która zwiększa szanse warsztatu na pozyskanie nowych klientów.
6. Dbanie o pozycjonowanie strony w Google – dodawanie do katalogów firm, systematyczne dodawanie wartościowych treści i porad, co powoduje, że strona wyświetla się w wyszukiwarce Google na lepszej pozycji.
7. Kanał YouTube Bosch Service Polska – ponad 1,5 miliona wyświetleń. 
8. Indywidualne formy wsparcia warsztatów, np. przygotowywanie banerów na Facebooka dla serwisów na indywidualną prośbę, a także inne, również nietypowe projekty, np. branding reklamowy motocykla, szyby wystawowej, przyczepy, ściany w serwisie, przygotowanie projektu do prasy, spotu radiowego itp. 
9. Produkcja filmów promujących działalność poszczególnych warsztatów. Filmy są promowane na kanale YouTube Bosch Service i na portalach motoryzacyjnych.
10. Pomoc przy organizacji lokalnych imprez promujących warsztat – serwisy mają możliwość bezpłatnego wypożyczenia elementów wystawowych (brama, balon, namiot, parasole) oraz dostęp do bezpłatnych materiałów rozdawanych klientom. Serwisy mogą być również wspomagane finansowo przez Boscha albo organizacyjnie przez wynajętą do tego celu agencję eventową.
11. Pomoc w przygotowaniu promocji sezonowych i akcji informacyjnych w warsztacie, np. zapraszających klientów na przeglądy zgodne z normami GVO – bezpłatne plakaty do powieszenia w punkcie obsługi klienta, foldery produktowe oraz drukowane materiały z poradami dla klientów, bezpłatne projekty ulotek, wzory mailingów, banerów na ogrodzenie, spoty radiowe i wideo. Wszystkie materiały przygotowane z danymi teleadresowymi warsztatu.
12. Kampanie ogólnopolskie reklamujące całą sieć w TV, radio i serwisach VOD, analogiczne kampanie reklamujące produkty Boscha typu wycieraczki, akumulatory czy układy hamulcowe.

Więcej informacji na temat przystąpienia do sieci Bosch Car Service znajdą Państwo na stronie www.warsztatybosch.pl.

W przypadku sieci Bosch Car Service warsztaty mają zapewnioną reklamę nie tylko w wymiarze lokalnym, ale też krajowym czy wręcz globalnym. Marka jest rozpoznawalna na całym świecie

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony