Jeden z największych na polskim rynku dystrybutorów części samochodowych kontynuował w 2021 roku trend dynamicznych, dwucyfrowych wzrostów przychodów ze sprzedaży, osiągając poziom 2,26 mld zł, co oznacza +35,4% rok do roku. Są to najlepsze w historii roczne przychody Grupy Auto Partner.
Znaczne wzrosty firma wypracowała w eksporcie (+46,3%), przekraczając barierę 1 mld zł. W kraju Grupa także osiągnęła silną dynamikę – wzrost przychodów o 27,43% do blisko 1,23 mld zł. Imponująco przedstawia się również zysk netto, który wzrósł o blisko 68% do 186 mln zł.
Znaczny wzrost rentowności na poziomie operacyjnym w 2021 r. to głównie efekt wzrostu marży brutto na sprzedaży, utrzymywania silnej dyscypliny kosztowej od początku pandemii Covid-19
oraz wykorzystania dźwigni operacyjnej po ustaniu ograniczeń z nią związanych. Rentowność marży brutto ze sprzedaży utrzymywała się na wysokich poziomach, zbliżonych do poprzednich kwartałów (narastająco wynosiła 29,1% wobec 28,5% rok wcześniej).
– Duży wpływ na osiągane przez nas wyniki miały odważne decyzje, które podjęliśmy na początku pandemii Covid-19 – komentuje Aleksander Górecki, prezes zarządu Auto Partner S.A. – Dzięki niezwykle dynamicznemu zarządzaniu sytuacją kryzysową 2 lata temu i optymalizacji procesów w celu sprostania występującym wtedy utrudnieniom dziś możemy pokazać efekty tych decyzji i zaprezentować rekordowe wyniki finansowe.
Początek roku przyniósł niepokojące informacje geopolityczne, czyli agresję zbrojną Rosji w Ukrainie. – Na bieżąco analizujemy sytuację za naszą wschodnią granicą – mówi Aleksander Górecki. – Z biznesowego punktu widzenia nie spodziewamy się wyraźnego negatywnego przełożenia się wojny na nasze wyniki finansowe w 2022 r. Ekspozycja Grupy na rynek ukraiński jest znikoma i obejmowała poniżej 0,5% generowanych przez nas obrotów miesięcznych.
W geście solidarności z Ukrainą Grupa wstrzymała współpracę z rynkiem rosyjskim i białoruskim, wycofała także wszelkie przedstawicielstwa oraz eksport części aftermarket na terytoria Rosji i Białorusi. Eksport Grupy na rynek rosyjski stanowił 0,1%, a na rynek białoruski 0,02% generowanych przychodów miesięcznych.
Komentarze (0)