
Po polskich drogach porusza się już ponad 60 tys. samochodów hybrydowych, a ich liczba wciąż dynamicznie rośnie. Wraz z popularyzacją napędów zelektryfikowanych kierowcy zyskują nowe możliwości – ale też nowe obowiązki serwisowe, szczególnie w zakresie układu hamulcowego, który w takich autach pracuje inaczej niż w samochodach spalinowych.
Pojazdy hybrydowe wykorzystują tzw. hamowanie rekuperacyjne, które pozwala odzyskiwać energię podczas zwalniania i zasilać akumulator trakcyjny. Oznacza to, że klasyczne klocki i tarcze używane są rzadziej, ale nie można o nich zapominać. Rzadsze użycie hamulców ciernych to ryzyko korozji tarcz, zeszklenia klocków i spadku efektywności hamowania, szczególnie zimą, gdy sól i wilgoć potrafią znacząco skrócić ich żywotność.
Eksperci Steinhof przygotowali listę najważniejszych zasad, których przestrzeganie zapewni...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)