Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

RepXpert uruchamia „Narzędzia“
Współpraca między portalem RepXpert a Grupą Gedore Nowe, piąte centrum kompetencyjne o nazwie „Narzędzia“ jest już dostępne on-line. To rezultat konstruktywnej współpracy portalu RepXpert, spółki Schaeffler Automotive Aftermarket oraz Grupy Gedore. Będą na nim publikowane nowe informacje pomocne dla warsztatów samochodowych, dotyczące narzędzi ręcznych i specjalistycznych oraz porady dotyczące obsługi, dane techniczne i filmy.

Internetowy portal warsztatowy RepX- pert został stworzony w 2005 roku z inicjatywy działu Automotive Aftermarket, należącego do grupy Schaeffler, w Polsce znanego przede wszystkim jako producent części samochodowych pod markami m.in. LuK, INA, FAG. Początkowo, portal będący ogólnoświatowym projektem, funkcjonującym jednak głównie w obrębie Europy, dostępny był wyłącznie w kilku obcojęzycznych wersjach językowych, a zatem prawdziwy impuls do jego rozwoju w Polsce mógł nastąpić dopiero od połowy 2007 roku, kiedy to większość zawartości przetłumaczono na język polski. Dzięki portalowi RepXpert, coraz więcej właścicieli i pracowników warsztatów zaczyna doceniać ogromne możliwości jakie daje uczestnictwo w społeczności „sieciowej”.

Wyspecjalizowane portale internetowe, odpowiadające oczekiwaniom określonej grupy użytkowników, wytyczają od pewnego czasu główny kierunek rozwoju internetu i coraz częściej służą nie tylko rozrywce. Jednak portal dla fachowców o określonym profilu wymaga mocnego wsparcia materialnego i merytorycznego, które jest niezbędne do stałego rozwoju przedsięwzięcia, regularnej aktualizacji i wzbogacania o nowe treści.

Schaeffler Polska intensywnie wspiera polską edycję portalu poprzez wiele działań mających na celu internetową aktywizację polskich warsztatów samochodowych. RepXpert funkcjonuje, dysponując solidnym zapleczem merytorycznym i mimo oczywistego preferowania produktów oznaczonych logo LuK, INA i FAG, a także innych skupionych w grupie Schaeffler, jest szczególnym miejscem przekazywania praktycznej wiedzy przydatnej w codziennej pracy warsztatu.

Na www.repXpert.com dostępne są informacje pomocne w diagnostyce uszkodzeń i identyfikacji części zamiennych, a także instrukcje montażu dla wielu rodzajów napraw – do większości modeli samochodów każdej marki. Jest to konkretna wiedza warsztatowa, która jest na bieżąco aktualizowana. Zawartość portalu nie jest jednak ograniczona wyłącznie do wiedzy technicznej, dotyczącej techniki silnika, przeniesienia napędu czy też techniki zawieszenia. Użytkownik znajdzie tam również wiele przydatnych informacji z zakresu zarządzania warsztatem, ekonomii prowadzenia firmy czy też praktycznego wykorzystania zasad marketingu. Głównym elementem „społecznościowym” portalu jest forum użytkowników, które daje możliwość dzielenia się wiedzą, prowadzenia dyskusji oraz wymiany doświadczeń we wszystkich obszarach zainteresowania użytkowników.

Kolejną bardzo istotną funkcją portalu jest prowadzenie programu bonusowego dla zarejestrowanych użytkowników. Warsztaty, które dokonają zakupu produktów LuK, INA, FAG, objętych programem, otrzymują dołączone do nich kupony bonusowe o określonej wartości punktowej. Dzięki rejestracji kodów, umieszczonych na kuponach, użytkownik gromadzi punkty bonusowe na swoim koncie. Uzyskane w ten sposób punkty mogą zostać wymienione m.in. na atrakcyjne narzędzia warsztatowe i inne artykuły, dostępne w sklepie bonusowym Repxperta lub na dostęp on-line do płatnej części katalogu TecDoc, zawierającego wiele niezbędnych informacji technicznych, pomocnych w naprawie samochodów.

Liczba zarejestrowanych, polskich użytkowników portalu, która pod koniec 2006 roku wynosiła ok. 1460 wzrosła na koniec 2008 roku do ponad 4200, by na przełomie roku 2009 i 2010 osiągnąć ok. 7000. Liczba ta dzięki działaniom reklamowym, różnego rodzaju akcjom promocyjnym, informacyjnym, obecności RepXperta na targach oraz w oddziałach partnerów handlowych itp. – stale rośnie. Większość aktywnych użytkowników portalu stanowią warsztaty samochodowe (ok. 85%). Pozostałe liczące się grupy to hurtownie motoryzacyjne i instytucje edukacyjne. Warto zaznaczyć, że polscy internauci stanowią znaczącą część ogólnoświatowej społeczności RepXperta, która obecnie skupia około 70 000 użytkowników. Ponadto, aktywność polskich użytkowników portalu, polegająca na gromadzeniu punktów bonusowych i wykorzystywaniu ich do zakupu narzędzi w sklepie bonusowym lub pozyskiwania informacji technicznych z katalogu TecDoc, jest zdecydowanie większa niż ich kolegów z Niemiec, Hiszpanii czy Francji. Portal od początku swojej działalności ściśle współpracuje z różnymi partnerami będącymi dostawcami usług. Wszystko po to, żeby warsztatom na całym świecie umożliwić dostęp do informacji istotnych przy wykonywaniu napraw – dlatego portal RepXpert oferuje wiedzę w ośmiu językach. Zespół opracowujący platformę internetową już od dłuższego czasu pracuje tylko nad tym, żeby uzupełniać informacje na portalu o dalsze praktyczne wiadomości dla warsztatów. Zapowiedź współpracy z Grupą Gedore, a tym samym włączenie kolejnego silnego partnera, ogłoszono już w roku 2008. Współpraca rozpoczęła się w roku 2009, a obecnie – na początku roku 2010 na portalu RepXpert pojawiły się pierwsze wspólnie opublikowane informacje. Od tej chwili nowe centrum kompetencyjne o nazwie „Narzędzia” jest widoczne dla wszystkich użytkowników (na razie, w języku niemieckim i angielskim).

Co to dokładnie oznacza dla użytkowników portalu RepXpert? Jakie korzyści dla portalu wynikają z faktu zawarcia nowego partnerstwa?
Na portalu RepXpert będzie można znaleźć Grupę Gedore – jako światowego dostawcę wysokiej jakości specjalistycznych narzędzi – i jej marek Gedore i Klann. RepXpert otwiera na portalu nowy dział techniczny – już piąty: centrum kompetencyjne o nazwie „Narzędzia“, co tym samym w znacznym stopniu przybliża platformę internetową do zrealizowania pierwotnego pomysłu, aby portal stał się rozwiązaniem branżowym.

Nowe centrum obejmuje działy: „Wiedza podstawowa”, „Narzędzia ręczne”, „Narzędzia specjalistyczne”, „Zastosowanie” oraz „Dane techniczne”, które mają ułatwić użytkownikom nawigację w centrum. W ramach wyżej wymienionych kategorii użytkownicy znajdą informacje o produktach, a także instrukcje montażu i porady BHP, czyli przykładowo na portalu będą dostępne zarówno kalkulatory do przeliczania jednostek momentu obrotowego, jak i filmy prezentujące sposób użycia narzędzi, które na pewno w szczególny sposób zainteresują użytkowników. W nowym dziale platformy użytkownicy będą mogli znaleźć wiele praktycznych informacji, wskazówek oraz opisów zastosowań narzędzi. Istniejące centra są także cały czas rozszerzane i rozbudowywane. Publikowane są w nich również nowe filmy o stosowanych technikach, informacje serwisowe i wiele innych nowości. Wszystko po to, żeby warsztaty miały jak najlepsze know- -how i aby były wyposażone we właściwe markowe części zamienne oraz odpowiednie narzędzia do wykonania naprawy zgodnie z zaleceniami producenta.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony