- Jakie nowe rozwiązania w dziedzinie hamowania wprowadziła ostatnio firma? Czy któreś z nich można uznać za przełomowe?
Dział Badań i Rozwoju Lumag opracował nową generację ceramicznych mieszanek ciernych, niezawierającą miedzi, do klocków hamulcowych dla samochodów klasy premium. Ceramiczne klocki same w sobie mają ogromne zalety w postaci niskiego zużycia materiału ciernego, ale przede wszystkim – tarczy hamulcowej. Są dużo cichsze od tradycyjnych klocków „low steel”, najczęściej używanych w Europie, nie powodują wibracji podczas hamowania i nie brudzą felg pyłem powstającym przy zużyciu klocków i tarczy. Typową wadą zwykłych klocków ceramicznych (nazywanych też w nomenklaturze NAO – Non Asbestos Organic) jest mniejsza skuteczność hamowania w warunkach jazdy sportowej, przy dużych obciążeniach termicznych i mechanicznych.
Klocki hamulcowe opracowane przez naszą firmę, przy wszystkich wspominanych zaletach, praktycznie nie mają wad związanych z mniejszym współczynnikiem tarcia podczas bardzo „ostrego” użytkowania hamulców. Dodatkowo są one"ekologiczne", nie posiadając miedzi, której to zawartość według nowych wytycznych ma być stopniowo zmniejszana aż do całkowitego jej wyeliminowania w klockach i okładzinach hamulcowych w 2025 roku.
Komentarze (0)