Podsumowanie obecności na Automechanice 2024
Targi Automechanika Frankfurt to bez wątpienia jedno z najważniejszych wydarzeń dla sektora aftermarket. Dla firm obecność w Niemczech jest bardzo dobrą okazją do zaprezentowania najnowszych linii produktowych i planów na przyszłość. Wykorzystał ją Rotinger, który we Frankfurcie wskazał kierunki rozwoju przedsiębiorstwa oraz zaprezentował najnowsze referencje dla serwisów i klientów indywidualnych.
Motoryzacja zmienia się na naszych oczach, dlatego aftermarket musi dostosować się do nadchodzących i obecnych trendów. Elektromobilność, wydajność i ekologia są głównymi kierunkami rozwoju dla Rotingera.
Do aut zza oceanu
Europa Środkowo-Wschodnia coraz odważniej spogląda w stronę amerykańskiego rynku. Chociaż Unia Europejska narzuca producentom samochodów restrykcyjne normy emisji spalin, przez co utrzymywanie w gamie modelowej silników z sześcioma lub ośmioma cylindrami jest trudne, to indywidualny import samochodów zza oceanu rozwija się.
Korzystny jest przede wszystkim kurs amerykańskiego dolara w relacji do polskiego złotego. Trzeba też uczciwie wspomnieć, że niemal wszystkie auta sprowadzone z USA są uszkodzone. Dlatego ingerencja blacharska czy wymiana elementów układów zawieszenia i hamulcowego są standardem.
W przeszłości amerykańska motoryzacja kojarzyła się z wielką pojemnością silnika i sporą masą własną. Po latach różnica w wadze pomiędzy samochodami w Ameryce i Europie zmniejszyła się. Oczywiście w Stanach wciąż można spotkać prawdziwe kolosy, które przypominają bardziej pojazdy ciężarowe niż rodzinne SUV-y.
Jednak większą część importu stanowią samochody usportowione i sportowe, takie jak Ford Mustang. Te bardzo szybkie na prostej drodze, a także sprawne w zakrętach konstrukcje potrzebują wydajnego układu hamulcowego. Dlatego w ofercie Rotinger znajdziemy tarcze hamulcowe do modeli Mustang Convertible i Mustang Coupe. Firma oferuje tarcze hamulcowe, które są nie tylko wysokiej jakości, ale również dostosowane do specyficznych potrzeb tych pojazdów. W przypadku modelu Mustang Convertible 2.3 EcoBoost oraz 5.0 V8, jak również Mustangowi Coupe 2.3 EcoBoost tarcze te zapewniają optymalne odprowadzanie ciepła, minimalizują ryzyko deformacji oraz gwarantują długą żywotność i wytrzymałość.
Do aut elektrycznych
Poza budzącymi emocje silnikami rodem z amerykańskich muscle carów rozwijającą się częścią aftermarketu są auta elektryczne. W tym segmencie prym wiedzie Tesla, która oferuje relatywnie przystępne cenowo, fabrycznie nowe i używane modele zasilane z baterii. Dlatego Rotinger rozbudował swoją ofertę o tarcze hamulcowe do najpopularniejszych modeli tej marki: Model 3, Model S czy Model Y.
Jeszcze bogatsza oferta klocków hamulcowych
Układ hamulcowy to coś więcej niż tarcze, dlatego Rotinger jednocześnie pracuje nad rozwojem oferty klocków hamulcowych. W tym obszarze targi Automechanika Frankfurt również obfitowały w zapowiedzi i nowości. Klienci mogą oczekiwać więcej referencji w jakości premium, gdzie wysoka wydajność i sprawność w każdych warunkach znajdują się na światowej klasy poziomie.
Perłą w koronie wśród klocków hamulcowych Rotinger są referencje z linii HighPerformance, zaprezentowane po raz pierwszy na tegorocznych targach Automechanika Frankfurt. Jest to propozycja dla wszystkich tych, którzy bezkompromisowo podchodzą do tematu układu hamulcowego. HighPerformance czerpie garściami z doświadczeń w motorsporcie przy zachowaniu użyteczności w codziennej eksploatacji. Jest to optymalny kompromis pomiędzy wydajnością i najwyższym poziomem bezpieczeństwa a długowiecznością klocków hamulcowych.
Klienci będą mogli kupić klocki hamulcowe HighPerformance już wiosną 2025 r.
Elena Zaniol razem z Rotinger
Motorsport jest bliski marce Rotinger, dlatego obecność tych produktów w różnych kategoriach jest czymś oczywistym. Ceniona na Starym Kontynencie firma wspiera Elenę Zaniol. Zawodniczka z Półwyspu Apenińskiego nazywana jest królową włoskiego driftingu. W efektownej jeździe bokiem wydajny układ hamulcowy ma również duże znaczenie. Szybkość, z jaką pokonują łuki samochody zbudowane do driftu, wymusza stosowanie przystosowanych do pracy w ekstremalnych warunkach tarcz i klocków hamulcowych. Dzięki temu Rotinger ma niepowtarzalną okazję korzystać z doświadczeń, które daje motorsport.
– Wchodzimy w ostatni kwartał roku ze stabilną sytuacją w zakresie gamy produktów, a także z planami na przyszłość – komentuje Bartłomiej Kolbusz, prezes zarządu Rotinger. – Obecność na targach Automechanika Frankfurt za każdym razem jest wyróżnieniem i jednocześnie okazją do pokazania tego, co najlepsze. Cały zespół Rotinger zrobił wszystko, aby dostosować się do nowych trendów w sektorze automotive. Jednym z takich obszarów jest z pewnością elektromobilność. W imieniu całej firmy dziękuję za każde spotkanie, wymianę doświadczeń i słowa wsparcia, jakie otrzymaliśmy we Frankfurcie od partnerów biznesowych. Wiele to dla nas znaczy i jest paliwem do dalszego rozwoju.
Komentarze (0)