Rośnie popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy wprowadzony niedawno przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni – Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV.
Jak dobrze wiedzą wszyscy lakiernicy, renowacja auta w nowym kolorze – zwłaszcza jeśli jest to tzw. kolor specjalny – może przysporzyć trudności. Świadomi tego są również doradcy techniczni marki Standox, którzy przygotowali dla swoich klientów proces naprawy koloru Rouge Flamme.
Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i składa się z następujących procesów:
Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler,
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd,
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra,
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra.
W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego – Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.
W celu uzyskania pożądanego koloru należy wykonać natryski próbne, aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.
Ze szczegółowym procesem naprawy można zapoznać się na: www.standox.pl.
Komentarze (0)