Części i regeneracja

miesiąc temu  16.06.2021, ~ Administrator   

Różne przyczyny braku mocy, klikanie podczas ruszania. Warsztatowe historie

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. 

Citroën C4 Grand Picasso
Brak mocy silnika
Pytanie: Jeden z naszych klientów ma problemy ze swoim autem marki Citroën C4 Grand Picasso z 2011 roku z silnikiem Diesel 2,0. Dotyczą one braku mocy silnika, a ponadto świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. W pamięci usterek komputera sterującego silnika zapisane zostały różne kody. Wydaje nam się, że są one związane z układem turbosprężarki, ale nie chcemy jej wymieniać, gdyż jest to kosztowne. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: My również podejrzewamy, że problemem jest najprawdopodobniej wewnętrzna usterka turbosprężarki. Aby sprawdzić, czy tak jest, element wykonawczy położenia łopatek turbosprężarki poddaj działaniu podciśnienia o wartości 0,7 bara. Sprawdź, czy drążek elementu wykonawczego położenia łopatek turbosprężarki działa bez zakłóceń (fot. 1.1). Jeżeli nie porusza się, a podciśnienie pozostaje takie same, oznacza to, że turbosprężarka jest uszkodzona. Zamontuj nową. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.

Jaguar F-Type
Odgłos klikania podczas ruszania
Pytanie: Jeden z naszych klientów posiada auto marki Jaguar F-Type coupe z 2015 roku, w którym słychać odgłos klikania podczas ruszania lub zmiany kierunku jazdy na wsteczny. Odgłos ten dochodzi z tylnej części pojazdu i słychać go podczas jazdy próbnej, ale nie udało nam się znaleźć jego źródła. Czy spotkaliście się wcześniej z takim odgłosem?
Odpowiedź: Znany nam jest problem z odgłosem klikania występujący w Jaguarze F-Type. Przyczyną jego występowania jest nadmierny luz pomiędzy wałkiem wyjściowym przekładni i kołnierzem wałka wyjściowego przekładni. Wymontuj kołnierz wałka wyjściowego przekładni i dokładnie oczyść wszystkie powierzchnie dociskowe. Posmaruj wałek wyjściowy przekładni i wypusty kołnierza wałka wyjściowego przekładni środkiem zabezpieczającym Loctite 648 (fot. 2.1). Zamontuj kołnierz wałka wyjściowego przekładni. Zamontuj nową nakrętkę kołnierza wałka wyjściowego przekładni i upewnij się, że została dokręcona odpowiednim momentem. Pojazd MUSI stać w miejscu przez 12 godzin, aby środek zabezpieczający do gwintów stwardniał. Po upływie tego czasu należy wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

Range Rover Evoque
Utrata mocy silnika
Pytanie: Zgłosił się do nas właściciel Range Rovera Evoque z 2014 roku z silnikiem Diesel 2,2, który skarży się na utratę mocy silnika, ponadto zauważył, że świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. Nie specjalizujemy się w marce Land Rover, dlatego nie jesteśmy pewni, jak zdiagnozować tę usterkę. Czy wiecie, jak zabrać się za naprawę tego samochodu?
Odpowiedź: Mieliśmy już do czynienia z opisaną usterką, która dotyczy modeli Range Rover Evoque z kodem silnika DW12CTED4/224DT wyprodukowanych w latach 2014-2015. Podejrzewamy, że przyczyną problemów jest odłączenie się węża turbosprężarki na elemencie łączącym węża (fot. 3). Sprawdź wąż chłodnicy turbosprężarki na elemencie łączącym, jeśli to konieczne, zamontuj nowy wąż chłodnicy turbosprężarki. Wąż chłodnicy turbosprężarki i jego zacisk muszą być odpowiednio zamontowane, a zacisk dokręcony momentem 5 Nm. Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

Volvo XC70
W pamięci usterek komputera sterującego silnika zapisano kody usterek P0049 i P1407
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Volvo XC70 z 2013 roku z silnikiem Diesel 2,0, w którym świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. W pamięci usterek komputera sterującego silnika zapisane są kody odnoszące się do układu recyrkulacji spalin i turbosprężarki. Sprawdziliśmy działanie zaworu układu recyrkulacji spalin, okazało się, że działa prawidłowo. Wydaje nam się, że uszkodzona jest turbosprężarka, ale nie chcemy jej wymieniać, gdyż to kosztowne. Czy macie jakąś poradę?
Odpowiedź: Tak, słyszeliśmy o tym problemie, który dotyczy modeli marki Volvo wyprodukowanych w latach 2012-2013 z kodem silnika D5204T3. Przyczyną usterki jest uszkodzony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, który znajduje się na chłodnicy turbosprężarki (fot. 4.1). Zamontuj nowy czujnik ciśnieniowy kolektora ssącego. Usuń kody usterek. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 4

  • 3
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony