Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Rozpoznawalność marki Mobil to efekt długotrwałych działań

Zakończył się organizowany przez Redakcję “Nowoczesnego Warsztatu” konkurs Olej Roku 2003. Zdaniem Czytelników NW – za najbardziej popularny olej silnikowy w polskich warsztatach został uznany olej firmy Mobil. Z Ulrichem Dollwetem, Prezesem Zarządu Mobil Oil Poland Sp. z o.o, na ten temat rozmawia red. Mirosław Giecewicz.

- Jak Pan sądzi, co mogło przyczynić się do tego, że Wasza firma wygrała konkurs Olej Roku 2003?
Przede wszystkim jest to wynik wspaniałej pracy wszystkich naszych pracowników. Cała firma, począwszy od działu obsługi klienta, poprzez logistykę, marketing, sprzedaż i księgowość zorientowana jest na dostarczenie klientom produktów i obsługi na najwyższym poziomie. Poza tym, dzięki rozwiniętej sieci dystrybucji docieramy do bardzo szerokiej rzeszy odbiorców, a szczególnie warsztatów.

- Na przykładzie naszego konkursu okazało się, że rozpoznawalność Waszej marki w warsztatach samochodowych jest największa. Co zamierzacie zrobić, aby utrzymać ten stan?
Rozpoznawalność marki Mobil to efekt długotrwałych działań. Składają się na to kampanie w telewizji, prasie, rozgłośniach radiowych, bilbordach, działania sponsoringowe oraz ścisła współpraca ze znanymi producentami samochodów osobowych, ciężarowych i maszyn budowlanych. Będziemy się starać kontynuować ten zakres działań w przyszłości.

- Jak poważnym klientem jest dla Was warsztat samochodowy?
Według naszych ocen sprzedaż produktów poprzez warsztaty stanowi około 25% całości rynku olejowego i rośnie z roku na rok wraz ze wzrostem liczby parku samochodowego. Chcemy konkurować w tym segmencie, szczególnie mając na uwadze fakt częstej rekomendacji naszego produktu przez mechaników.

- Jak wygląda Wasza współpraca z warsztatami samochodowymi? Ile warsztatów współpracuje już z firmą Mobil?
Firma Mobil kładzie szczególny nacisk na współpracę z tym segmentem rynku, ze względu na stale rosnące znaczenie warsztatu jako miejsca wymiany oleju.
To właśnie z tymi klientami – a mamy ich ponad 2100, uczestniczymy w wielu akcjach marketingowych, promocyjnych, wspieramy sprzętowo współpracujące z nami warsztaty.

- Czy wejście Polski do Unii Europejskiej spowoduje jakieś zmiany w funkcjonowaniu Waszej firmy?
Jesteśmy pełni oczekiwań co do wejścia Polski do UE. To wielka szansa dla kraju i polskiego przemysłu. Polska ze swoim potencjałem z pewnością przyciągnie wielu atrakcyjnych inwestorów, powstanie więcej miejsc pracy, wzrośnie popyt na towary. Nasza firma jest dobrze przygotowana na taką sytuację i nie przewidujemy większych zmian w naszej dotychczasowej polityce.

- Jak Pan myśli, co czeka rynek olejów w przyszłości? Czy nastąpią, jakieś zaskakujące zmiany?
W Polsce widzę dwie możliwości rozwoju sytuacji. Z jednej strony jak każdy rynek, również i rynek olejowy w Polsce, stanie się bardzo stabilny, dojrzały. Nowe bardzo rozwinięte technologie spowodują, że prowadzenie działalności gospodarczej będzie bardzo konkurencyjne i wymagające wiele wysiłku. Z drugiej zaś strony rynek będzie ciągle oferować wiele możliwości spowodowanych pobudzeniem gospodarki związanym z przystąpieniem do EU, o czym wspomniałem wcześniej.
Podsumowując, oceniam, że Polski rynek olejowy w ciągu najbliższych 5. lat stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny.


- Dziękuję za rozmowę.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony