Aby sprostać rosnącej konkurencji na rynku napraw samochodów, warsztaty muszą realizować własne, lokalne, skuteczne akcje marketingowe, stosować coraz lepsze metody i systemy komunikacji z klientem. Z pewnością do pełnej realizacji takich zadań nie wystarczą centralne działania marketingowe prowadzone przez sieci importerskie czy sieci warsztatowe. Każdy warsztat autoryzowany, sieciowy czy niezależny, musi prowadzić dodatkowo własną, lokalną politykę marketingową. Praktyczna wiedza, którą można bezpośrednio wykorzystać w takim działaniu musi być oparta na doświadczeniu i solidnych podstawach opisujących praktyczne zjawiska rynkowe. Na takie zapotrzebowanie odpowiada nowatorskie szkolenie organizowane przez PIM – Consulting.
Okazuje się, że marketing usług ma swoją silną specyfikę, którą właściciele i zarządzający stacjami obsługi często czują przez skórę, ale zapytani nie potrafią jej zdefiniować. A uświadomienie sobie tej specyfiki, jakże różnej od marketingowego charakteru produktów (choćby części zamiennych), pozwala na dostrzeżenie wielu możliwości rozwoju własnej firmy i natychmiastowego polepszenia jej funkcjonowania nie tylko w zakresie marketingu, ale i organizacji. Podczas szkolenia prezentowane są także zagadnienia, których w codziennym świadczeniu usług nie można pominąć, a o których pracownik czy zarządzający warsztatem nie dowie się gdzie indziej. Prowadzący mówi o tym, w jaki sposób budować lojalność klientów. Okazuje się bowiem, że w usługach takich jak naprawy samochodów pozyskanie nowego klienta może być nie kilka, ale kilkanaście razy droższe niż utrzymanie dotychczasowego.
Podczas szkolenia szeroko mówi się także o technikach marketingu bezpośredniego, a więc o narzędziach, które pozwalają dotrzeć tylko do klientów, którzy nas interesują oraz sprawdzić skuteczność tych działań. Bardzo innowacyjną częścią szkolenia jest również temat tworzenia atmosfery zakupów oraz ekspozycji produktów, aby zwiększyć szansę na ich sprzedaż. Uczestnicy dowiedzą się również, w jaki sposób najskuteczniej prowadzić sprzedaż osobistą oraz tworzyć reklamę, która w usługach także ma swoją silną specyfikę. A wiele osób pracujących nawet w lokalnych agencjach marketingowych czy mediach, nie zna jej. Jakie korzyści można wynieść ze szkolenia? W zasadzie od razu po powrocie do swojego warsztatu mogą wdrożyć niektóre z proponowanych rozwiązań marketingowych. Mogą poprawić sposób komunikacji z dotychczasowymi klientami i metody pozyskiwania nowych. Mogą również zwiększyć szansę na sprzedaż swoich usług i części zamiennych oraz akcesoriów poprzez lepszą ich ekspozycję oraz sprzedaż osobistą klientowi na miejscu w warsztacie. Zarządzający serwisem pozbywa się również wielu problemów marketingowych i organizacyjnych związanych ze swoją firmą. Biorąc pod uwagę fakt, że wiele z tych rozwiązań można wdrożyć bezkosztowo lub stosunkowo niewielkim kosztem, inwestycja w szkolenie może się zwrócić natychmiast. Bardzo istotny jest fakt, że szkolenia z marketingu usług organizowane przez PIM mają gwarancję dostosowania do specyfiki pracy serwisów samochodowych, a nie są jedynie ogólnymi wykładami, w których mogłaby wziąć udział każda osoba, niezależnie od branży w jakiej pracuje.
Więcej informacji na temat szkoleń:
Małgorzata Zborowska
tel. (022) 845 01 40
e-mail: zborowska@pim.org.pl
Komentarze (0)