Duńska firma Budweg A/S stale pracuje nad asortymentem elektrycznych hamulców postojowych, oferując rozwiązania do coraz większej liczby modeli samochodów wyposażonych w to inteligentne rozwiązanie.
Od wprowadzenia na rynek we wczesnych latach 90. elektrycznego hamulca postojowego coraz większa liczba pojazdów wyposażona jest w to rozwiązanie. Ten inteligentny układ hamulcowy na dobre zagościł w samochodach, czyniąc nasze życie bezpieczniejszym i bardziej komfortowym.
Budweg dużo inwestuje w rozwój tej linii produktowej. Celem firmy jest zbudowanie oferty zacisków elektrycznego hamulca postojowego, zapewniających jakość i pokrycie, do których przyzwyczaili klientów w przypadku regenerowanych zacisków hamulcowych. Jedną z podstawowych różnic pomiędzy elektrycznym a mechanicznym hamulcem postojowym jest wymiana danych między układem hamulcowym a układem elektrycznym i elektronicznym pojazdu. Uruchomienie hamulca postojowego ma miejsce w określonych warunkach (np. postój na wzniesieniu, otwarte drzwi samochodu itp.).
Nowe zaciski elektrycznego hamulca postojowego
Wychodząc naprzeciw rynkowemu popytowi, firma zainwestowała znaczne środki w nowe wyposażenie badawcze oraz kadry zajmujące się rozwojem układów elektrycznych. W przeszłości Budweg specjalizował się w regeneracji zacisków hamulcowych, natomiast wejście w układy elektrycznego hamulca postojowego oznacza konieczność uruchomienia nowego zaplecza badawczo-testowego oraz przeznaczenie sporej ilości czasu i zasobów na wyzwania związane z ich rozwojem.
– Jedną z podstawowych przyczyn skomplikowania elektrycznych hamulców postojowych jest ich działanie wymagające wymiany danych w oparciu o instalację elektryczną pojazdu – wyjaśnia Lars-Henrik Nielsen, główny inżynier elektryk w obszarze elektrycznych hamulców postojowych. – Komunikacja pomiędzy układem hamulcowym a układem elektrycznym pojazdu musi przebiegać bez najmniejszych zakłóceń. Wszystkie oferowane przez nas modele zacisków elektrycznego hamulca postojowego poddawane są intensywnym testom i badaniom. Dzięki temu cały asortyment odpowiada jakością produktom OE.
Produkcja zgodna ze standardami Budweg
Nowy kierunek rozwoju elektrycznych hamulców postojowych oraz możliwość wykorzystania najwyższych standardów produkcyjnych i jakościowych firmy Budweg pozwoliły na odpowiednie zaprojektowanie procesów produkcyjnych, opartych właśnie na tych zasadach.
Jednym z przykładów jest smarowanie uszczelek i o-ringów, w przypadku których brak odpowiedniej powłoki może prowadzić do zmęczenia i zużycia części metalowych. Konsekwencją może być pękanie korpusu zacisku w wyniku przenikania wilgoci i zanieczyszczeń. Można temu zapobiec, zapewniając odpowiedni montaż i smarowanie. I właśnie tu do gry wchodzą standardy jakości Budweg. Dzięki dodatkowym czynnościom i operacjom problem niewłaściwego smarowania jest obcym zjawiskiem w przypadku zacisków hamulcowych tej marki.
Kompleksowe badania i odsetek reklamacji poniżej 0,3%
Ponieważ hamulce są jednym z najważniejszych układów samochodu, dla duńskiego producenta kluczowe znaczenie ma zapobieganie nieporządnym usterkom lub wypadkom związanym z zaciskami hamulcowymi. Działając zgodnie z podstawowymi zasadami mówiącymi o braku kompromisów oraz najwyższej jakości produktów, Budweg osiągnął odsetek reklamacji poniżej 0,3% dla całego asortymentu produktów z grupy elektrycznych hamulców postojowych.
W celu utrzymania takiego poziomu jakości firma poddaje każdy model zacisku kompleksowym testom i badaniom. W momencie powstawania tego artykułu katalog obejmuje ponad 50 silniczków siłownika elektrycznego hamulca postojowego oraz 75 par zacisków, co daje ponad 150 zestawów zacisków elektrycznego hamulca postojowego.
Zakres testów zgodnie z normami ISO (61508 i 26262) obejmuje badania zmęczeniowe oraz testy w komorze solankowej. Dotyczą one wszystkich zacisków hamulcowych. Dodatkowo na końcu linii produkcyjnej poddawane są kontroli jakości. Jej celem jest zapewnienie produktu funkcjonalnego i charakteryzującego się przynajmniej 5-letnim okresem trwałości, co potwierdza gwarancja Budweg.
Badania zmęczeniowe i testy w komorze solankowej
Testy zacisków prowadzone są w należącym do Budweg zapleczu badawczym, gdzie standardowe wyposażenie zostało dostosowane do sprawdzania stale poszerzanego asortymentu.
Podczas testów zmęczeniowych zaciski elektrycznego hamulca postojowego poddawane są 100 tys. cykli pracy. Każdy cykl obejmuje uruchomienie i zwolnienie hamulca postojowego. Przekładając na praktykę, 100 tys. cykli odpowiada około 15 latom eksploatacji samochodu i uruchomieniu elektrycznego hamulca postojowego 20 razy dziennie.
Na trwałość zacisku największy wpływ mają sól i woda rozpryskiwana przez koła. Dlatego kluczowe znaczenie ma odpowiednie zabezpieczenie powierzchni. Każdy nowy model zacisku elektrycznego hamulca postojowego poddawany jest gruntownym testom w komorze solankowej. Pozwala to sprawdzić odporność na korozję zgodnie z normą ISO 9227.
Wsparcie
Ze względu na skomplikowaną budowę elektrycznych zacisków hamulców postojowych oprócz oferty niezawodnych produktów chcemy iść jeszcze dalej, zapewniając naszym klientom instruktażowe filmy online, pomoc w rozwiązywaniu problemów oraz wsparcie w zakresie najczęstszych przypadków, na jakie natrafiają mechanicy podczas obsługi hamulców i wymiany zacisków hamulcowych. A wszystko to nie dlatego, że zaciski elektrycznego hamulca postojowego marki Budweg są bardziej skomplikowane od rozwiązań innych producentów, lecz po to, by mieć stuprocentową pewność, iż nawet najmniejsze wątpliwości podczas montażu lub obsługi mogą zostać natychmiast rozwiązane z pomocą łatwego w odbiorze wsparcia online.
– Nigdy nie zostawiamy mechanika samego z naszymi produktami. Zawsze może skontaktować się ze specjalistami firmy w celu uzyskania wsparcia technicznego. Obecnie na aftermarkecie jesteśmy jedynym dostawcą, który oferuje taki rodzaj wsparcia – mówi Bertel Ravn, dyrektor techniczny Budweg.
Oprócz bezpośredniego kontaktu z firmą, na kanale YouTube Budweg dostępne są samouczki wideo na temat najlepszych praktyk dotyczących hamulców konwencjonalnych i EPB.
Komentarze (0)