Nowości produktowe

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Rozwój elektroniki w samochodach

Elektronika na dobre zagościła już w samochodach. Jej rozwój przysparza wiele problemów mechanikom samochodowym, nie mniej jednak trzeba liczyć się z coraz większym wpływem elektroniki (sterowników) na zarządzanie poszczególnymi układami w samochodzie.
Warsztaty, które nie posiadają jeszcze testerów diagnostycznych, w najbliższej przyszłości będą miały coraz większe trudności z obsługą nowych samochodów. Są to auta, w których już nie tylko silnik, ABS, Air-Bag, skrzynia automatyczna, system trakcji są sterowane elektronicznie, ale również: oświetlenie zewnętrzne, wewnętrzne, klimatyzacja, centralny zamek, lusterka, alarm, zestaw wskaźników, wspomaganie układu kierowniczego, fotele – są zarządzane oddzielnymi sterownikami. Nowe samochody obligatoryjnie wyposażane są w system OBD II/ EOBD – systemy kontroli emisji spalin. W takim pojeździe sama wymiana uszkodzonego podzespołu, mającego wpływ na emisję spalin, niejednokrotnie nie wystarcza do wygaszenia kontrolki MIL (sygnalizacja awarii systemu) znajdującej się na zestawie wskaźników.
Warsztaty, które posiadają już testery diagnostyczne, którymi wspomagają się przy naprawie samochodów, niejednokrotnie są rozczarowane działaniem tych urządzeń, gdyż nie spełniają one ich oczekiwań. Dzieje się tak, ponieważ posiadane przez nich kilkuletnie urządzenia mają najczęściej nieaktualne oprogramowanie i ograniczoną bazę danych obsługiwanych pojazdów.
W trosce o dobro klientów, firma Magneti Marelli wprowadza 3-5 razy do roku aktualizacje oprogramowania dla swoich urządzeń diagnostycznych.
W ostatniej aktualizacji, znajdują się między innymi systemy sterujące dieslem w Renault 1,5 dCI, 1,9 dCI, systemy wtrysku benzyny, ABS, Air-Bag, klimatyzacji i inne w modelach Clio, Megan, Laguna itp. W nowym oprogramowaniu ulegają również znacznemu rozszerzeniu możliwości diagnostyczne Mercedesa i Volvo.
Istotne jest, iż firma Magneti Marelli nie nakłada na użytkowników urządzeń obowiązku wykupu abonamentu rocznego, czy pojedynczych doprogramowań. Warsztat sam podejmuje decyzję, kiedy chce nabyć nowe oprogramowanie lub wykupić roczny abonament, w którego skład wchodzą 3-5 aktualizacji.Aby w pełni wykorzystać możliwości urządzeń diagnostycznych oferowanych przez Magneti Marelli tj. Tester Plus, Uni Check 2000, Navigator, Futura Pocket, Futura Hi-Scan, firma zawsze gwarantuje po zakupie testera bezpłatne szkolenie dotyczące jego obsługi. Dodatkowo w najbliższym czasie odbędą się profesjonalne szkolenia z zakresu systemów sterownia typu Common Rail, prowadzone przez doświadczonych i wykwalifikowanych szkoleniowców. Szkolenie to dedykowane jest dla autoryzowanych serwisów, oraz warsztatów, które zakupiły urządzenia diagnostyczne firmy Magneti Marelli.

Dodatkowe informacje na temat szkoleń udziela Dział Obsługi Technicznej Magneti Marelli Aftermarket Poland:

tel. (032) 296 02 17, (032) 263 65 52
fax (032) 263 19 54
e-mail: ricambi@marelli.rgzgroup.com



B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony