Wydarzenia

ponad rok temu  21.11.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Rozwój ściśle stymulowany

– Shih Hsiang Auto Parts Co., Ltd. i Polcar. Wysoka jakość oraz niebywałe nakłady na rozwój to główne cechy przedsiębiorstwa Shih Hsiang Auto Parts Co., Ltd. z Tajwanu (w skrócie SH), którego wyłącznym dystrybutorem na terenie Polski jest Polcar.

Firma SH została założona na Tajwanie w marcu 1966 roku i w początkowym okresie swego istnienia zajmowała się produkcją (obróbką) metalowych części podzespołów samochodowych. Po kilkunastu latach zdobywania doświadczeń i rozwoju technologicznego w 1978 roku firma została całkowicie przeobrażona w pełni profesjonalną fabrykę produkującą części układu zawieszenia. Po kolejnych kilku latach dynamicznego rozwoju fabryka otworzyła swoje kolejne oddziały: w 1982 roku w Sanchung oraz w 1989 roku w Taichung. Przełomowym momentem w historii SH okazał się jednak rok 1996, w którym został wybudowany oddział fabryki oparty na parku maszynowym wyposażonym w komputerowo sterowane obrabiarki metalu CNC (Computer Numerical Control) wraz z profesjonalnym działem kontroli jakości. Zaowocowało to przyznaniem w krótkim czasie Certyfikatu Zarządzania Jakością TÜV ISO 9002:1994, a następnie TÜV ISO 9000 oraz TÜV ISO 9001:2000. Certyfikaty te gwarantują bardzo wysoką jakość produktów, co potwierdzają doświadczenia Polcaru w kilkuletniej dystrybucji tej marki. W 2011 roku ponownie dokonano modernizacji parku maszynowego. Efekt? Co miesiąc fabryki (w Tajwanie i Szanghaju) opuszcza blisko 300 tys. produktów.
Tajwański producent aż 10% zysków inwestuje w prace badawcze. </span>Obrabiarki sterowane cyfrowo CNC gwarantują najwyższą dokładność i powtarzalność wykonywanych elementów. Fabryka SH wyposażona jest w najnowocześniejszy park maszynowy (na zdjęciu cyfrowo sterowany robot spawający). W pełni zautomatyzowana linia pakowania.
- To o tyle ważna informacja, że od niedawna każdego miesiąca anonsujemy aż 10 nowych referencji, a skoro są to wahacze samochodowe, to każdy produkt musi gwarantować powtarzalność i gwarancję najwyższej jakości – informuje Joanne Chien, Sales Director. - Najlepiej zaufanie odbiorców obrazują gwałtownie rosnące obroty naszej firmy. Rok 2011 zamknęliśmy 50 milionami dolarów. Najważniejszą naszą siłą jest przewaga technologiczna i natychmiastowa reakcja na potrzeby klienta. SH to producent specjalizujący się w produkcji części zawieszenia do aut japońskich, ale wychodząc naprzeciw wymaganiom rynków: europejskiego i amerykańskiego, cały czas powiększa swój zakres o części do aut z tych rynków. Obecnie w ofercie producenta znajduje się około 1100 referencji wahaczy oraz tulei metalowo-gumowych. Wysoka jakość oraz bogata oferta pozwala produktom SH w pełni konkurować z ofertami producentów obecnych od wielu lat na naszym rynku. Gdzie tkwią źródła powodzenia rynkowego? Tajwańska marka SH aż 10% zysków inwestuje w prace badawcze. To niesamowicie dużo – wiele konkurencyjnych firm „automotive” angażuje maksymalnie kilka procent na podobną działalność. Tajwańczycy mocno akcentują społeczną odpowiedzialność biznesu. Zainwestowano dużo pieniędzy w bezpieczne i komfortowe miejsca pracy. Nowoczesne jest też laboratorium – dominują w nim laserowe systemy pomiaru. Co ciekawe, oprzyrządowanie kontrolno-pomiarowe pochodzi od wiodącej marki – Mitutoyo. To japońska firma o ponad 70-letniej tradycji w dziedzinie przyrządów pomiarowych.


Firma Polcar współpracę z fabryką SH rozpoczęła w styczniu 2004 roku. Był to kolejny krok w realizacji polityki rozszerzania oferty oraz odpowiedź na zapytania klientów o części zawieszenia do aut japońskich. Skądinąd trwałe i jakościowe pojazdy z Kraju Kwitnącej Wiśni także wymagają zamienników – nasze drogi oraz kolizje wymagają właśnie takich zamienników. W ramach standaryzacji zmieniona została kodyfikacja produktów na polskim rynku. Nowa numeracja wygląda na przykładzie wahaczy i tulei następująco: wahacze (numeracja Polcar z końcówką numeru "W” np. 2728371W) i tuleje metalowo-gumowe (numeracja Polcar, np. SH24032, SH38071).Wszystkie z części są oznaczone w katalogach Polcaru nazwą producenta, co dodatkowo ułatwi ich wyselekcjonowanie.

Wybierając produkty SH, mamy do czynienia z wysoką jakością popartą latami doświadczeń, nowoczesnym zapleczem rozwojowo-badawczym przy zachowaniu atrakcyjnych cen.

Aktualne liczby dotyczące SH:
Ilość referencji w ofercie – 2.300
Ilość pracowników – 430
Roczna sprzedaż (szt.) – 2.800.000

Grzegorz Teperek
Fot. Mirosław Giecewicz

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony