Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Rozwój w dziedzinie elektroniki pojazdowej według TRW
Ukierunkowanie przemysłu na technologie zapobiegania kolizjom, koncentracja na polu przystępnych systemów radarowych i kamer oraz zwiększenie zapotrzebowania na systemy o otwartej architekturze – oto tendencje w dziedzinie elektroniki, których pojawienie się w najbliższym czasie przewiduje TRW Automotive.

- Elektronika pojazdowa stanowi obecnie najszybciej rozwijający się obszar w dziedzinie motoryzacji – mówi Peter Lake, wiceprezes działu sprzedaży i rozwoju biznesu TRW. - Badania przeprowadzone dla przemysłu motoryzacyjnego wykazują, że aż 40 do 50% wartości pojazdu stanowią dziś koszty generowane przez rozwiązania elektroniczne, w porównaniu do jedynie 20% sprzed dziesięciu lat.

19838 left Organizacje takie jak Światowa Organizacja Zdrowia czy Komisja Europejska wyznaczyły sobie ambitny cel, aby do roku 2020 znacznie zmniejszyć liczbę śmiertelnych ofiar wypadków drogowych na świecie. W myśl tej idei programy ocen nowych samochodów (NCAPs, w tym Euro NCAP) rewidują swoje standardy oceniania w celu promowania i nagradzania producentów pojazdów oferujących rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo. Jak przewidują przedstawiciele firmy, jednym z najważniejszych kryteriów oceny nowego systemu staną się technologie zapobiegania kolizji, które znacząco wpłyną na zwiększenie ilości elektronicznych rozwiązań instalowanych w nowych pojazdach. TRW jest zdania, że wraz z naciskiem kładzionym na stosowanie systemów wspomagania kierowcy (DAS – ang. Driver Assist Systems) optymalizacja kosztów stanie się ważnym tematem, zarówno dla producentów pojazdów, jak i dostawców wyposażenia. Co więcej, TRW widzi wyraźne ukierunkowanie w stronę otwartej architektury systemów, która sprzyja opanowaniu rosnącej złożoności elektroniki pojazdowej.

- Producenci pojazdów coraz częściej tworzą swoje własne oprogramowania, oczekując od dostawców ich integracji nie tylko z oferowanymi aktywnymi systemami bezpieczeństwa, ale również z poduszkami powietrznymi, układem kierowniczym i hamulcowym – mówi Hans-Gerd Krekels, dyrektor ds. inżynierii w Global Integrated Electronics. - Znaczny ruch na tym polu pozwala nam spodziewać się nagłego rozwoju w tej dziedzinie.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony