Srebrny broni pozycji lidera
W roku 2006, kolor srebrny ponownie obronił pozycję numer 1 w rankingu najpopularniejszych kolorów nowych samochodów. Oznacza to, że ten neutralny, lecz jakże elegancki kolor już po raz szósty z rzędu zdaje się być ulubionym kolorem kupujących nowe samochody w Europie, wyprzedzając kolor czarny i szary. Powołując się na najnowsze badania, przeprowadzone przez niemieckich ekspertów Standox GmbH dotyczące obecnych trendów kolorystycznych Europie, kolory neutralne, takie jak: srebro, czerń, szarości i biel będą nadal dominowały na europejskich drogach. 72 proc. wszystkich samochodów osobowych ma właśnie tzw. kolory neutralne. Rynek samochodów srebrnych utrzymuje się na poziomie udziału 28 proc. i prowadzi w rankingu popularności przed kolorem czarnym, którego udział jednak wzrasta – jest tylko o 4 proc. poniżej srebrnego. Odcienie szarości utrzymują się na zeszłorocznym poziomie 16 proc.
Podczas procesu zakupu nowego samochodu klienci zwracają uwagę nie tylko na model samochodu, ale również na jego kolor. Błyszczące srebro nie tylko wpływa korzystnie na wygląd samochodu, lecz również przywołuje skojarzenia ze szlachetnymi metalami, takimi jak chrom czy platyna. Nie dziwi więc, że trend ku srebru utrzymuje się i, że kolor ten pozostanie na miejscu nr 1 wśród europejskich użytkowników dróg. Czarny wiedzie prym w segmencie pojazdów luksusowych. Jednakże rynek powoli się zmienia. Możliwości wytworzenia nowych pigmentów pozwalają producentom samochodów na wprowadzanie na rynek bardziej wyrafinowanych propozycji lakierów z efektami specjalnymi i uzyskać różne odcienie nawet z neutralnych kolorów. Jednocześnie kupujący pojazdy również stają się bardziej odważni. Kolory takie jak pomarańczowy, który modny były w latach 70., powracają, stając się niszowymi kolorami dobieranymi przeważnie dla mniejszych bądź sportowych samochodów.
<300_Colour_Trends_in_Europe ok.jpg>
Srebro pozostaje numerem 1, czerń zwiększa swoje udziały, szary pozostaje na tym samym poziomie. Badania firmy Standox pokazują, że kolory “neutralne” utrzymały swoją dominację na europejskich drogach w roku 2006.
Bazując na wynikach badań, firma Standox przewiduje więc trend ku zwiększonemu zainteresowaniu kolorami. - Ludzie znów zaczynają lubić kolory. Można to zaobserwować nie tylko w branży samochodowej, ale w wielu innych dziedzinach życia. Wyjątkiem pozostaną jedynie pojazdy luksusowe, które tradycyjnie już będą raczej utrzymywały tonację neutralną - mówi Sandra Krüger, specjalista ds. kolorystyki firmy Standox. - Firmy zajmujące się zarządzaniem flotą samochodową oraz firmy leasingowe przykładają jednak szczególną wagę do kolorystyki, ponieważ mają na względzie fakt późniejszej ułatwionej odsprzedaży swoich pojazdów – kontynuuje Sandra Krüger.
Specjaliści z Wuppertalu opierają swoje spostrzeżenia oczywiście nie tylko na faktach zaobserwowanych na rynku producentów samochodów, lecz również sięgają do innych dziedzin, takich jak: moda, trendy na rynku meblarskim czy też elektroniki użytkowej.
Komentarze (0)