Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Saint Gobain rośnie w siłę
Dobre wyniki

Rynek materiałów ściernych, bezpośrednio skorelowany z branżą budowlaną, rośnie w tempie 30 proc. rocznie. W 2003 roku wartość sprzedaży materiałów ściernych w Polsce wyniosła 325 mln zł, w 2004 było to już 420 mln zł.

Szlifowanie to proces usuwania określonych ilości obrabianego tworzywa ostrzami ziaren twardych materiałów. Obecnie szlifowanie ściernicowe – dzięki systematycznie ulepszanej wydajności i konstrukcji ściernic – powoli wypiera takie formy obróbki, jak frezowanie i toczenie. Wraz z postępującą specjalizacją przemysłu, materiały ścierne produkowane na potrzeby określonych branż stają się coraz bardziej zróżnicowane. Specyfika odmiennych potrzeb odbiorców wyznacza podział całego rynku na segmenty: ogólnobudowlany, blacharsko-lakierniczy, obróbki drewna, budownictwa drogowego oraz szlifowania precyzyjnego (w tym – specjalistycznej obróbki szkła). Z tego samego powodu, asortyment najlepszych dostawców jest silnie zdywersyfikowany, a oferowane produkty – obok szlifowania – przeznaczone są także do cięcia. Podstawowym kanałem dystrybucji materiałów ściernych jest tradycyjny kanał sprzedaży, w którym bezpośrednim odbiorcą producenta jest duży dystrybutor. Z jednej strony zaopatruje klientów przemysłowych i sklepy (zarówno w produkty standardowe, jak i wykonane na zamówienie), z drugiej – mniejsze punkty sprzedaży hurtowej. Są one dostawcami zakładów stolarskich, budowlanych, kamieniarskich czy blacharsko-lakierniczych. Klientami specjalistycznych sklepów detalicznych są najczęściej właściciele bądź pracownicy niewielkich firm świadczących usługi remontowo-budowlane oraz osoby kupujące materiały ścierne na potrzeby prac wykonywanych samodzielnie w domu. Jednocześnie przez ostatnie lata na polskim rynku kształtował się nowy kanał sprzedaży materiałów budowlanych – DIY (z ang. do it yourself, czyli zrób to sam). Jakkolwiek sam szybko się rozwija, nie zdobył jeszcze znaczącego udziału w dystrybucji materiałów ściernych. Eksperci oceniają, że sprzedaż tego asortymentu w hipermarketach remontowo-budowlanych to nadal mniej niż 10 proc. wartości całego rynku. Niezależnie od tych dwóch kanałów dystrybucji, bezpośrednimi odbiorcami producentów materiałów ściernych są firmy o dużej skali działania – zakłady przemysłu maszynowego, stoczniowego i samochodowego, branża meblarska i drzewna. Choć rynkowy udział w poszczególnych regionach w Polsce nie jest równomierny, to – biorąc pod uwagę szerokość oferowanego asortymentu, posiadane zaplecze badawcze i rynkowe doświadczenie – firmę Saint-Gobain Abrasives można uznać za jednego z pretendentów do miana liderów rynku.
Saint-Gobain Abrasives jest częścią francuskiej Grupy Saint-Gobain, której początki sięgają – w co może trudno uwierzyć – drugiej połowy XVII wieku. Dziś Grupa to 180 000 pracowników w 49 krajach na całym świecie i roczne obroty rzędu 32 mld euro. W Polsce Saint-Gobain Abrasives obecna jest od 1998 roku. Rok później w skład Grupy Saint-Gobain weszła Fabryka Materiałów i Wyrobów Ściernych KORUND w Kole, dzisiejsza siedziba spółki w Polsce. Od tego czasu firma stała się jednym z największych pracodawców i inwestorów w regionie wielkopolskim, obecnie zatrudniającym ponad 800 osób. Rozbudowany i modernizowany przez ostatnie lata zakład produkcyjny w Kole stał się jednym z najbardziej znaczących tego typu obiektów na świecie, przede wszystkim dzięki wdrożeniu Zintegrowanego Systemu Zarządzania, certyfikowanego według norm: ISO 9001, ISO 14001 oraz PN-N-18001. Obejmuje on procesy związane z zapewnieniem jakości, ochroną środowiska oraz utrzymaniem i systematyczną poprawą bezpieczeństwa i higieny pracy.
Najważniejsza jest satysfakcja klientów – mówi Andrzej Kruszyński, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Saint-Gobain Abrasives Sp. z o.o. w Kole. - Wyniki badań rynku, które w ostatnich tygodniach prowadzi Saint-Gobain Abrasives, jednoznacznie wskazują na to, że użytkownicy materiałów ściernych zauważyli i doceniają poprawę jakości i niezawodności produktów wytwarzanych w Kole. Ich oczekiwania i potrzeby wyznaczą kierunek działań firmy na najbliższe miesiące.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony