Innowacyjna świeca żarowa BERU PSG i system szybkiego rozruchu BERU ISS w 2-litrowym dieslu nowego Opla Insignia zapewniają redukcję szkodliwych związków w spalinach, obniżenie zużycia paliwa oraz benzynowy rozruch nawet w ekstremalnie niskich temperaturach.
Auto roku 2009 - nowy Opel Insignia zjeżdża z taśmy fabryki w Russelsheim z technologią BERU. W 140 kW, 2-litrowym, 4-cylindrowym BiTurbo silniku CDTI ECOTEC montowane są na każdym cylindrze świece żarowe z czujnikiem ciśnienia BERU PSG, jako jeden z kluczowych komponentów precyzyjnego sterowania procesem spalania. Wielokrotnie nagradzana technologia BERU została wykorzystana również w nowym, dwulitrowym, 118 kW silniku Opla Insignia Sports Tourer. W ten sposób już drugi po VW znaczący producent samochodów wybrał niezawodną, sterowaną elektronicznie świecę żarową BERU. Ten ludwigsburski specjalista od techniki zapłonu, podgrzewania diesla, elektroniki i sensoryki, jako pierwszy wprowadził te świece do seryjnej produkcji i po raz kolejny potwierdził tym samym swoją przewagę technologiczną.
BERU PSG po raz pierwszy z ekstremalnie małym gwintem M 9
Firma BERU przedstawiła w nowym kompaktowym Euro 5 silniku Opla ekstremalnie cienki wariant świecy PSG - M9. - Normalnie nasza świeca z sensorem ciśnienia ma gwint M10 - wyjaśnia dr Bernt Last, kierownik działu konstrukcji świec żarowych BERU AG. - W nowym 2-litrowym dieslu Opla, ze względu na wymagania jego konstruktorów, było możliwe zastosowanie tylko gwintu M9. Aby spełnić wymagania wytrzymałościowe gwintu, podczas montażu świecy użyliśmy do produkcji korpusu świecy M9 PSG jeszcze bardziej wytrzymałej stali szlachetnej.
Świeca PSG składa się z wyjątkowo odpornego trzpienia grzejnego sprawdzonej świecy szybkiego rozruchu BERU ISS, wyposażonej dodatkowo w sensor piezorezystorowy. Za jego pomocą świeca PSG mierzy gwałtownie zmieniające się ciśnienie w komorze spalania i przekazuje dane do głównego modułu sterującego silnika. Ta inteligentna świeca odgrywa kluczową rolę w precyzyjnym sterowaniu procesem spalania. Jej techniczne możliwości nie są jeszcze w pełni wykorzystane. - Przez dokładny pomiar ciśnienia w komorze spalania za pomocą świecy PSG możemy w szczególności w downsizingowych silnikach zwiększać maksymalne ciśnienia i przez to standardowe spalanie przesunąć poza aktualne granice - twierdzi dr Last. Rezultat - jeszcze większe moce i sprawność samochodu.
Niewątpliwą zaletą nowej świecy BERU, według dr. Lasta, jest możliwość kompensacji różnych punktów zapłonu. - Przy pomocy danych ze świecy PSG można optymalizować proces spalania w poszczególnych cylindrach. Ujednolicenie procesu spalania jest technicznie możliwe, dzięki temu znacznie poprawia się zimny rozruch i praca zimnego silnika – mówi dr Last. Jest to szczególnie ważne dla silników w wersji na rynek amerykański z uwagi na różne wartości liczby cetanowej w dostępnym paliwie. Stabilna i niska emisja szkodliwych związków jest realna do uzyskania w całym okresie eksploatacji silnika.
BERU produkuje świecę żarową z czujnikiem ciśnienia do nowego Opla Insignia na nowoczesnej linii pMid-Volume-Linie w głównej siedzibie firmy w Ludwigsburgu w Niemczech. Ma ona w sumie 12 przejść technologicznych z kompleksowym składaniem części grzejnej, wypełnianiem elektroniką i spawaniem laserowym. Dzięki temu może być ona bardzo elastycznie wykorzystana, a wszystko po to, aby efektywnie spełniać indywidualne życzenia producentów samochodów.
Komentarze (0)